انتشار یک داستان کودک با موضوع آنتونی فائوچی

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان-دکتر آنتونی فائوچی پزشک و دانشمند امریکایی و چهره محبوبی که بعد از شیوع کرونا به عنوان یکی از اعضای اصلی کارگروه این ویروس کاخ سفید انتخاب شده بود به زودی در یک کتاب کودک که قرار است در ماه جون منتشر شود به چهره ای ماندگار بدل خواهد شد.

انتشار یک داستان کودک با موضوع آنتونی فائوچی

انتشارات سیمون و شوستر در حال انجام کارهای نهایی انتشار کتابی تحت عنوان دکتر فائوچی: چطور پسری از بروکلین پزشک امریکا شد نوشته کیت مسنر و با تصویرگری الکساندر بای است.

این انتشارات روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که این کتاب در روز 29 ام ماه جون وارد قفسه های کتاب فروشی های خواهد شد و در ادامه افزود چیزهای زیادی در داستان او وجود دارد که به بچه ها امروز ربط پیدا می کند. فائوچی که در دوران کودکی سوار بر دوچرخه خود در اطراف بروکلین نسخه های داروخانه پدرش را به دست مردم می رساند و در خیابان های محله استیک بال بازی می کرد و همیشه از مردم درباره دنیا سوال می پرسید.

پیش از این کتاب های کودکی که درباره چهره های مشهور و خبرساز منتشر شده بود با موفقیت زیادی رو به رو شده و به فروش بالایی دست یافته بودند و حالا نوبت به آنتونی فائوچی رسیده. البته او اهل امضای کتاب نیست اما سخنگوی انتشارات سیمون اند شوستر گفته که کتاب با اجازه و تایید او نوشته شده و با او و تیمش در طی فرایند نوشتن کتاب مشورت شده است.

نویسنده این کتاب می گوید در بهار سال گذشته که فکر نوشتن یک کتاب کودک با موضوع احساسات دوران کودکی افرادی که در بزرگسالی دانشمند شدند به ذهنم رسید با دفتر او تماس گرفتم. فائوچی از طریق ایمیل به درخواست من پاسخ داد و هرچه بیشتر درباره کودکی و سوابق او می فهمیدم بیشتر به این نتیجه می رسیدم که باید داستان منحصر به فردی درباره او وجود داشته باشد. پاییز توانستم با ایده بیوگرافی کتاب تصویری وارد دفتر کار او شوم و درخواست مصاحبه کنم و می دانستم در حال صحبت با مردی هستم که به معنای واقعی کلمه یکی از مشغول ترین آدم های امریکا در دوران پاندمی است؛ با این تفاوت که اهمیت آموزش حیاتی در بهداشت و سلامت عمومی را به خوبی درک می کرد.

نویسنده کتاب در ادامه افزود قبل از اینکه فائوچی پزشک مشهور امریکا شود کودکی با میلیون ها سوال بود درباره هرچیزی؛ از ماهی های گرمسیری اتاقش گرفته تا همه آن چیزهایی که در مدرسه آموخته بود. واقعا امیدوارم که بچه ها کنجکاوی که این کتاب را می خوانند؛ به خصوص آن ها که برای حل چالش های علمی فردا رویشان حساب می کنیم خودشان را در صفحات داستان فائوچی پیدا کنند و ببینند و هدفشان به همان بلندی قرار دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1618

به "انتشار یک داستان کودک با موضوع آنتونی فائوچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار یک داستان کودک با موضوع آنتونی فائوچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید