انتصاب مهم زاکانی در شهرداری تهران ، زاکانی: حمل و نقل مرکز 300 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد ، ماموریت تازه معاون حمل و نقل عمومی چیست؟

به گزارش مجله نماشو، در پی تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری مرکز، شهردارتهران مدیرعامل سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران را منصوب کرد.

انتصاب مهم زاکانی در شهرداری تهران ، زاکانی: حمل و نقل مرکز 300 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد ، ماموریت تازه معاون حمل و نقل عمومی چیست؟

به گزارش خبرنگاران،علیرضا زاکانی طی حکمی مجتبی شفیعی را به عنوان مدیرعامل سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد. برهمین اساس،مراسم تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور شهردار مرکز و جمعی از مدیران این معاونت برگزار گردید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این آیین که امروز در محل ساختمان این معاونت برگزار گردید، اظهار کرد: می توانم شهادت دهم که آقای شفیعی در این یک سال دوره مسئولیت، برای شهر کم فروشی نکرد و تمام علم و دانش و کوششش را برای شهر به کار گرفت و با همه وجودم از ایشان تشکر می کنم؛ تشکر دیگر از ایشان هم به این دلیل است که پذیرفت هم به عنوان مشاور شهردار و هم به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل در خدمت ایشان باشیم.

او با بیان اینکه از آقای بهرامی هم تشکر می کنم که قبول کرد که در این دوره در این کسوت در خدمتشان باشیم، اضافه نمود: در دوره نو شرایط ویژه ای را باید دنبال کنیم؛ سال گذشته جنبه اشراف و انجام اقدامات زیرساختی داشت تا بتوانیم در راستای قرار بگیریم که با مسئولیت پذیری که نسبت به مسائل تهران داریم گره از زندگی مردم باز کنیم لذا سال قبل در حوزه مالی و مالی طبق آخرین برداشتی که صورت گرفت پیروز شدیم که 99 درصد از منابع را محقق کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه هدفی که سال جاری در بودجه دیده شد، 50 هزار و 500 میلیارد تومان اولیه بود که سقف دوم آن 60 هزار میلیارد تومان و البته آنچه ما در شهرداری دنبال کردیم 83 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: در 6 ماه اول از حد مورد انتظار شورای اسلامی شهر، در این مسأله عبور کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه حوزه حمل و نقل به 300 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد تا به درجه ای از اعتبار و خدمت برسد، افزود: به غیر از حوزه حمل و نقل، 400 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف کردیم؛ در واقع باید درکنار بودجه، به وسیله مولدسازی امکانات و مشارکت این راستا را ادامه دهیم.

زاکانی با اشاره به اینکه افق ما سال 1410 است و این سال را مبنای الگوسازی و نوسازی شهری بر محور حمل و نقل عمومی تعریف کردیم، عنوان نمود: برای نوسازی و بازسازی ناوگان باید یک برنامه جدی را طراحی کنیم و این اولین انتظاری است که وجود دارد؛ کارهای بسیار خوبی در یک سال گذشته از جمله در بحث ایمنی انجام شد و استمرار این کارها و در کنار آن سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی حمل و نقل امری قطعی و لازم است.

او تحول در ارائه خدمت در موضوعاتی مانند لجستیک بار و مسافر و حمل و نقل ترکیبی و هوشمندسازی این حوزه را از دیگر احتیاجها برشمرد و اضافه نمود: توسعه شبکه حمل و نقل دیگر محور مهم اقدامات است تا بتوان افزایش ظرفیت ناوگان را در راستا درست برای افزایش ظرفیت خدمت به کار گرفت.

شهردار تهران یادآور کرد: بعلاوه در تکمیل خطوط ناقص و آغاز خطوط نو باید اهتمام لازم را به کار بگیریم و باید با خلاقیت، اعتبارات لازم برای توسعه مترو را تهیه و در واقع منابع آن را از خود شهر به دست بیاوریم. مطالعات این کار از گذشته آغاز شده و باید به جد دنبال گردد و ما را به یک فرصت نو برساند.

او فعال کردن مجموعه ها را از دیگر محورها عنوان نمود و ادامه داد: به عنوان مثال در بحث واگن سازی، ظرفیت زیادی وجود دارد اما به اقتضای آن ظرفیت ها، خروجی لازم اتفاق نیفتاد اما برای آینده باید جدیت به خرج دهیم و این موضوع را دنبال کنیم. بعلاوه در بحث نوسازی ناوگان مترو و تامین 630 دستگاه واگن، به عبور از گردنه صندوق توسعه احتیاج است. باید دست به دست هم دهیم و این مسائل را حل کنیم.

زاکانی با بیان اینکه سال گذشته مقدمه سازی خوبی اجرا شده و سال جاری باید بر آن بنیان، کار جدی و اساسی را داشته باشیم، تاکید نمود: کار خوبی که ناظر به موتور و موتور سواری در شهر رخ داد احتیاج به همت و پیگیری دارد. علاوه بر این بسیاری از حقوق شهر از جمله 60 درصد سهم شهرداری از جرائم هدایت و رانندگی در کوچه پس کوچه های دولت گم می گردد که باید آنها را پیگیری کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مرکز برهم انباشتگی سنگین مسائل دارد که ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی مهمترین آنها است، گفت: در یک سال گذشته 60 پروژه در قرارگاه حمل ونقل عمومی و پاک در داشبوردهای مختلف تنظیم شده که باید در جهت انجام آن بتوانیم کارویژه های جدی و اساسی را دنبال کنیم.

در ادامه این مراسم سید مجتبی شفیعی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حوزه حمل ونقل و ترافیک را در مجموعه مدیریت شهری و شهرهای بزرگ از حساس ترین و پیچیده ترین حوزه ها برشمرد و اظهار کرد: از اعتماد شهردار تهران در طول این یک سال تشکر می کنم و برداشت خودم این است که پتانسیلی که در این سال ها در این حوزه به دست آوردم پتانسیل قابل اتکایی است و وظیفه دارم آن را در اختیار نظام و کشور قرار دهم. هر کجا باشم این خدمت را انجام می دهم.

او ادامه داد: اقداماتی که انجام شد به مثابه فرزندی است که در حال تولد است و امیدواریم از شاکله ای که با مطالعه و طراحی برنامه ها ایجاد کردیم نگهداری ویژه ای انجام گردد چرا که هنوز این طفل به مرحله تولد نرسیده و امیدواریم این برنامه ها با حضور آقای بهرامی پیگیری گردد. با توجه به گستردگی برنامه های تخصصی، دایره مشورت های ایشان گسترده باشد تا از همه مباحث تخصصی استفاده گردد.

جلال بهرامی معاون نو حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: در این معاونت همچنان از نظرات آقای شفیعی استفاده می کنیم و این از بزرگی ایشان است که پذیرفت در این معاونت همچنان مشغول به کار باشد.

او با تاکید بر اینکه کوشش برای ایجاد همدلی می تواند در خروجی کار اثرگذار باشد، اضافه نمود: اعتقاد دارم در علومی که در دست داریم درگیر دلیل آن علم نشدیم و فقط درگیر معلول علوم شدیم در حالی که باید ابتدا سراغ دلیل ها برویم.

بهرامی با بیان اینکه در هر تصمیمی برای خدمت به مردم باید مشارکت بخش خصوصی دیده گردد، افزود: باید کوشش کنیم مشارکت را جایگزین مزایده و مناقصه کنیم. باید اهلیت را در این حوزه در نظر بگیریم و کار را به دست اهل آن بسپاریم.

مجتبی شفیعی پیش از این معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5143

به "انتصاب مهم زاکانی در شهرداری تهران ، زاکانی: حمل و نقل مرکز 300 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد ، ماموریت تازه معاون حمل و نقل عمومی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب مهم زاکانی در شهرداری تهران ، زاکانی: حمل و نقل مرکز 300 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد ، ماموریت تازه معاون حمل و نقل عمومی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید