اهمیت خرید و نصب روکش جایگاه خودرو

به گزارش مجله نماشو، رپرتاژ آگهی- همه افرادی که خودروی شخصی دارند یا برای جابجایی در سطح شهر از خودروهای دیگر استفاده می نمایند، با خرید روکش جایگاه خودرو آشنا هستند. راحتی و زیبایی ظاهری جایگاه خودرو به اندازه زیادی به روکش آن بستگی دارد. طراحی و ساخت روکش های جایگاه خودرو در سال های اخیر متنوع تر شده است. در واقع مهمترین عامل جذابیت فضای داخلی تمام خودروها روکش جایگاه می باشد. روکش جایگاه ماشین در جنس های متنوع و با قیمت های مختلفی به فروش می رسد و هر فرد با توجه به سلیقه شخصی و بودجه خود روکش مورد نظر را انتخاب می نماید. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم درباره نحوه انتخاب روکش جایگاه خودرو و عوامل تاثیرگذار روی قیمت روکش جایگاه صحبت کنیم.

اهمیت خرید و نصب روکش جایگاه خودرو

چرا باید روکش جایگاه خودرو خریداری کنیم؟

اولین علتی که خرید روکش جایگاه خودرو را واجب می نماید، نو ماندن جایگاه های فابریکی خودرو و افزایش قیمت خودرو در هنگام فروش است. در طول استفاده از خودرو به وسیله خود فرد و سایر سرنشینان خودرو ممکن است روی جایگاه های فابریک شکاف، خراش، لکه چربی و غیره ایجاد گردد. بعلاوه اشعه نور مستقیم آفتاب نیز به روکش های اصلی آسیب وارد می نماید. بنابراین با خرید و نصب روکش جایگاه ماشین روی جایگاه اصلی به اندازه زیادی از کثیف شدن و وارد شدن آسیب به جایگاه جلوگیری خواهد شد. به عنوان مثال پس از اینکه بچه ها آبمیوه را روی جایگاه بریزند، مایع به لایه های داخلی جایگاه نفوذ می نماید و به مرور زمان بوی ناخوشایند و نامطبوعی از جایگاه به مشام خواهد رسید. با نصب روکش امکان شستشوی آن نیز وجود دارد و با ریختن مایعات به راحتی می توان آن را بشویید و دوباره در جای خود نصب کنید. افرادی که دارای خودروهای شیک و مدرن هستند، ترجیح می دهند که با نصب یک روکش طبق سلیقه خود ظاهر داخلی ماشین خود را تنوع ببخشند. این افراد به علت سالم ماندن روکش های اصلی خودرو در زمان فروش نیز پول خوبی به دست می آورند.

دومین علتی که می تواند به عنوان لزوم خرید روکش جایگاه خودرو مطرح گردد این است که نصب روکش روی جایگاه ها به فضای داخلی خودرو زیبایی خاصی می بخشد. بیشتر افراد موقع خرید این تجهیزات برای خودروی خود در اولین نگاه به شیک بودن و تناسب آن با خودرو توجه می نمایند . به طور کلی نادیده گرفتن زیبایی ظاهری روکش جایگاه کار راحتی نیست. توجه به رنگ های به کار رفته در روکش ها و هماهنگی آن با فضای داخلی ماشین اهمیت زیادی دارد. روکش های چرمی با قرار گرفتن در زیر نور آفتاب بسیار گرم می شوند و روکش های پارچه ای در منطقه ها آفتابی خنک و نرم تر از انواع چرمی می باشند.

استفاده از روکش جایگاه خودرو برای خودروهای قدیمی که جایگاه های پاره و بی کیفیتی دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. با این کار نمای داخلی خودرو به اندازه زیادی دچار تغییر و تحول خواهد شد. روکش های موجود در بازار به حدی زیبا و متنوع هستند که با نصب آن ها در داخل ماشین شاید کسی متوجه نگردد که روکش های فابریک ماشین به چه وضعی درآمده اند. در بعضی از ماشین ها نیز روکش جایگاه از لحاظ ظاهری معیوب نیست فقط رنگ آن با رنگ نمای بیرونی متناسب نیست. در چنین مواقعی می توان با انتخاب رنگ دلخواه ظاهر ماشین خود را به میزان زیادی تغییر دهید و زیباتر کنید.

برای محافظت از جایگاه خودروهای سواری به صورت موقت نیز می توان از روکش جایگاه ماشین استفاده کرد. بردن خودرو به ساحل یا رفتن به بازی حرفه ای با عواملی مانند نور خورشید و گرد و غبار همراه است. برای محافظت از آب نیز خودروهای مخصوص پلی استر فراوری می گردد . برای اتوبوس ها و کامیون هایی که قدیمی شده اند، امکان استفاده از روکش جایگاه خودرو وجود دارد. با این کار فضای داخلی اتوبوس و کامیون بسیار زیباتر خواهد شد. این روکش ها به راحتی شسته می شوند و با پارچه های بسیار مقاوم فراوری شده اند. به طور کلی روکش جایگاه به عنوان یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی در بین مشتریان ایرانی به شمار می رود. این روکش ها تنوع جنس خود می توانند در فصول مختلف سال منجر به گرم تر شدن یا خنک شدن داخل خودرو شوند.

روکش جایگاه خودرو از نظر جنس به چند نوع تقسیم می گردد؟

روکش های جایگاه پارچه ای خودرو

روکش های پارچه ای با استفاده از پارچه های مقاوم از جنس مخمل یا کتان فراوری می شوند . این روکش ها از نظر رنگی دارای تنوع بسیار بالایی هستند و تمام سلیقه ها را پوشش می دهند. از لحاظ مالی استفاده از پارچه برای دوخت روکش ارزان است و هزینه بالایی در بر ندارد. هنگام نشستن روی پارچه بدن راننده و سرنشینان خودرو عرق نخواهد کرد. مقاومت بالا در برابر خراش یا ساییدگی، خنک بودن در فصل تابستان، گرم شدن راحت در فصل زمستان از ویژگی های دیگر روکش جایگاه خودرو از جنس پارچه می باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای جلوگیری از رنگ پریده شدن پارچه از پارک کردن خودرو در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید و حتی الامکان آن را در داخل پارکینگ پارک نمایید.

روکش های جایگاه چرمی خودرو

در فراوری این نوع روکش جایگاه ماشین از انواع چرم طبیعی، چرم صنعتی و چرم های حاصل از مشتقات نایلون استفاده می گردد . چرم های طبیعی گران تر از چرم های صنعتی هستند. اما طول عمر و دوام آن ها از چرم های صنعتی پایین تر است. بنابراین استفاده از چرم صنعتی ارزان تر خواهد بود و ماندگاری آن را بیشتر می باشد. چرم های مشتقات نایلون کیفیت خوبی ندارند و طول عمر و دوام آن ها از انواع دیگر کمتر است. تمیز کردن روکش جایگاه چرمی نسبت به روکش پارچه ای بسیار راحت تر است. البته باید توجه داشته باشید که لکه ها بلافاصله پاک شوند در غیر این صورت سخت پاک می شوند . نصب این روکش روی جایگاه ها ظاهری بسیار زیبا و شیک به خودرو می بخشد.

شرکت های فراورینماینده خودرو اغلب برای جایگاه خودروهای خود از روکش های چرمی استفاده می نمایند. در فصل تابستان جنس چرم به علت تیرگی رنگ بلافاصله نور آفتاب را به خود جذب می نماید و هوای داخل ماشین به شدت گرم می گردد . بیشتر رانندگان برای پیشگیری از عرق کردن پشت خود از حصیرهای مخصوص جایگاه استفاده می نمایند. این نوع روکش برخلاف تابستان در فصل زمستان خیلی سرد می گردد و گرم شدن آن نیز کمی به طول می انجامد. برای جلوگیری از گرمای زیاد این روکش از قرار دادن خودرو در جلوی نور آفتاب خودداری کنید.

** روکش های جایگاه ترکیبی خودرو

فراورینمایندگان روکش جایگاه خودرو برای کاهش معایب روکش های پارچه ای و چرمی به این فکر کردند که محصول نو از ترکیب این دو متریال به دست آوردند. آن ها روکشی طراحی کردند که در ساخت آن هم از چرم و هم از پارچه به شکل ترکیبی استفاده شده است. برای جلوگیری از تعریق در قسمت نشیمن گاه از پارچه استفاده می گردد و برای پاک شدن راحت کثیفی ها در اطراف روکش از چرم استفاده می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع روکش جایگاه و مزایا و معایب انواع روکش جایگاه میتوانید وبلاگ اسپرت سهند را مطالعه کنید.

نکات مهم در انتخاب رنگ و طرح روکش جایگاه خودرو

انتخاب رنگ روکش جایگاه ماشین در درجه اول به نظر و سلیقه مالک خودرو بستگی دارد. اما برای انتخاب آگاهانه و اصولی بهتر است قبل از خرید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. یکی از عواملی که در انتخاب رنگ تاثیرگذار است توجه به رنگ داخل کابین و رنگ بدنه خودرو می باشد . بعضی از افراد تمایل دارند که رنگ روکش را همسان با رنگ بدنه یا رنگ کابین خریداری نمایند. البته گاهی اوقات در خودروهایی با رنگ قرمز زیاد جالب نیست که هم رنگ روکش و هم رنگ بدنه همسان گردد. استفاده از رنگ هایی مانند مشکی برای بدنه های قرمز رنگ مناسب تر است. روش دیگری که برای انتخاب رنگ روکش استفاده می گردد، رنگ های متضاد هستند.

علاوه بر رنگ باید به طرح روکش جایگاه نیز توجه داشته باشید. برای خودروهای اسپرت از طرح های شلوغ با سایزهای بزرگ پیشنهاد می گردد. برای خودروهای دولتی از طرح های ساده تر و خلوت تر بهره ببرید . اگر در منطقه های با آب و هوای گرم ساکن هستید، بهتر است از خرید روکش هایی با رنگ تیره منصرف شوید. زیرا رنگ تیره بیشتر از رنگ روشن گرمای نور خورشید را به خود جذب می نماید. حتما به شغل خود نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال یک راننده تاکسی نباید روکش جایگاه با رنگ روشن بخرد زیرا پس از مدتی به سرعت کثیف می گردد.

قیمت روکش جایگاه انواع خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت روکش جایگاه به عوامل مختلفی مانند جنس روکش، طرح و رنگ روکش، کیفیت دوخت روکش و برند فراوری نماینده آن بستگی دارد. همانطور که در بخش های قبلی شرح دادیم، جنس روکش های جایگاه خودرو معمولا با استفاده از چرم و پارچه یا ترکیبی از چرم و پارچه فراوری می گردد . روکش هایی که با چرم طبیعی ساخته شده اند به عنوان گران ترین محصولات موجود در بازار معرفی می شوند. چرم ها از نظر رنگی مانند روکش های پارچه ای دارای تنوع هستند. اگر می خواهید خریدی ارزان و مالی داشته باشید به سراغ روکش های پارچه ای بروید. اندازه زیبایی طرح روکش نیز در قیمت روکش جایگاه آن موثر است. برندهای معروف فراورینماینده روکش جایگاه خودرو محصولات خود را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند. البته این نکته را نباید فراموش کنید که کیفیت محصولات در برندهای معروف نسبت به برندهای ناشناخته چندین برابر بیشتر است و اصلا به همین علت در بین خریداران به معروفیت رسیده اند.

خرید روکش جایگاه خودرو از سایت فروشگاه اسپرت سهند

برای خرید انواع مختلف روکش جایگاه خودرو در طرح ها و رنگ های متنوع با قیمت بسیار مناسب می توانید به سایت فروشگاه اسپرت سهند با آدرس اینترنتی https://sportsahand.com/ مراجعه کنید. این فروشگاه فعالیت خود را از بیست سال پیش شروع کرد و حدود دو سال است که فروشگاه اینترنتی خود را برای فروش آنلاین روکش جایگاه به طور رسمی راه اندازی نموده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2009

به "اهمیت خرید و نصب روکش جایگاه خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت خرید و نصب روکش جایگاه خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید