این مار غول پیکر جگوار شکار می نماید!، عکس

به گزارش مجله نماشو، آناکونداهای سبز، سنگین ترین مارهای دنیا هستند؛ سنگین ترین گونه ثبت شده از آن نزدیک به 300 کیلوگرم وزن داشته است.

این مار غول پیکر جگوار شکار می نماید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آناکونداهای سبز سنگین ترین مارهای دنیا هستند. سنگین ترین آناکوندای ثبت شده تا کنون 227 کیلوگرم بوده است. این مار بزرگ الجثه 8.43 متر طول و 1.11 متر دور داشت. در حالی که پایتون مشبک بلندتر است، بعلاوه باریک است. آناکونداها حجیم هستند. تخمین زده می گردد که وزن یک آناکوندای 5.2 متری تقریباً برابر با یک مار پیتون مشبک به طول 7.3 متر باشد.

بیشتر بخوانید:

کشف باورنکردنی یک قاره گم شده / عکس

ورود غول ایتالیایی به دنیای آفرود/ عکس

آناکونداهای سبز غیر سمی هستند و در آمریکای جنوبی و ترینیداد یافت می شوند. آنها بیشتر وقت خود را در آب می گذرانند، معمولاً در باتلاق ها، مرداب ها، نهرهای آرام و رودخانه ها یافت می شوند. به همین علت، سوراخ های بینی و چشم ها به جای کناره ها، در بالای سر قرار گرفته اند، به طوری که مار می تواند نفس بکشد و طعمه ها و شکارچیان را در بالای آب ببیند در حالی که بدن بزرگش در زیر آب نگه داشته می گردد.

این مارها رژیم غذایی متنوعی دارند، از لاک پشت و ماهی گرفته تا پکی، گوزن، کاپیبارا (بزرگترین جونده دنیا) و حتی در موارد نادر جگوار. آناکونداها از خانواده بوآها هستند و از بدن دراز و عضلانی خود برای منقبض کردن طعمه خود استفاده می نمایند.

منبع: nhm.ac.uk

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5228

به "این مار غول پیکر جگوار شکار می نماید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مار غول پیکر جگوار شکار می نماید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید