بازتاب گسترده خبر لغو ویزا ایران برای گردشگران چینی در رسانه های دنیا

به گزارش مجله نماشو، خبر لغو ویزا ایران برای گردشگران چینی بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا به ویژه رسانه های چین از جمله خبرگزاری دولتی شینهوا داشت.

بازتاب گسترده خبر لغو ویزا ایران برای گردشگران چینی در رسانه های دنیا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، لغو ویزا ایران برای گردشگران چینی خبری بود که اواخر هفته گذشته از سوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خبر، این اقدام را مرهون نگاه ویژه و مساعد رئیس جمهوری به بخش گردشگری دانسته و تاکید نموده بود که ایران برای میزبانی از 2 میلیون گردشگر چینی برنامه ریزی نموده است.

لغو ویزا با کشورهای هدف گردشگری یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی برای جذب بیشتر گردشگران خارجی است که از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفته و در این جهت همراهی و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این اقدام جمهوری اسلامی ایران در لغو ویزا برای گردشگران چینی بازخورد بسیار گسترده ای در رسانه های دنیا و به ویژه رسانه های کشور چین در پی داشت.

وب سایت چاینا دیلی با انعکاس خبر لغو یک طرفه ویزا برای شهروندان چینی، این اقدام ایران را در کنار دستور رئیس جمهوری مبنی بر مهر نزدن به پاسپورت گردشگران خارجی، نشانگر کوشش ایران برای رونق دادن به صنعت گردشگری این کشور به رغم تحریم های امریکا دانست. این وب سایت همچنین عکسی از حرم امام رضا (ع) را منتشر نموده و از آن به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی ایران نام برده است.

وب سایت گلوبال تایمز چین هم به سراغ محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین رفته و با تأیید این خبر اعلام نموده است که در آینده نزدیک و با اجرای این حکم، شهروندان چینی می توانند بدون اخذ ویزا به ایران سفر نمایند.

‬ وب سایت دولتی china.org.cn هم با تیتر ایران سفر بدون ویزا را برای توریست های چینی را ممکن کرد این خبر را منتشر کرد.

همچنین رسانه های سایر کشورها هم به این خبر پرداخته اند، ‬ ازجمله وب سایت جاکارتا پست اندونزی با انعکاس این خبر به نقل قولی از دکتر مونسان تأکید نموده که در آن صنعت گردشگری تحریم ناپذیر خوانده شده است.

تی آرتی ورلد ترکیه هم نوشته که ایران با این تصمیم در پی جذب حدود 2میلیون توریست بیشتر است، این وب سایت، ایران را خانه امپراتوری ها و تمدن هایی خوانده که ریشه در هزاره ها دارد.

تی آرتی ورلد با معرفی مختصری از ایران به دوره های تاریخی کشورمان از ایلامی تا اسلامی اشاره نموده و افزوده است، ‬ شمال ایران محل اقامتگاه های ساحلی در ساحل خزر است، درحالی که در کوهستان هایش می گردد اسکی کرد.

این خبرگزاری افزوده که حالا شهروندان چینی هم مثل شهروندان جمهوری آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر و مالزی می توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 360

به "بازتاب گسترده خبر لغو ویزا ایران برای گردشگران چینی در رسانه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب گسترده خبر لغو ویزا ایران برای گردشگران چینی در رسانه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید