بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی: 4 زن باستانی

به گزارش مجله نماشو، از زمان شروع بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی تا به امروز صورت های زیادی از گذشتگان برای ما قابل مشاهده شده اند.

بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی: 4 زن باستانی

بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی به بشر یاری نموده است تا بتواند با استفاده از تکنولوژی با نیاکان خود دیدار کند. تکنیک های علمی تازه به ما یاری می نمایند تا صورت آن ها را با جزئیات دقیق بازسازی کنیم. با ما در مجله اینترنتی دلتا تصاویری از این بازسازی ها ببینید.

عناوین مطلب

  • 1. زن عصر حجر جمهوری چک
  • 2. زن عصر برنز از اسپانیا
  • 3. زن عصر حجر یافته شده در سوئد
  • 4. زن عصر برنز بوهمیا
  • بعلاوه بخوانید:

گذشتگان گنجینه ای از سرنخ ها در خصوص زندگی خود به جا گذاشته اند، از بناهای تاریخی بزرگ گرفته تا تکه هایی از وسایل شخصی و بعلاوه بقایای استخوان ها.

چهره افرادی که این سرنخ ها را به جا گذاشته اند تا به امروز ناشناخته بوده است. اکنون، به لطف تکنیک ها و فن آوری های علمی مدرن، محققان می توانند به طور دقیق ظاهر آن ها را بازسازی نمایند و به بازگرداندن چهره افراد در گذشته تاریخ به زمان حال یاری نمایند.

در این مطلب، نگاهی به بعضی از برترین های بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی می اندازیم.

1. زن عصر حجر جمهوری چک

جمجمه این زن در ابتدا به اشتباه به عنوان مرد شناسایی شد. بعدها تعیین شد این جمجمه که در داخل غاری در ملادچ در جمهوری چک دفن شده بود، متعلق به یک زن 17 ساله از عصر حجر است که حدود 31000 سال پیش می زیسته است.

محققان بر این باورند که او در بخشی از دوره پارینه سنگی فوقانی معروف به اوریگناسین زندگی می نموده و یکی از قدیمی ترین انسان های خردمند موجود در اروپا است.

2. زن عصر برنز از اسپانیا

باستان شناسان دانشگاه بارسلونا بقایای مرد و زنی مربوط به عصر برنز را کشف کردند که با هم در یک مقبره سرامیکی در سایت باستان شناسی آلمولایا دفن شده بودند. در راستای پروژه بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی یک تصویرگر علمی بازسازی دیجیتالی زن را با استفاده از جمجمه و جواهرات او از جمله یک تاج نقره ای انجام داد.

3. زن عصر حجر یافته شده در سوئد

بقایای اسکلت این زن عصر نوسنگی در اواخر دهه 20 زندگی در حین ساخت جاده ای در لاگمانسورن سوئد پیدا شد. یک هنرمند پزشکی قانونی بیش از 350 ساعت صرف شبیه سازی چهره او کرد.

او بازسازی چهره زن را بر اساس جمجمه اسکن شده و آنچه در خصوص اسکاندیناوی باستان می دانیم، انجام داد.

4. زن عصر برنز بوهمیا

استخوان های این زن عصر برنز که گمان می رود در بین سال های 1880 و و 1750 قبل از میلاد زندگی می نموده، در قبرستانی در نزدیکی روستای میکولوویچ در بوهمیا، جمهوری چک پیدا شد.

این زن ثروتمند بخشی از تمدن Únětice بود که به خاطر مصنوعات فلزی شان شناخته می شوند. بنابراین جای تعجب نداشت که او را با پنج دستبند برنز، دو گوشواره طلا و یک گردن بند سه رشته ای با بیش از 400 مهره کهربا دفن کردند.

پیشنهاد مطالعه: چهره شبیه سازی شده اسکلت 30000 ساله را ببینید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5227

به "بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی: 4 زن باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره های تاریخی با هوش مصنوعی: 4 زن باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید