با عبور از پل معلق کاپیلانو در کانادا اوج هیجان را تجربه کنید!

به گزارش مجله نماشو، پل معلق کاپیلانو در کانادا اولین باردر در سال 1889 میلادی ساخته شد. این پل یکی از جاذبه های گردشگری شهر ونکوور است که هر سال بیش از 80000 نفر از آن به پارک اطرافش بازدید می نمایند. پلی نسبتا باریک که در ارتفاع 70 متری از سطح رودخانه قرار گرفته و طول آن 137 متر است. بازدید از آن برای همه به جز بیماران قلبی آزاد است، با خبرنگاران همراه شوید تا به کانادا سفر کنیم و با قدم گذاشتن بر روی این پل معلق حس هیجان را تجربه کنیم.

با عبور از پل معلق کاپیلانو در کانادا اوج هیجان را تجربه کنید!

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

ویژگی های پل

پل معلق کاپیلانو در ارتفاع 70 متری ساخته شده و طول آن 137 متر است. از سال 1889 تا به حال بازدیدنمایندگان با قدم گذاشتن بر روی آن هیجان را تجربه نموده اند. پلی معلق با مناظر خیره نماینده در اطرافش، هنگام قدم زدن بر روی پل تصور می کنید که به زمان سفر نموده اید و در تاریخ قدم می زنید. در این بازدید می تواند به تماشای تاریخ، فرهنگ و طبیعت بپردازید و این در حالی است که کامندان اطلاعات مفیدی را در اختیاران خواهند گذاشت.

در این مجموعه به تازگی راستا صخره نوردی احداث شده که از راستا پرتگاهی گرانیتی در امتداد رودخانه کاپیلانو عبور می نماید. در راه باریک صعود از آن از پله ها، پل ها و گذرگاه های لرزان در دل جنگل های بارانی عبور خواهید کرد. در راه رسیدن به آن 16 منطقه برای استراحت ساخته شده که دو سازه آن از جنس شیشه هستند در این مکان ها امکان تهیه آب نیز وجود دارد.

در سال های اخیر قسمت تازه ای به پل معلق کاپیلانو اضافه شده است، در ورودی مجموعه، پل های چوبی کوچکی ساخته شده است که درختان کاج را به هم وصل می نماید و گرداگرد درختان می پیچد و پیش می رود، عبوز از آن ها حس بالا رفتن از درخت را تلقی می نماید دقیقا مثل سنجابی که از درختی به درخت دیگر می پرد برای این مجموعه پل ها، نام پل های سنجابی را انتخاب نموده اند.

هنگام راه رفتن روی پل احساس لرزیدن و معلق بودن آن را کاملا حس خواهید کرد. تجربه ای که برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند ممکن است خوش آیند نباشد. دو طرف پل به صخره های گرانیتی اطراف وصل شده اند و کاملا با 12 نقطه اتصال قوی محکم هستند، در حال حاضر هم جنس پل چوب های بسیار مستحکم و بعضی نقاط شیشه های بسیار زخیم و سیم های مفتولی فلزی است.

اما از اصلی ترین ویژگی های که راه رفتن بر پل را تماشایی ساخته است مناظر خیره نماینده پیرامون آن است. این پارک جنگلی پر است از درختان همواره سبز کاج و سرو و صنوبر که سر به فلک کشیده اند و بعضی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به 400 سال هم می رسد. درختانی که در آب هوای شرجی ونکور رشد نموده اند و برای ما یادآور جنگل های شمال کشور هستند.

پل معلق کاپیلانو در گذر زمان

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام کاپیلانو برای آن انتخاب شده است. جالب است بدانید که در سال های 1800 میلادی آشپزی در منطقه زندگی می نماید که نامش Kiapalano بود. ترجمه نام او به فارسی می گردد رودخانه زیبا، نام او را برای این منطقه انتخاب کردند که در گذر زمان برای راحتی به کاپیلانو تغییر یافت.

در سال 1888 George Grant Mackay مهندس عمران و شهرسازی اسکاتلندی به ونکوور آمد. او 6000 هکتار از جنگل های متراکم را در دو سوی رودخانه کاپیلانو خریداری کرد و بر لبه هر دره یک کابین احداث کرد. در سال 1889 به یاری August Jack Khahtsahlano و اسب هایی که طناب ها را بر روی رودخانه می کشیدند پل پیاده رویی معلق از جنس طناب های و قطعه های چوب درخت سرو ساخت. در سال 1903 پس از مرگ او کابل های فلزی که از راه دریا آورده شده بود جایگزین طناب های کنفی شد.

ادوارد ماهون در سال 1888 وارد ونکوور شد و عملیات استخراج معادن را در ناحیه نلسون-اسلوکان شروع کرد، او نام این کمپ را به یاد کشته شدگان اقامتگاه اجدادی اش در ایرلند نامگذاری کرد. او زمین و کسب و کار در ساحل شمالی را خریداری کرد و توسعه داد، پل معلق کاپیلانو هم جزوی از همین زمین ها بود. در سال 1910، ماهون 48 ساله، عاشق دختر دوستش شد که تنها 19 سال سن داشت. او مادر دختر را مدیر پل ساخت و اینگونه او به ازدواج آن ها رضایت داد. او چایخانه را به مجموعه افزود و با کابل های اضافی پل را تقویت ساخت.

در طی سال ها چندین نفر دیگر نیز مجموعه را خریداری کردند. مالک فعلی آن خانم نانسی استیبارد است که در سال 1983 پل را از پدرش خرید. هدف اوتبدیل این جا به یک مقصد گردشگری بود که در کمتر از ده سال به آن رسید. پیروزیت نانسی موجب شد تا مدیریت چندین جاذبه دیگر را نیز به او بسپارند که در تمامی آن ها پیروز بوده است. از تغییرات پارک در زمان او می توان به آوردن درختان صنوبر با ارتفاع بیش از 30 متر در سال 2014 اشاره نمود که حسابی به زیبایی منطقه افزوده است.

کریسمس

هر سال کریسمس (از 24 نوامبر تا 8 ماه ژانویه) تمام پل و محوطه اطراف آن چراغانی می شوند و منظره ای فوق العاده تماشایی را شکل می دهند. بازدیدنمایندگان می توانند حیوانات خانگی خود را نیز همراه بیاورند. در این زمان انواع کیک و شیرینی مخصوص سرو می گردد. جغدهای جنگلی نیز آورده می شوند تا شما را به دنیایی دیگر ببرند. همچنین در فصل های مختلف فستیوال های متفاوتی در پارک برگذار می گردد که بازیگران با لباس های رنگی و مخصوص برنامه های شاد برای تماشاگران برپا می نمایند.

آدرس: کانادا، بریتیش کلمبیا، شمال ونکوور، جاده کاپیلانو

3735 Capilano Rd., North Vancouver, British Columbia V7R 4J1Canada

شماره تماس: 0016049857474

هزینه ورود: برای افراد 17 تا 64 سال 46.95 دلار است

بچه ها زیر 6 سال رایگان، بین 6 تا 12 سال 15 دلار و از 13 تا 16 سال 17.95 دلار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 256

به "با عبور از پل معلق کاپیلانو در کانادا اوج هیجان را تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عبور از پل معلق کاپیلانو در کانادا اوج هیجان را تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید