برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند

به گزارش مجله نماشو، پاتایا یکی از شهرهای زیبای گردشگرپذیر تایلند است که دیدنی ها و جاذبه های گردشگری زیادی برای عرضه به مسافرانی را دارد که راهی این کشور شده اند.

برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پاتایا شهری در ساحل شرقی خلیج تایلند است که در 29 ژوئن 1395 به عنوان یک منطقه تفریحی شکل گرفت. دیدنی های پاتایا امروزه گردشگرن را وسوسه می نماید تا حالا برای یک بار هم که شده، به این شهر زیبا سفر نمایند. شاید این شهر مکان مناسبی برای اقامت خانوادگی مخصوصا با بچه ها تان نباشد، اما این موضوع چیزی از شهرت و جذابیت پاتایا نمی کاهد؛ تور پاتایا یکی از پرطرفدارترین تورها از بین انواع تور تایلند است.

شما می توانید برای پیدا کردن بهترین آفر تور پاتایا یا تور تایلند فهرست انواع پکیج ها را در خبرنگاران مشاهده کنید که ازطریق معتبرترین آژانس های مسافرتی عرضه می شوند. جستجوی آسان، مقایسه قیمت در کمترین زمان و انتخاب بهترین گزینه از خدمات خبرنگاران به شما است.

زمستان های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است، اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می گردد. فصل های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می کشند، ولی در طول ماه های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در پاتایا، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می بارد.

این شهر که یکی از بهترین مقاصدگردشگری برای ورزش های آبی مانند قایق رانی، موج سواری، چتربازی به یاری قایق موتوری، جت اسکی و غواصی در تایلند محسوب می گردد، سالانه میزبان 5.5 میلیون گرشگر خارجی است. در این مطلب به آنالیز تعدادی از این جاذبه ها می پردازیم.

مینی سیام

سایز کوچک شده و ماکت هایی از آثار باستانی کشور های مختلف جهان را در این منطقه از شهر پاتایا می توانید ببینید. بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم چنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در مینی سیام گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است. سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع به معنی تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می نماید.

جزیره مرجانی

در 7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا یکی از زیباترین جزایر مرجانی، سواحل شنی سفید و آب های شفاف واقع شده است. جزیره مرجانی مذکور غیر قابل سکونت است و تمام مساحت آن برای امکانات تفریحی و رفاهی گردشگران صرف شده است. گردشگران می توانند سوار بر قایق کف شیشه ای از زیبایی این جزیره لذت ببرند. این جزیره یکی از شگفت انگیزترین نواحی برای غواصی است.

باغ نانگ نوچ

اغلب نمایش های فرهنگی و شوی بسیار معروف فیل ها را در باغ استوایی نانگ نوچ می توانید ببینید. باغ نانگ نوچ در 18 کلیومتری غرب پاتایا واقع شده است. در این باغ گروهی از خانه های سنتی پاتایا، مجموعه ای بی نظیر از گل های ارکیده و انواع گل ها از نقاط مختلف جهان است. اگر به گیاهان تزیینی علاقه مند هستید، بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

پناهگاه مذهبی حقیقت

با فاصله اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد دلفریب حقیقت واقع شده است که با ساختاری بر لبه دریا به همراه مناظری زیبا و مجسمه های بودا و هندو خودنمایی می نماید. این بنای 105 متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به شمار می رود و منعکس نماینده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین ها از جمله سرگرمی های معروفی است که در پناهگاه مذهبی حقیقت اجرا می گردد. از این مکان مقدس هر روز در ساعات 8 تا 18 می توانید بازدید کنید.

موزه ریپلی

در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن مجموعه ای بی نظیر از عجیب ترین اشیا گوشه کنار جهان را خواهید دید. خطای چشم، ابزار شکنجه ابتدایی مثلا ماسک های ساخته شده از پوست انسان، انسانی با چهار چشم، اسبی با سه پا، ماکت کشتی تایتانیک که از میلیون ها چوب کبریت ساخته شده، سینمای 12 بعدی، تنها تعداد اندکی از اشیا نگهداری شده در این موزه جداب هستند. این موزه ریپلی همه روزه از ساعت 11 تا 23 باز و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.

جهانی زیر آب

بزرگ ترین و مجهز ترین آکواریوم آسیا در جنوب پاتایا واقع شده است. این مکان که با نام آندر واتر ولد یا جهانی زیر آب شناخته می گردد تونلی شیشه ای به طول 100 متر است. گردشگران قادر هستند در این مکان بیش از 4000 موجود آبزی را ببینند.

کوه بودا

تصویری از بودا با 109 متر ارتفاع، بزرگ ترین تمثیل حجاری شده بودا در سراسر جهان محسوب می گردد که در ضلع شمالی کوه خائو چی چان حک شده است. این تصویر توسط یک هنرمند با استعداد تایلندی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پادشاه توسط لیزر حکاکی شده است. کوه بودا که تنها 20 دقیقه با شهر پاتایا فاصله دارد، دارای محوطه ای سرسبز با امکاناتی چون فیل سواری است.

موزه بطری های شیشه ای

بیش از 300 نمونه اثر هنری دست ساز که دورن بطری های شیشه ای نگهداری می شوند، در موزه بطری های شیشه ای واقع شده است. این آثار که همگی متعلق به یک مجسمه ساز آلمانی به نام پیتر بدلایس است ماکت های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ ها و کشتی ها را به تصویر می کشد. بدون شک دیدن این آثار خارق العاده یکی از شگف انگیزترین بخش سفرتان خواهد بود..

دهکده فیل ها

در سال 1973 برای مراقبت از فیل های ناتوانی که قادر به انجام کار های سنگین در جنگل های تایلند نبودند، مکانی ساخته شد که امروزه آن را با نام دهکده فیل ها می شناسند. در این مکان تمام اقدامات لازم جهت نگهداری و مراقبت از فیل ها انجام می گردد. فوتبال فیل ها، رژه منظم فیل ها و فیل سواری در جنگل از امکانات این مکان تفریحی است. یکی از جالب ترین کارهایی که می توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل ها است.

معبد مدرن وانسانگ وارارام

مهم ترین معبد پاتایا واقع در 12 کیلومتری جنوب این شهر، با ساختمانی مدرن که تلفیقی از معماری ژاپن، چین، هند و سوئیس است، معبد وانسانگ وارارام نام دارد. این معبد یک مرکز بزرگ مدیتیشن است که کلاس های آموزشی مختلفی را در راستای همین موضوع برگزار می نماید.

تئاتر آلانگ کارن

تئاتر آلانگ کارن بزرگ ترین تئاتر فرهنگ حماسی در پاتایا محسوب می گردد که هر شب، مسحورنماینده ترین برنامه ها را در آن اجرا می نمایند و تاکنون برنده جایزه عملکرد فرهنگی، اسطوره ای و تاریخی تایلند شده است.

باغ وحش ببرها

در شمال شهر پاتایا بیش از 200 ببر در مکانی به نام باغ وحش ببرها زندگی می نمایند. در این مکان حیوانات دیگری نظیر کروکدیل، شتر تک کوهان، کانگورو و خوک نیز نگهداری می گردد. پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل ها، پایکوبی و بازی بسکتبال فیل ها از جمله سرگرمی هایی است که در این مکان اجرا می گردد.

پرواز میمون درازدست

مکانی را تصور کنید که در آنجا می توانید همانند یک میمون گیبون در میان درختان پرواز کنید و جابه جا شوید.نام این مکان که تنها یک ساعت با پاتایا فاصله دارد، پارک نام دارد. اگر از ارتفاع می ترسید، شاید چنین تجربه ای خیلی مناسب شما نباشد. پارک پرواز میمون دست دراز در میان انبوهی از درختان جنگلی واقع شده است.

مجسمه بودای بزرگ

بدون شک مجسمه طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند. اگر برایتان امکان دارد سعی کنید وقتتان رو به گونه ای تنظیم کنید که هنگام طلوع آفتاب در این مکان حضور داشته باشید تا بتوانید یکی از باشکوه ترین منظره های جهان را ببیند. مجسمه زیبا و طلایی بودا در بالای تپه ای محسور نماینده واقع شده است. بنابراین باید از تعدادی پلکان بالا بروید.

پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا

در 9 کیلومتری شهر پاتایا به پارک بسیار زیبایی را خواهید دید، که به مزرعه تمساح شهرت دارد. پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح دارای صخره های بسیار بزرگ با قدمت چند صد ساله است. بیش از 1000 کروکدیل و حیوانات دیگری چون، گربه ماهی ، مارماهی های آمازونی، گونه هایی از فیل، اسب، شیر، ببر، شتر، آهو و خرس های کمیاب در این مزرعه حفظ و نگهداری می شوند. هر روزه در این مکان شوهای بی نظیری از کروکدیل ها اجرا می گردد.

ساحل جامتین

اگر به غواصی علاقه مند هستید دیدن این ساحل بسیار زیبای شنی را از دست ندهید. ساحل جامتین یکی از بهترین نقاط پاتایا برای غواصی میان صخره های مرجانی است. طول این ساحل 6 کلیومتر است و در آن تمام وسایل و امکانات غواصی به شما اجاره داده می گردد.

سیلورلیک (دریاچه نقره ای)

دریاچه نقره ای در نزدیکی کوه بودا و در 7 کیلومتری شهر پاتایا واقع شده است. سازنده این مجموعه زیبا یکی از هنرپیشگان سینمای تایلند است. اتوبوس های توریستی، دوچرخه، درشکه های اسب سواری و آلاچیق های زیبا از جمله امکانات این منطقه پرطرفدار است.

منبع: کجارو / numbeo.com / nomadicmatt.com / tripadvisor.com
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 425

به "برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید