بهبود ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار در استان بوشهر

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمد خواجه ئیان پیش از ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: برای تمامی مواردی که برای خدمت رسانی به مردم تعریف گردیده است برنامه ریزی گردد.

بهبود ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار در استان بوشهر

وی ضمن تشکر از روند رو به رشد و پیشرفت شاخص های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان تنگستان از کیفیت مناسب خدمات بهورزان در طرح تحول سلامت تشکر کرد و گفت: در شهرستان تنگستان شاهد تحولات مناسبی در زمینه خدمت دهی به مردم بوده ایم اما احتیاج است برای تمامی مواردی که برای خدمت رسانی به مردم تعریف گردیده است برنامه ریزی گردد.

خواجه ئیان با اشاره به اهمیت مراقبت های دوران بارداری اضافه نمود: مادران باردار باید در جمعیت های شهری و روستایی در کمترین زمان شناسایی شوند و مراقبت های لازم در تمام سطوح پزشک، ماما و بهورز برای آنها انجام و به صورت مستمر پیگیری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: لزوم توجه به بیماری، سوابق بارداری و نتایج آزمایشات مادران باردار در به نتیجه رساندن یک بارداری سالم مهم و موثر است که احتیاج است کارشناسان ستادی با دقت و توجه بیشتری این موضوع را پیگیری نمایند.

وی توضیح داد: اگر به هر طریق مرگ مادر، نوزاد و یا حتی جنینی اتفاق بیافتد، همه ما مقصر هستیم و جلوگیری از این اتفاق احتیاج به دقت در انجام مراقبت ها در تمام سطوح دارد.

ارتقای شاخص های بهداشتی در تنگستان

عادل مقدس سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان نیز با اشاره به کوشش های اجرا شده در راستای خدمت رسانی به مردم گفت: کوشش گردیده در مراجعات مردم به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت بر روی کیفیت ارائه خدمات بیش تر از کمیت خدمات تمرکز گردد.

وی ادامه داد: شاخص های بهداشتی شهرستان در سطح پایینی بود که در یک سال گذشته با کوشش هایی که صورت گرفت این شاخص ها به حد مطلوبی ارتقا یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان ، از برگزاری جلسات منظم با مسئولین واحدهای ستادی و سرپرستان مراکز، بازدید گروهی از مراکز خدمات جامع سلامت ، تعیین دو شاخص دارای اولویت هر واحد و برنامه ریزی و اجرا و پایش برنامه ها در طول سال ، به عنوان برنامه های اجرایی و نظارتی برای بهبود شاخص های بهداشتی نام برد.

مقدس اضافه نمود: در بحث عمرانی در تنگستان، افتتاح 10 خانه بهداشت از دهه فجر سال گذشته تاکنون، افتتاح و واگذاری کلینیک سلامت دهان و دندان، راه اندازی آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی اهرم و پروژه احداث مرکز خدمات جامع سلامت پهلوانکشی را شاهد بوده ایم و در این میان اجرای دکوراسیون داخلی واحدهای مراکز (دندانپزشکی، احیا، تزریقات، مامایی) برای ایجاد محیط مطلوب تر انجام گردیده است.

محمد مهدی خواجه ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از کوشش های مجموعه بهداشت و درمان تنگستان تشکر کرد و گفت: در واقع نشست های هم اندیشی برای تعیین شدن میزان پیشرفت شاخص های بهداشتی، تعیین شدن نواقص و ارائه راه حل برای رفع شدن آنهاست و انتظار می رود پس از آن واحدهای ستادی با انجام برنامه ریزی های مناسب، خدمات باکیفیت تری را به مردم ارائه دهند و شاخص های بهداشتی را ارتقا بخشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2620

به "بهبود ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار در استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار در استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید