حسن رحیمی: رفتم خواستگاری، جواب رد دادند

به گزارش مجله نماشو، خادم را نباید تخریب کرد ، غلام محمدی حرف ندارد، اگر دعوتم نمایند حتما استفاده می کنم

حسن رحیمی: رفتم خواستگاری، جواب رد دادند

به گزارش خبرنگاران ، محسن وظیفه ، با بازگشت غلامرضا محمدی حالا این صحبت مطرح است که برخی از ستاره ها دوباره به کشتی برمی گردند. یکی از این نفرات حسن رحیمی است؛ کشتی گیر سبک وزن تیم ملی کشتی آزاد که بعد از بازی های المپیک ریو از ترکیب اصلی تیم ملی فاصله گرفته است. بدون شک او یکی از نفراتی است که غلامرضا محمدی برای بازگشتش نظر دارد اما باید دید خودش هم چنین شرایطی را دارد یا نه؟ حسن رحیمی در پاسخ به اینکه آیا دوباره به کشتی برمی گردد یا نه، به گلایه از شرایط موجود در کشتی می پردازد و اینکه در این سال های اخیر از کشتی دریافت چیزی به دست نیاورده که الان هم انگیزه بازگشت داشته باشد. با این حال اگر غلامرضا محمدی او را دعوت کند، برمی گردد. او همچنان حامی رسول خادم است و معتقد است کارهایی که خادم در سال های گذشته انجام داده در آینده بیشتر خودش را نشان می دهد.

آقای رحیمی باز هم نام شما بر سر زبان ها افتاده، قصد بازگشت دوباره به کشتی را دارید؟

جایی نرفته بودم که بخواهم برگردم. در کشتی بودم و حالا هم باید ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

با توجه به تغییر و تحولات این خبرها منتشر شد.

باید منتظر آغاز اردوها بمانیم و بعد ببینیم که چه اتفاقی اتفاق افتاده است. اگر دعوتم نمایند حتما سعی می کنم استفاده کنم.

درباره تغییرات چه نظری داری؟

کدام تغییرات؟

رفتن رسول خادم از فدراسیون و البته تیم ملی کشتی.

نظر خاصی ندارم.

اتفاق به این مهمی. مگر ممکن است شما نظری نداشته باشید؟

رسول خادم خیلی کارهای بزرگ و خوبی را انجام داد که بیشتر آنها بعدها خودش را نشان می دهد و سال های آینده متوجه می شویم که چه اتفاقی اتفاق افتاده است.

اما الان همه نتایج دنیای بوداپست را می بینند.

بله سال جاری کشتی خوب نتیجه نگرفت. سال گذشته چطور؟ المپیک چطور؟ سال قبل از المپیک چطور؟ خوب نبودیم؟ خوب بودیم اما به هر حال شرایط به نحوی پیش رفت که رسول خادم رفت.

مسابقات دنیای سال جاری را پیگیری کردی؟

بله مسابقات را دیدم.

خب چرا نتوانستیم نتیجه بگیریم؟

نقطه ضعف زیاد داشتیم. یکسری از کشتی گیران کم کاری کردند و یکسری قرعه بدی نصیب شان شد اما واقعیت این است که رقبای ما بسیار بیشتر و بهتر از ما کار کردند.

یعنی ما خوب برای این مسابقات آماده نشده بودیم؟

من خودم را مثال می زنم که آماده شدنم دو ماه زمان لازم دارد اما مهم مسائل روحی و روانی است. اینکه کشتی گیر در اردوی تیم ملی چگونه تغذیه می نماید و چگونه آماده می گردد و شب راحت بخوابد، مهم است.

یعنی تیم خوب تغذیه یا خوب استراحت نمی نموده؟

مسائل انگیزشی مهم است. اینکه کشتی گیر تا روز آخر نمی دانست اعزام می گردد یا نه؟

خیلی ها معتقدند که این مسائل نباید به کشتی گیران ربط پیدا می کرد؟

چطور ربط پیدا نکند؟ حتما به ما مربوط است. من کشتی گیر با این موارد ذهنم به هم می ریزد و دیگر نمی توانم مهیای مسابقه شوم.

اما مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اعلام کردند که از کشتی حمایت می نمایند؟

اینها حرف های سیاسی است. آن چیزی که الان در کشتی می بینیم این است که به لحاظ امکانات در بدترین شرایط قرار گرفته است. در مقابل همه جا به کشتی و کشتی گیر حمله می نمایند. واقعا شرایط خوبی را در کشتی نمی بینم. همه این موارد انگیزه کشتی دریافت را از ما گرفته که کنار نشستیم.

یعنی معتقد هستی که بزرگترین مشکل مسائل مالی و روحی - روانی است؟

فشارهای روانی که از بیرون وارد شد کشتی را نابود کرد. چرا باید این همه هجمه روی کشتی باشد؟ چه چیزی به کشتی دادیم که از او جواب هم می خواهیم؟ در انتخابی کشتی گرفتم همه را شکست دادم. رفتم دنیای شکست خوردم. حالا چرا باید به دیگران جواب بدهم؟ انگار که طلا را ریختن و ما باید جمع کنیم با خودمان بیاوریم. با قورمه سبزی که نمی گردد رفت و طلای دنیا را گرفت؟ از اسم این ورزش معلوم است که چقدر کار سخت و دشواری است؛ فوتبال یا تنیس نیست که یا باید کشته بشوی یا بکشی.

کشتی همیشه با مشکل کمبود امکانات روبه رو بوده اما در فدراسیون کشتی با توجه به آماری که ارائه کردند و گفتند 400 میلیارد هزینه کردند، نباید دغدغه های این شکلی وجود داشته باشد. حتی اگر بپذیریم که دولت حمایت ننموده باشد.

بله؛ رسول خادم با ارتباطات خودش رفته حامی مالی گرفته و با آن خیلی کارها انجام داده اما باید حمایت صورت می گرفت که نگرفت. حمایت ها در حدی بوده که بلیتی بگیرند برای رفت و برگشت به مسابقات و غیر از این چیز دیگری نبوده. در این سال ها که کشتی گرفتم چه چیزی گیر من آمده که بخواهم انگیزه جنگیدن داشته باشم؟ این همه زحمت کشیدم. جنگ کردم برای مدال برنز المپیک، 200 میلیون تومان به من دادند. با این مبلغ چه کاری می توانم انجام بدهم.

خانه 50 متری هم نمی توانی بخری؟

بله این کار را هم نمی توانم انجام بدهم. رفتم خواستگاری، از من پرسیدند خانه داری؟ گفتم نه؟ گفتن پس بفرما بیرون؛ به مدال دنیای و المپیک نمی توانیم دختر بدهیم! حالا چرا باید یک کشتی گیر همه زندگی خود را برای این کار بگذارد؟

ان شاءا... مبارکه.

فعلا که جواب رد دادند. به خدا این موارد در انگیزه و ذهن کشتی گیران برای مبارزه کردن تاثیر می گذارد.

با این حرف موافقیم که این موارد به لحاظ روحی و انگیزشی کشتی گیر را تحت تاثیر قرار می دهد اما...

اما ندارد. حسن یزدانی قهرمان دنیا و المپیک است. جایزه قهرمانی دنیا سال گذشته او را پرداخت نموده اند اما به قیمت سال پیش. مگر چنین چیزی ممکن است؟ بعد چطور توقع داریم کشتی موفق گردد.

اما خیلی از منتقدان به مسائل فنی هم ایراد دریافتد؟

هر چه بکاریم همان را برداشت می کنیم. نه مشکل رسول خادم است و نه عزت ا... اکبری و نه مصطفی حسین خانی. مشکل همین مسائل است که گفتم. کشتی زمین خورده و با این روند در آینده گرفتاری های زیادی در انتظارش است. ضمن اینکه در این مدت از رسول خادم انتقاد فنی نشده بلکه همه با الفاظ بد تخریبش کردند. این آدم بزرگ و با ادب بود و شایسته این همه تخریب نیست.

یعنی چون رسول خادم است نباید از او انتقاد گردد؟

- چرا. من نگفتم کسی او را نقد نکند اما نقد با توهین فرق می نماید. بیایند بگویند تمرین هایش سنگین بود. من هم قبول دارم که تمرین هایش سنگین بود اما این که بگویند او اهل زد و بند بود یا مافیا راه انداخته بود، حرف درستی نیست.

به هر حال هر کسی در اظهارنظرش اختیار دارد!

اما نباید مسائل شخصی را رسانه ای نمایند.

یعنی منتقدان خادم مسائل شخصی با او داشتند؟

همه نه اما برخی از قهرمانان کشتی مسائل شخصی را رسانه ای کردند. البته همیشه کشتی از خودش ضربه خورده. همیشه قهرمانان کشتی بودند که این رشته را خراب کردند. خادم کسی بود که هفت سال کار کرد. از زندگی خود زد و حالا هم خوب یا بد رفته است؛ دیگر نباید به او توهین گردد. امیدوارم کسی که به جای او می آید بتواند بزرگی کشتی را حفظ کند. هر چند که کشتی بزرگ هست و بزرگ می ماند. فقط امیدوارم کسی که توانایی اداره کشتی را ندارد وارد نگردد و جرات اینکه بگوید در توانم نیست را داشته باشد.

درباره غلامرضا محمدی چه نظری دارید؟

او مربی با تجربه ای است. سال ها در لیگ و تیم ملی مربیگری نموده است و شناخت خوبی از تیم ملی دارد.

در سال 2009 هم که با مربیگری غلامرضا محمدی به دوبنده تیم ملی رسیدی؟

- بله. غلام محمدی بزرگ ما است و من به او احترام می گذارم. کارش هم حرف ندارد و امیدوارم موفق گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 159

به "حسن رحیمی: رفتم خواستگاری، جواب رد دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن رحیمی: رفتم خواستگاری، جواب رد دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید