خانه موزه آبی؛ یک عمر با فریدا کالو

به گزارش مجله نماشو، خانه موزه آبی، محل تولد، زندگی و مرگ نقاش مشهور مکزیکی، فریدا کالو بوده است و یکی از جاذبه هایی به تعداد می رود که تمام گردشگران مکزیک از آن بازدید می نمایند. تماشا موزه فریدا کالو، موجب درک بهتری از آثار او خواهد شد.

خانه موزه آبی؛ یک عمر با فریدا کالو

خانه موزه فریدا کالو که به خاطر رنگ آبی تیره دیوار هایش، موزه آبی هم نامیده می گردد، خانه موزه ای تاریخی و هنری است. این موزه در محله کلونیال دل کارمن در منطقه کویوآکان، شهر مکزیکوسیتی واقع شده است و همان طور که از اسمش پیدا است، در عظیمداشت یاد و آثار نقاش عظیم مکزیکی، فریدا کالو برپا شده است. پیش از این بنای موزه، محل تولد، رشد، زندگی مشترک و مرگ فریدا بود و در سال 1958، دیگو ریورا، همسر فریدا، خانه مشترک شان را با تمام وسایل آن بخشید تا تبدیل به موزه ای در عظیمداشت همسرش گردد.

فریدا کالو دی ریورا (1907-1954)، نقاش برجسته مکزیکی، امروزه یکی از نماد های کشور مکزیک به تعداد می رود. پرتره، سلف پرتره و بقیه آثار او الهام گرفته از طبیعت و صنایع دستی بومیان مکزیک است. در آثار او واقعیت و تخیل با هم ترکیب شده اند و همواره رد پایی از شخصیت اش را در آن ها می توان دید. فریدا کالو می کوشید تا نقاشی هایش بیانگر سوال هایی درباره هویت جامعه مکزیک، روزگار بعد از استعمار و طبقه بندی های جنسی و نژادی باشد. او را بعلاوه نقاشی سورئالیست و فمینیست لقب داده اند.

خانه موزه آبی در محله کلونیال دل کارمن واقع شده است، محله ای که از دهه 1920، به محله روشنفکران معروفیت داشت. کسانی مانند سالوادور نووو، اکتاویو پاز، ماریو مورنو و دولورس دل ریو که از مشهورترین نویسندگان، شاعران، بازیگران و کارگردانان مکزیک به تعداد می فرایند، در این محله زندگی نموده بودند. امروزه خیابان های کلونیال دل کارمن، میزبان موزه های بسیاری است.

خانه موزه آبی مانند بیشتر بناهای این منطقه، ساختمانی را شامل می گردد که دورتادور حیاط مرکزی واقع شده است. این بنای دو طبقه از اتاق خواب هایی متفاوت، استودیو نقاشی، یک آشپزخانه عظیم و اتاق غذاخوری تشکیل می گردد و مساحت کل بنای آن 800 مترمربع و حیاطش 400 مترمربع است. راهروی ورودی خانه با موزائیک کاری هنرمند مکزیکی، ماردونی ماگانا تزئین شده که در آن از سنگ های طبیعی استفاده نموده است.

موزه آبی با حدود 25 هزار نفر بازدید کننده در ماه، یکی از پربازدید ترین موزه های مکزیک محسوب می گردد و هزینه های نگهداری آن، از پول فروش بلیط و بخشش های مردمی به دست می آید. در قسمت موزه، می توانیم درک بهتری از سبک زندگی هنرمندان و روشنفکران ثروتمند مکزیکی که در نیمه اول قرن بیستم زندگی نموده اند، داشته باشیم. با خرید بلیط موزه آبی، بازدید از موزه آناواکالی که در مجاورت آن واقع شده است و موسس آن هم دیگو ریورا بوده است، رایگان خواهد بود.

موزه فریدا کالو متشکل از کلکسیون هنری و شخصی فریدا، کلکسیون عظیمی از صنایع دستی بومیان مکزیک، وسایل آشپزخانه سنتی مکزیک، لباس های کتانی محلی، یادگارهای شخصی و عکس ها، کارت پستال ها و نامه ها، و نقاشی هایی از دیگو ریورا، خوزه ماریا ولاسکو و پل کلی است.

در بازدید از خانه آبی، می توانید از نشستن در کافه آن لذت ببرید و از فروشگاه کوچک هدیه خرید کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet / en.wikipedia.org
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1814

به "خانه موزه آبی؛ یک عمر با فریدا کالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه موزه آبی؛ یک عمر با فریدا کالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید