دراکولا مسافر لندن شد

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری ایرنا: فیلم سینمایی دراکولا آخرین ساخته رضا عطاران شامگاه یکشنبه در لندن با حضور وی و علی سرتیپی تهیه کننده این فیلم و شمار زیادی از ایرانیان مقیم انگلیس به معرض نمایش گذاشته شد.

دراکولا مسافر لندن شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

سینما جنسیس واقع در قلب لندن که ماه گذشته میزبان فیلم بارکد و حضور چشمگیر ایرانیان مقیم انگلیس بود، بار دیگر فیلم سینمایی دراکولا را با حضور ده ها تن از علاقه مندان به فرهنگ و سینمای کشورمان، به نمایش گذاشت.

این فیلم سینمایی که پس از فروش داخلی 3 میلیاردی خود، اولین اکران خارجی اش را در کانادا تجربه کرد بود همچنین قرار است به صورت تور در شهر منچستر، استرالیا و آمریکا به نمایش گذاشته گردد.

رضا عطاران در حاشیه به نمایش در آمدن فیلمش در سینمای جنسیس گفت: فیلم دراکولا به معضل اجتماعی اعتیاد در قالب طنز می پردازد؛ اما این کار آنقدر جدی ارائه شد که از حالت طنز خارج گشت.

وی همچنین از حضور در کنار هم وطنان ایرانی مقیم انگلیس ابراز خرسندی کرد و گفت: هر موقع برای اکران فیلم به خارج از کشور سفر می کنم، صمیمت مردم من را تحت تاثیر قرار می دهد.

سعید بیات مدیر عامل شرکت پارسیان فیلم و ایده پرداز این برنامه هدفش از اکران فیلم های ایرانی را ترویج فرهنگ و هنر سینمای ایران در خارج از مرزهای کشور برشمرد.

بیات افزود که اغلب مخاطبان فیلم های ایرانی در انگلیس، ایرانیان مقیم این کشور هستند؛ ضمن آنکه فیلم ها به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی اکران می شوند.

وی با اشاره به نسخه برداری غیرقانونی از فیلم های ایرانی و پخش آن در شبکه های مجازی افزود: ما کوشش می کنیم تا برپایه شعار قانونی فیلم ببینیم حق تهیه نمایندگان ایرانی را محفوظ نگه داریم.

مدیرعامل شرکت پارسیان فیلم در همین رابطه به پخش غیرقانونی فیلم بارکد که تنها چند روز پیش از آخرین اکرانش در لندن در شبکه های مجازی منتشر شد اشاره و توضیح داد: بعضی جریانات به بهانه حمایت از فیلم های ایرانی و ترویج فرهنگ و هنر سینمای کشورمان در خارج، فیلم ها را به صورت رایگان از تهیه نمایندگان دریافت نموده و در جشنواره ها و فستیوال های اروپایی که غالبا با اقبال زیادی روبرو نمی گردد پخش می نمایند.

وی افزود: آنها متعاقبا فیلم ها را وارد شبکه های مجازی نموده و از این طریق درآمد هنگفتی را به دست می آورند. اکنون این سئوال در ذهن پیش می آید که چطور این افراد خود را حامی سینما می دانند.

سعید بیات با این حال بیان کرد که قرار است هر 40 روز یک بار یک فیلم ایرانی با حضور هنرمندان کشورمان در انگلیس به اکران گذاشته گردد.

وی در همین رابطه از نمایش فیلم سلام بمئی ساخته قربان محمدپور در ماه دسامبر آینده در شهرهای لندن، منچستر، بیرمنگام و گلاسکو با حضور محمدرضا گلزار و دیا میرزا هنرپیشه هندی این فیلم، اطلاع داد.

سینمای جنسیس لندن یکی از قدیمی ترین و در عین حال معروف ترین سینماهای شهر لندن است که به سبب میزبانی چهره هایی همچون چارلی چاپلین و یا لورل و هاردی که پیش از شهرتشان در این سینما تاتر بازی می کردند، محبوبیت خاصی دارد.

منبع: برترین ها
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 549

به "دراکولا مسافر لندن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراکولا مسافر لندن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید