درک احساسات بیماران مبتلا به زوال عقل به وسیله بازی کامپیوتری

به گزارش مجله نماشو، احساسات بیماران مبتلا به زوال عقل اغلب از سوی اطرافیان به سختی درک می گردد و این بیماران برای بیان حالات خود زجر می کشند. اما به نظر می رسد یک بازی کامپیوتری این مشکل را حل نموده است.

درک احساسات بیماران مبتلا به زوال عقل به وسیله بازی کامپیوتری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بازی قبل از اینکه من فراموش کنم یا Before I Forget به خانواده های بیماران مبتلا به زوال عقل یاری شایانی می نماید تا درک درستی از وضعیت روانی و جسمانی بیمار خود داشته باشند.

به گفته سازمان بهداشت دنیای، 50 میلیون نفر از مردم در سراسر دنیا از بیماری زوال عقل رنج می برند. این بیماری بر تفکر، رفتار و توانایی انجام کارهای روزمره به عنوان اتروفی مغزی تاثیر می گذارد. آسیب معمولا در هیپوکامپ آغاز می گردد، اما به سمت خارج گسترش می یابد.

بازی مذکور محتوایی جالب دارد و به ماجرای زوال عقل یک زن می پردازد که در میانسالی مبتلا به زوال عقل زودرس شده و البته در خانه خودش گم شده است.

این بازی ها، به طور فزاینده ای، بازیکنان غوطه ور در تجارب زندگی واقعی مانند مهاجرت، افسردگی و اضطراب را نمایش می دهد. بنابراین بازی مذکوردر مورد تاثیر خاطرات از دست رفته است.

در این بازی شما در خانه ای بیدار می شوید که نمی شناسید و سپس باید بر اساس برخی نشانه ها مثل تصاویر و موسیقی ها خانه خود را باز شناسید. بنابراین بازی قبل از اینکه من فراموش کنم، کشف ظریف و منحصر به فردی از زوال عقل از دیدگاه اول شخص است.

چللا رامانان و کلر مورلی دو زن طراحی هستند که این بازی را طراحی نموده و مصمم هستند تا داستانی را بیان نمایند که صادقانه نشان دهنده تجربه خرد شدن بیمار در زوال عقل هستند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2867

به "درک احساسات بیماران مبتلا به زوال عقل به وسیله بازی کامپیوتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درک احساسات بیماران مبتلا به زوال عقل به وسیله بازی کامپیوتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید