در انتظار تکمیل طرح صحت سنجی والیبال با حضور 6 استان به جای مانده

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، فدراسیون والیبال از مدت ها پیش راهنمایی تیم ملی نوجوانان 1401 را به محمد وکیلی سپرد و با صلاح دید او و تایید فدراسیون، ثبت نام بازیکنان شایسته برای حضور در تیم نوجوانان پسر سال 1401 در قالب طرح صحت سنجی (تست گیری) از چهارم اسفندماه سال 1399 شروع شد و تا هفتم فروردین ماه 1400 (سرانجام مهلت)، یک هزار و 196 بازیکن برای حضور در این تیم ثبت نام کردند.

در انتظار تکمیل طرح صحت سنجی والیبال با حضور 6 استان به جای مانده

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان 1401 درباره نشست خود با رئیس فدراسیون والیبال، گفت: این نشست دو خروجی مهم داشت؛ بالا بردن میانگین قدی بازیکنان نو تیم ملی نوجوانان و باز گذاشتن درهای تیم ملی به روی استعدادهای شاخص.

وکیلی گفت: در این جلسه ، دکتر داورزنی تاکید داشتند کار را زودتر شروع کنیم. در حال حاضر کار استعدادیابی 25 استان به اتمام رسیده و تنها 6 استان به جای مانده اند که بلافاصله بعد از استعدادیابی این 6 استان، اسامی دعوت شدگان به تیم نوجوانان 1401 را اعلام می کنیم و کار را از مهرماه استارت می زنیم.

وی اضافه نمود: فکر می کنم از بین 1200 متقاضی ثبت نام شده در طرح استعدادیابی، حدود 120 نفر یعنی 10 درصد افراد ثبت نامی را به اردوهای شروعین تیم نوجوانان 1401 دعوت کنیم تا به مرور زمان و پیش روی اردوها به 25 الی 30 نفر نهایی که قرار است در قالب یک تیم قرار بگیرند، برسیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان اینکه تا 29 شهریورماه صبر می کنیم و بعد از آن 120 متقاضی نهایی طرح استعدادیابی را به تهران دعوت می کنیم، گفت: نمی توانیم زمان زیادی منتظر باشیم. باید هرچه زودتر اسکلت تیم را ببندیم. اگر شرایطی بود که نتوانستیم این 6 استان را ببینیم، تیم منتخب را از دل 25 استانی که دیدیم در می آوریم و کارمان را ادامه می دهیم. آن چه معین است ما نمی توانیم تیم ملی را نگه داریم چون زمان از دست می رود.

* تشریح مهم ترین آرمان وکیلی در تیم 1401

وکیلی ایده های نوی هم برای دمیدن خون تازه به رگ های والیبال ایران دارد و در تشریح ایده ها گفت: در مطالعات زیادی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر تعداد سرویس زن های موجی و پرشی ایران برابر است. یکی از اولویت ها انتخاب بازیکنانی است که سرویس های پرشی بزنند.

وی ادامه دا: در واقع سعی این است که به جز لیبرو، 90 درصد بازیکنان تیم از سرویس پرشی استفاده نمایند. مزیت این کار این است که خود را به والیبال روز جهان، نزدیک و نزدیک تر می کنیم. بعلاوه مشکل دریافت سرویس پرشی هم از در تیم از بین خواهد رفت. این مهم ترین هدفی است که در تیم 1401 دنبال می کنیم و حتما هم به این آرمان خواهیم رسید.

* تشکیل کادرفنی با حضور مربیان مستعد شهرستان ها

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان 1401 ایران در پی معرفی کادر فنی متشکل از افراد باتجربه و مربیان مستعد شهرستانی است و درباره زمان معرفی کادر فنی، گفت: هنوز اسامی کادر فنی را اعلام نکرده ایم آن هم به این علت که قصد داریم فرصت حضور مربیان جوان و مستعد استان ها را هم در کادرفنی فراهم کنیم تا هم آن ها را در ارتقای تیم ملی نوجوانان سهیم کنیم و هم به علت تبادل اطلاعات، امکان رشد این دسته از مربیان فراهم و این رشد باعث یکسان سازی سطح کیفی آموزش والیبال در کشور گردد.

وکیلی ادامه داد: به همین علت اول اسکلت ابتدایی تیم ملی را انتخاب می کنیم و سپس برای انتخاب کادرفنی کوشش خواهیم کرد تا کادر تلفیقی از نیروهای نو و کادر باتجربه گذشته باشند. برای انتخاب کادرفنی در درجه اول سعی می کنیم از نیروهای شهرستان ها که پرورش دهنده این بازیکنان هستند، استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: 50 مربی مستعد داریم و سعی می کنیم بهترین ها را به اردو دعوت کنیم. دوست ندارم کادرمان محدود باشد. دلم می خواهد کادرفنی بزرگتری داشته باشیم تا به والیبال استان ها هم یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1853

به "در انتظار تکمیل طرح صحت سنجی والیبال با حضور 6 استان به جای مانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتظار تکمیل طرح صحت سنجی والیبال با حضور 6 استان به جای مانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید