سایپا یک - پرسپولیس یک ، جنگ زرگری

به گزارش مجله نماشو، تساوی پرسپولیس با سایپا حاصل بی تدبیری بازیکنان این تیم بعد از به ثمر رساندن گل پیروزی بود. پرسپولیس با اندکی درایت می توانست برنده این بازی لقب بگیرد اما چنین نشد.

سایپا یک - پرسپولیس یک ، جنگ زرگری

شنبه، 1397،7،5، هفته دهم هجدهمین دوره لیگ برتر، استادیوم تختی تهران، ساعت16:40، تماشاگر: 10هزار نفر

سایپا: یک

گل:محمدرضا سلیمانی(87)

پرسپولیس: یک

گل: کمال کامیابی نیا(14)

داور: حسین زرگر

یاری ها: رضا سخندان، محمد عطایی

اخطار: آدام همتی، شایان مصلح، سیدجلال حسینی(پرسپولیس)، امید خالدی، محمدرضا سلیمانی، محمد دایی(مربی)(سایپا)

بازیکن برتر:

سایپا: محمد حسین منادی، عبدالله ناصری(73محمدرضا سلیمانی)، ساموئل سارفو، مهرداد کفشگری(73صادق بارانی)، آرش رضاوند، مهدی ترابی، علی دشتی، رضا اسدی، امید خالدی، آرمان رمضانی، محمد امین حاج محمدی

سرمربی: علی دایی

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، بشار رسن(1+90حمیدرضا طاهرخانی)، امید عالیشاه(66سیامک نعمتی)، آدام همتی(77محسن ربیع خواه)، گادوین منشا، علی علیپور

سرمربی: برانکوایوانکوویچ

*این بازی در شرایطی برگزار گردید که زمین استادیوم تختی با پستی، بلندی های بسیاری روبرو بود و این کار را برای اجرای صحیح تاکتیک های دو تیم سخت می کرد.

*سروش رفیعی مهمان ویژه ای بازی بود. مهاجم سابق فولاد آرام،آرام خودش را آماده حضور در پرسپولیس نیم فصل دوم می نماید.

دقیقه 1:یورش همه جانبه سایپا در همان دقایق آغازین این تیم را تا آستانه گلزنی پیش برد اما مدافعان و دروازه بان سایپا مانع از باز شدن دروازه شدند.

دقیقه6: ارسال مهدی ترابی به تیر دوم با ضربه سر مهاجمان سایپا همراه شد و بیرانوند هم واکنش مناسبی روی این توپ داشت اما داور با اعلام آفساید به این فعل و انفعال سرانجام داد.

دقیقه12: پرسپولیس اولین حمله را با ارسال کرنر روی دروازه سایپا انجام داد اما این موقعیت برای بازیکنان پرسپولیس ثمری نداشت.

دقیقه14: کمال کامیابی نیا با شوتی ناگهانی از فاصله ای حدود 30 متر دروازه سایپا را باز کرد. شوت او دور از دستان منادی، دروازه بان سایپا کنج دروازه نشست و اولین گل را برای مهمان این بازی به همراه آورد. سازنده این گل امید عالیشاه بود که با پاسی نرم توپ را برای کمال جفت و جور کرد.

دقیقه17: ضربه سرمهاجم سایپا را علیرضا بیرانوند از زیر طاق دروازه بیرون کشید. نتیجه این حمله یک کرنر برای سایپا بود که ثمری برای این تیم نداشت.

دقیقه22: خالدی در محوطه هجده قدم پرسپولیس زمین خورد اما داور اعتقادی به خطای سیدجلال روی این بازیکن نداشت.

دقیقه28: امیدعالیشاه سازنده گل اول پرسیولیس از جناح راست نفوذ کرد و تا نزدیکی های دروازه سایپا پیش رفت و توپ را به شکلی نه چندان مناسب برای منشاء فرستاد که این بازیکن با ضربه قیچی بغل توپ را به سمت دروازه سایپا شلیک کرد که توپ با برخورد به یکی از مدافعان تغییر مسیر داد تا خطری دروازه میزبان را تهدید نکند.

دقیقه34: نفوذ دوباره عالیشاه و ارسال دقیق او می توانست با ضربه سر منشاء گل دوم را برای این تیم پدید آورد اما منشاء چند سانتی متر تا رسیدن به توپ کم آورد تا این موقعیت طلایی از دست برود.

دقیقه36: آدام همتی به دلیل خطا روی ترابی و ممانعت از شکل گیری ضد حمله سریع سایپا از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه38:داور درحالی که شایان مصلح توپ را در شرایطی نا متعادل با سر دور نموده بود به نفع سایپا خطای هند خاطرنشان کرد تا چسبیده به هجده قدم موقعیتی طلایی برای سایپا به دست آید. این موضعیت را ترابی با ارسالی مواج به تیر دوم پرسپولیس فرستاد که ضربه سر رضا اسدی برای میزبان حاصلی به همراه نداشت.

دقیقه40: ارسال ناصری با ضربه سر رمضانی همراه شد اما توپ ضرب مناسبی نداشت و بیرانوند به راحتی این موقعیت را از سایپا گرفت.

دقیقه42: خطای شدید خالدی روی گادوین منشاء باعث شد تا داور به این بازیکن هم کارت زرد نشان دهد. تکل خالدی بسیار خشن بود.

دقیقه44: ارسال دقیق ناصری از جناح راست سایپا روی سر رمضانی فرود آمد ودر حالی که این بازیکن می توانست دروازه پرسپولیس را با خطری جدی تر روبرو کند با یک ضربه سر نا امید نمایند این موقعیت را از کف داد.

دقیقه45: تعارف مدافعان پرسپولیس و اشتباه آن ها در جای گیری می رفت تا عبدالله ناصری فعال ترین بازیکن این لحظات سایپا را صاحب موقعیتی ایده ال کند اما ضربه نهایی این بازیکن ره به جایی نبرد. درنهایت بازی با همان تک گل زیبای کامیابی نیا به نفع پرسپولیس تمام شد.

دقیقه49: فرار سریع علیپور به سمت دروازه سایپا و پاس در عرض او به بشار رسن رسید که این بازیکن در شرایطی که می توانست با یک ضربه فنی دروازه سایپا را برای دومین بار بازکند با ضربه ای نرم این فرصت بزرگ را از دست داد.

دقیقه51: ارسال بشار رسن از جناح راست تیمش روی سر علیپور فرود آمد که این بازیکن نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و موقعیت از دست رفت.

دقیقه56: پاس نرم عالیشاه را علیپور با ضربه سر برای منشاء مهیا کرد اما این موقعیت هم با تعلل از دست رفت تا پرسپولیس به گل دوم نرسد.

دقیقه60: شایان مصلح به دلیل خطا روی ناصری و دریافت موقعیت گل از سوی داور با کارت زرد روبرو شد.

دقیقه61: ضربه کاشته ای که نصیب سایپا شده بود را دوباره ترابی که مامور ارسال همه این توپ ها است، ارسال کرد و خالدی با ضربه سر دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد که بیرانوند بازهم به راحتی این موقعیت را هم گرفت.

دقیقه64: مهرداد گفشگری بازیکن سابق پرسپولیس اعتراض شدیدی به داور داشت اما زرگر از کنار اعتراض شدید این بازیکن گذشت وبه او کارتی نشان نداد.

دقیقه65: دشتی در داخل هجده قدم پرسپولیس صاحب موقعیت شد اما ضربه او را که می رفت وارد دروازه گردد مدافعان بین راه بلوکه کردند.

دقیقه73: مهدی ترابی از پشت هجده قدم با شوتی سرضرب دروازه پرسپولیس را با خطری جدی روبرو کرد اما بیرانوند دقیقا همان جایی حضور داشت که شوت ترابی رفت.

دقیقه76: ترابی با سرعت بالا به سمت دروازه پرسپولیس رفت و توپ را با شدت بسیار در عرض فرستاد تا مهاجمان ساپپا دروازه را باز نمایند اما بیرانوند با واکنشی سریع این توپ را به سمت دیگری فرستاد تا موقعیت برای نارنجی پوشان از دست برود.

دقیقه79: مصدومیت شجاع خلیل زاده دقایقی بازی را متوقف کرد. در همین حی علی دایی درحال بحث با داور چهارم بود و سرش فریاد می کشد!

دقیقه81: گادوین منشاء درحالی که بازی در این لحظات سکون محسوسی داشت از پشت هجده قدم با توی پای راست توپ را به سمت دروازه سایپا شلیک کرد که منادی با یاری تیر افقی دروازه توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه84: زرگر، داور این بازی محمد دایی، برادر علی دایی زا اخراج کرد!

دقیقه85: ارسال ترابی موقعیت مناسب دیگری را برای سایپا ایجاد کرد اما این فرصت هم از دست رفت.

دقیقه87: محمدرضا سلیمان، بازیکن تعویضی سایپا روی سر همه مدفعان پرسپولیس با پرشی دقیق و ضربه سری مهار نشدنی توپ را دور از دستان علیرضا بیرانوند به کنج دروازه پرسپولیس فرستاد تا بازی به تساوی کشیده گردد. توپ درست به همان نقطه ای رفت که درنیمه اول به نفع پرسپولیس رفته بود!

دقیقه1+90: طی یک رفت و برگشت ربیع خواه توپ در شرایط ایده الی زیر پای ربیع خواه آمد اما این بازیکن شوت نا امید نماینده ای به سمت دروازه سایپا زد.

دقیقه4+90: خطای سیدجلال حسینی باعث شد داور در واپسین ثانیه های ضربه کاشته مناسبی را به سود سایپا اعلام کند. آرش رضاوند پشت این توپ نهاده شد و با ضربه ای نسبتا خوب توپ را شلیک کرد اما این موقعیت هم برای سایپا بی ثمر بود.

دقیقه6+90: درنهایت این بازی که در دقایق سرانجامی بسیار پرحادثه و پر برخورد بود با تساوی به سرانجام رسیدو دو تیم امتیاز ها را با هم تقسیم کردند. شاید اگر پرسپولیسی ها قدری هوشمندانه تر عمل می کردند و بازی را به سمت جنگ های زرگری نمی بردند و سعی در مقصر جلوه دادن داور در برخی صحنه ها نداشتند، آن گل دقایق سرانجامی برای سایپا حاصل نمی شد. بازیکنان پرسپولیس اما بی دلیل به این سمت وسو حرکت کردند ونتیجه تفکر اشتباه شان از دست دادن 2 امتیاز ارزشمند بود. پرسپولیس درحالی به این تساوی رضایت داد که می توانست با درایت بیشتر و بازی حساب شده برنده این بازی لقب بگیرد و همه امتیاز ها را مال خود کند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2784

به "سایپا یک - پرسپولیس یک ، جنگ زرگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا یک - پرسپولیس یک ، جنگ زرگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید