سفر شیراز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید

به گزارش مجله نماشو، فرارو- خوشا شیراز و وضع بی مثالش؛ تا همین حد بگویم که می توان روی شیراز به عنوان یک مقصد درجه یک برای سفر در نوروز 98 حساب کرد. برای سفر شیراز در نوروز 98، یا باید هزینه کافی برای خرید بلیط هواپیما را داشته باشید، یا اینکه خودتان را برای یک سفر طولانی مدت 10 تا 15 ساعته آماده کنید. به خصوص که دیگر خبری هم از بلیط قطار نیست و به سختی می توان آن را پیدا کرد. در این گزارش کل هزینه هایی که برای سفر شیراز ضروری است را آورده ایم. از قیمت بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما گرفته تا هزینه اقامت در هتل های شیراز. حالا تصمیم با خودتان است که هزینه برایتان مهم تر باشد یا راحتی سفر...

سفر شیراز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید

سفر شیراز با قطار؛ 87 تا 170 هزار تومان

کمی برای برنامه ریزی قطار دیر اقدام کردید. چراکه تا اینجای کار همه بلیط های قطار برای سفر شیراز به فروخته شده است. مگر اینکه بتوانید آن را از آژانس های مسافرتی تهیه کنید. یکی از دلایل آن هم این است که در روز فقط دو قطار به مقصد شیراز حرکت می نماید. با این وجود اگر خواستید سراغ آژانس های مسافرتی برای خرید بلیط قطار با واسطه بروید، بهتر است از قیمت اصلی این بلیط ها خبر داشته باشید. تنها قطار هایی که به شیراز سفر می نمایند، قطار های کوپه ای چهار نفره است که قیمت آن ها بین 87 هزار تومان تا 170 هزار تومان متغیر است. اگر می خواهید با قطار به شیراز بروید باید بدانید که بین 13 تا 15 ساعت در راه خواهید بود.

سفر شیراز با اتوبوس؛ 97 هزار تومان

شیراز رفتن با اتوبوس از آن تصمیم های سخت است. چراکه باید حدود 10 تا 12 ساعت را در اتوبوس بمانید. بالاخره فاصله 930 کیلومتری این شهر با تهران، کم چیری نیست. تازه اگر ترافیک نوروزی جاده ها را هم به آن اضافه کنیم، مدت زمان سفر شیراز با اتوبوس بیشتر هم خواهد شد. نکته مثبت چنین سفری این است که به راحتی می توانید بلیط آن را تهیه کنید. چرا که هر روز حدود 25 اتوبوس از تهران راهی شیراز می گردد و قیمت بلیط آن ها 97 هزار تومان است. برای سفر شیراز با اتوبوس می توانید به پایانه های بیهقی، جنوب و غرب مراجعه کنید، اما برترین گزینه برای چنین سفری همان پایانه بیهقی است.

سفر شیراز با هواپیما؛ 280 تا 700 هزار تومان

اگر می خواهید با هواپیما به شیراز بروید، بهتر است سفر شیراز را به بعد از آغاز سال موکول کنید. چرا که بلیط هواپیما برای روز های پایانی سال به خصوص 28 اسفند سر به فلک می کشد. طوری که برای تهیه مقرون به صرفه ترین بلیط در این روز باید 435 هزار تومان هزینه کنید. در حالی که از چهارم فروردین به بعد قیمت بلیط ها متعادل تر می گردد و با بودجه 280 هزار تومانی می توانید یک بلیط برای پنجم فروردین به مقصد شیراز خریداری کنید.

البته این قیمت ها مخصوص مقرون به صرفه ترین بلیط ها در روز است و اگر سراغ بلیط های گران تر بروید، هزینه بلیط سفر شیراز با هواپیما به 700 هزار تومان خواهد رسید. سفر شیراز با هواپیما به نظر برترین گزینه است چراکه مدت زمان سفر زمینی بسیار زیادی است و تنها در حالتی می توان روی این گزینه حساب کرد که با ماشین شخصی خود راهی شده و در بین راه به دیگر شهر ها هم سر بزنید. اگرنه چه کسی سفر یک ساعت و ربع با هواپیما را بیخیال می گردد و سراغ گزینه هایی می رود که دست کم 10 ساعت زمان برای رسیدن به شیراز لازم دارد؟

قیمت هتل های شیراز در نوروز 98

شیراز به خاطر فضای توریستی که دارد، گزینه های زیادی برای اقامت برای مسافرانشان ارائه می نماید. تقریبا با هر قیمتی می توانید هتل یا اقامتگاه در شیراز پیدا کنید. حتی اگر مسافرخانه های متعدد و اقامتگاه های این شهر را فاکتور بگیریم، می توانید با هزینه 130 هزار تومان در هتل آپارتمان تک ستاره خانه سبز اتاق رزرو کنید.

این هتل در بین هتل های شیراز استثنا نیست و در چنین محدوده قیمتی می توانید سراغ هتل های دیگر هم بروید. به طور مثال با بودجه 160 هزار تومان می توانید در هتل کیوان شیراز که در کنار ارگ کریمخان واقع شده، یک اتاق رزرو کنید. این محدوده قیمت فقط در خصوص هتل های یک ستاره نیست. با حداقل هزینه 190 هزار تومانی می توانید مقرون به صرفه ترین اتاق در هتل سه ستاره ارم را برای نوروز رزرو کنید. هتل سه ستاره رودکی قیمت هایش از 172 هزار تومان آغاز می گردد. هتل دو ستاره ساسان شیراز با حداقل هزینه 160 هزار تومان برای شما یک اتاق کنار می گذارد. هتل های پنج ستاره شیراز البته گران تر از این حرف ها هستند. شش هتل پنج ستاره در شیراز فعالیت می نماید.

سفر شیراز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید

به گزارش فرارو، هزینه یک شب اقامت در هتل پنج ستاره چمران از 256 هزار تومان رو به بالاست. برای یک شب اقامت در هتل هما شیراز باید حداقل 240 هزار تومان هزینه کنید. حداقل هزینه لازم برای یک شب اقامت در هتل پرسپولیس شیراز کمتر است و 164 هزار تومان در نظر گرفته شده. هتل پنج ستاره زندیه شیراز که پشت ارگ کریمخان واقع شده، مقرون به صرفه ترین اتاقش را با 350 هزار تومان در اختیار مسافران قرار می دهد. هتل بزرگ شیراز گران قیمت ترین اتاق ها را برای اقامت در شیراز ارائه می نماید که هزینه لازم برای رزرو مقرون به صرفه ترین آن 550 هزار تومان به ازای هر شب است. هتل پارس شیراز دیگر هتل پنج ستاره ای است که برای یک شب اقامت در آن باید دست کم 220 هزار تومان هزینه کنید.

منبع: زندگی روز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2213

به "سفر شیراز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر شیراز در نوروز 98؛ همه آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید