هفته نامه: از ورود تاکسی های TX4 تا افزایش نرخ بلیت هواپیما در نوروز

به گزارش مجله نماشو، جزئیات ورود تاکسی های TX4، تخفیف هتل های تهران در ایام نوروز و چند خبر دیگر را در این شماره از هفته نامه خبرنگاران بخوانید.

هفته نامه: از ورود تاکسی های TX4 تا افزایش نرخ بلیت هواپیما در نوروز

این شماره از هفته نامه خبرنگاران در بخش های زیر منتشر شده است که با کلیک روی هر عنوان می توانید آن بخش را مطالعه کنید:

ورود تاکسی های TX4 به کشور

به نقل از مسعود طبیبی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، برنامه طرح نبید در نظر دارد با ورود خودروها TX4 برلیانس، در 4 محور نوآوری، وحدت رویه، یکدلی و دانش افزایی به سمت حرفه ایگری در عرصه تاکسیرانی حرکت کند. قطعا از این تاکسی می توان در حوزه هایی هم چون خدمات طب تاکسی (تاکسی حرفه ای سلامت)، سرویس حرفه ای مدارس (سامانه سپند)، تاکسی حرفه ای جهانگردی (تاکسی سپاس) و تاکسی های اینترنتی بهره گرفت.

طبیبی در تشریح امکانات این تاکسی برای استفاده در حوزه تاکسی حرفه ای سلامت گفت:

این تاکسی با وجود قابلیت هایی هم چون باز شدن درب به میزان 90 درجه، چرخش 90 درجه ای جایگاه برای سهولت سوار و پیاده شدن مسافر بیمار و وجود رکاب و دستگیره های ایمنی، می تواند برای افرادی که عمل های جراحی قلب باز و یا شکستگی انجام داده اند مورد استفاده قرار بگیرد.

او در ادامه گفت که سوخت این خودرو بنزین است و حدود 140 سال است که برای بهره گیری در حوزه تاکسیرانی مورد نظر قرار گرفته است. بنابراین تمامی موارد مورد احتیاج یک تاکسی، در طول سالیان متوالی در آن در نظر گرفته شده است. این تاکسی دارای قابلیت سیستم هوشمند خوشامدگویی، درج پیغام های صوتی آموزشی، درج پیغام های نوشتاری، پیش بینی پخش فیلم های جهانگردی در حین عبور از نقاط جهانگردی به شکلی که با بهره گیری از سیستم GPS خودرو، پیغام های تصویری جهانگردی همان نقطه عبوری خودرو برای مسافران پخش خواهد شد.

طبیبی درباره قیمت این خودرو گفت:

در حال حاضر شرکت فراوری نماینده این خودرو را با قیمت 160 میلیون تومان بدون هیچ گونه تسهیلاتی برآورد می نماید اما می توانیم تا حدود 30 میلیون تومان قیمت این خودرو را به وسیله تسهیلات ویژه کاهش دهیم.

تخفیف 40 درصدی هتل های تهران در ایام نوروز

محمدعلی فرخ مهر، رئیس اتحادیه هتل داران و هتل آپارتمان تهران، با اشاره به تخفیف هتل ها در تهران در ایام عید، گفت:

از روز اول عید تا روز سیزدهم، هتل های تهران به مسافران تخفیف 40 درصدی در اقامت خواهند داد. با توجه به اینکه تهران در ایام عید خلوت می گردد، مسافران می توانند از پتانسیل های جهانگردی تهران در این ایام استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت که در حال حاضر تمام هتل های تهران دارای مجوز از اتحادیه و سازمان جهانگردی و میراث فرهنگی هستند و بعضی از محل های اسکانی که با عنوان خانه مسافر و به صورت آپارتمان مبله در اختیار بعضی مسافران قرار می گیرند ممکن است بدون مجوز باشند که در حال شناسایی و پلمب این گونه واحدها هستیم.

او با اشاره به اینکه نرخ نامه باید در معرض دید مشتری قرار گیرد، گفت که نرخ نامه مصوب اتحادیه و سازمان جهانگردی و صنایع دستی با توجه به تعداد ستاره و نوع هتل مشخص می گردد و این نرخ نامه علاوه بر اینکه در معرض دید مشتری قرار می گیرد، در سایت هتلداران تهران و سازمان جهانگردی نیز موجود است.

طغیان رودخانه های شیراز

رمضان امینی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، با بیان اینکه شهرداری شیراز آماده تخلیه اضطراری روستاهای اطراف است، گفت:

مکان هایی برای اسکان اضطراری شهفرایندان پیش بینی شده است و از این نظر نگرانی نداریم.

معاون شهردار شیراز به مردم هشدار داد که از تجمع در کنار دیواره رودخانه های شیراز و در منطقه های که رواناب های شدید را شاهد هستیم، خودداری نمایند و گفت:

ممکن است دیواره های رودخانه ها به دلیل تراکم جمعیت دچار مشکل گردد.

امینی گفت: از روز سه شنبه تمام نیروهای شهرداری شیراز در آماده باش کامل هستند و 4 هزار و 200 نیروی انسانی در قالب 112 تیم و با 760 دستگاه خودروی سبک و سنگین در منطقه ها یازده گانه مستقر شده اند.

معاون شهردار شیراز گفت که هر کدام از شهفرایندان در نقطه ای از شهر دچار مشکل شده یا شاهد گرفتگی معابر، جوی ها، کانال ها و یا ریزش ساختمان ها هستند، مراتب را با شماره تلفن های اضطراری آتش نشانی یا 137 شهرداری شیراز اطلاع دهند تا همکاران با سرعت برای امدادرسانی مراجعه نمایند.

افزایش نرخ بلیت هواپیما قبل از نوروز

سعید موذنی درباره افزایش نرخ بلیت های هواپیما می گوید:

با اجرای آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی و برطرف نرخ های تکلیفی، قرار بود در کنار افزایش خدمات، شرکت های هواپیمایی در بازاری رقابتی نرخ ها را کاهش دهند.

در بازاری رقابتی و به دور از انحصار و رقابت های مخرب، این اتفاق طبق قانون بازار رخ می دهد اما در بازار حمل و نقل هوایی ما فعلاً چنین چیزی نمودی ندارد. چون هر راستای در اختیار چند شرکت هواپیمایی است و در کنار انحصار در بعضی از راستا ها، به دلیل یکسان نبودن خدمات و هواپیماهای شرکت های هواپیمایی، رقابت عملاً بی معنا شده است.

در ایام نوروز بعضی آژانس ها از افزایش تقاضا، بازار انحصاری و نظارت ضعیف سازمان هواپیمایی سوءاستفاده می نمایند و در کنار ارائه پروازهای چارتری بدون پشتوانه و با نرخ های گزاف، قیمت بلیت را بدون هماهنگی با شرکت هواپیمایی افزایش می دهند و در واقع سود های کلان خود را در این ایام از جیب مسافران بی نوا می برند. امری که در نبود نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، این روز ها باب شده و به روشی برای سوءاستفاده از مسافران نوروزی تبدیل شده است.

دیگر خبرها

در این بخش لینک دیگر اخبار مهم هفته گذشته را می بینید.

  • پیشنهاد ایتالیایی ها برای بازسازی رایگان عمارت مسعودیه
  • 20 هزار جهانگرد ایرانی هر سال به اسپانیا می فرایند
  • نخستین هواپیمای مسافری ساخت چین به زودی شروع به کار می نماید
  • دعوت سی ان ان برای سفر به ایران
  • تخلیه فرودگاه هامبورگ آلمان
  • هتل های زبان شناسی در روسیه ساخته می گردد
  • اعتباربخشی هواپیماهای ایرباس A330
  • قیمت بلیت اتوبوس در نوروز افزایش نمی یابد
  • افزایش نجومی نرخ بلیت هواپیما قبل از طرح سفرهای نوروزی
  • خرید هواپیماهای ATR نهایی شد
  • خرید 4 ففرایند هواپیمای سبک Embraer به وسیله کیش ایر
  • فرودگاه مشهد بسته شد
  • اعلام نرخ های پیشنهادی شهرداری برای کرایه های 96

تحریریه خبرنگاران همیشه منتظر نظرات، نقدها، پیشنهادات و سوال های شما همراهان گرامی خبرنگاران است.

منبع: کجارو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2054

به "هفته نامه: از ورود تاکسی های TX4 تا افزایش نرخ بلیت هواپیما در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته نامه: از ورود تاکسی های TX4 تا افزایش نرخ بلیت هواپیما در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید