سنجش رکوردی وزنه برداران در دل لیگ

به گزارش مجله نماشو، هفته سوم لیگ برتر وزنه برداری قرار است برای شاگردان حسین برخواه در اردوی تیم ملی وزنه برداری حکم انتخابی و رکوردگیری نفرات اعزامی به رقابت های جهانی ترکمنستان را داشته باشد.

سنجش رکوردی وزنه برداران در دل لیگ

به گزارش خبرنگاران ، رضا عباسپور - هفته سوم لیگ برتر وزنه برداری قرار است برای شاگردان حسین برخواه در اردوی تیم ملی وزنه برداری حکم انتخابی و رکوردگیری نفرات اعزامی به رقابت های دنیای ترکمنستان را داشته باشد.

اردوی آماده سازی دنیای تیم ملی وزنه برداری ایران بلافاصله بعد از بازگشت از بازی های آسیایی اندونزی آغاز شد تا پولادمردان کشورمان از قافله دنیای عقب نمانند. حسین سلطانی، میر مصطفی جوادی، عارف خاکی، محمد زارعی، سهراب مرادی، رضا بیرالوند، رحمان اورامه، امیر حقوقی، علی هاشمی، علیرضا سلیمانی، محمدرضا براری، علی داودی وسعید علی حسینی 13 وزنه بردار ملی پوشی هستند که بعد از بررسی شدن توسط کادرفنی به اردوی دنیای دعوت شدند. البته در جمع اردونشینان دنیای علی مکوندی ملی پوش خوزستانی وزنه برداری در بازی های آسیایی 2018 اندونزی هم در ابتدای مرحله اول اردوی دنیای وزنه برداری حضور داشت، اما او بدلیل بوجود آمدن برخی مسائل شخصی و مصدومیتی که در این مرحله برایش رخ داد اردو را ترک کرد و به خانه برگشت تا بواقع برای دنیای شدن تقریبا شانس خود را از دست بدهد. البته مکوندی به احتمال زیاد اگر شرایطش روبراه گردد قرار است در رکوردگیری تیم ملی که قرار است همزمان با هفته سوم لیگ برتر وزنه برداری بزرگسالان در تهران برگزار گردد در ترکیب تیم نفت خوزستان روی تخته بیایید و توانمندی رکوردی خود را آنجا به رخ اردونشینان فعلی بکشد. به همین دلیل شاید اگر شرایط رکوردی مکوندی در هفته سوم لیگ و رکوردگیری دنیای خوب باشد بار دیگر کادرفنی چاره ای جز انتخاب او برای حضور در رقابت های دنیای ترکمنستان مثل بازی های آسیایی اندونزی نداشته باشند.

به هر حال رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان قرار است از روز 9 آبان ماه جاری در شهر عشق آباد ترکمنستان آغاز گردد و تا 19 در این شهر ادامه داشته باشد. طبق اعلام فدراسیون دنیای وزنه برداری مسابقات دنیای وزنه برداری مردان، سال جاری برخلاف دوره گذشته قرار است در اوزان دهگانه جدید یعنی دسته های (55 کیلوگرم،61 کیلوگرم،67 کیلوگرم،73کیلوگرم،81کیلوگرم،89 کیلوگرم،96کیلوگرم،102 کیلوگرم،109 کیلوگرم و109+ کیلوگرم) برگزار گردد. اتفاقی نو و تازه برای وزنه برداری دنیا که قطعات تغییرات جدید و حال و هوای تازه ای را برای این رشته بدنبال دارد. البته با توجه به اینکه این دوره از مسابقات دنیای وزنه برداری قرار است به سبک و سیاق جدید و در اوزان نو و تایید گردیده توسط فدراسیون دنیای وزنه برداری در عشق آباد ترکمنستان برگزار گردد، حتما رکوردهای ثبت گردیده در اوزان دهگانه جدید دنیای نیز بعنوان رکوردهای جدید و اولین رکوردهای ثبت گردیده در کتاب تاریخ وزنه برداری و رقابت های قهرانی دنیا به یادگار بایگانی می گردد. به همین دلیل است که قطعا رقابت های دنیای وزنه برداری سال جاری در سال 2018 چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی با رقابت های دنیای سال گذشته(2017 امریکا) تفاوت های چشمگیری دارد. سوای برگزاری مسابقات دنیای 2018 با سبک سیاق جدید، مسابقات دنیای سال جاری قرار است با بازگشت دوباره قدرت های شناخته گردیده و توانمند وزنه برداری دنیا مثل چین، روسیه، قزاقستان و...، تعدادی دیگر از کشورهایی که بخاطر مشکل دوپینگ وزنه بردارانشان درگیر محرومیت دوساله ای از سوی فدراسیون دنیای وزنه برداری گردیده بودند همراه خواهد بود. به همین دلیل و به احتمال فراوان این موارد همگی دست به دست هم می دهد تا مسابقات دنیای 2018 ترکمنستان قطعا درسطح کیفی و کمی بسیار بالاتری نسبت به سال 2017 که تیم ملی وزنه برداری ایران موفق شد برای اولین بار عنوان قهرمانی دنیا را در تاریخ این رشته ورزشی به خود اختصاص دهد برگزار گردد. البته این موضوع برای وزنه برداری ایران که تقریبا در حال پوست اندازی و جایگزین شدن برخی چهره های جوان بجای ستاره های پا به سن گذاشته است خیلی نمی تواند خبر مسرت بخشی باشد. زیرا بدون شک انتظارات از تیم ملی وزنه برداری ایران بعنوان مدافع عنوان قهرمانی در ترکمنستان بالاتر از قبل است و اهالی این رشته بواسطه نتایج خوبی که ملی پوشان وزنه برداری در سال 2017 کسب کردند از ملی پوشان وزنه برداری توقع دارد که عنوان ارزشمند خود را در عشق آباد با تمام این موانع حفظ نمایند.

رکوردگیری در لیگ برای سنجش عیار ملی پوشان

هفته سوم لیگ برتر وزنه برداری بزرگسالان باشگاه های کشور طبق اعلام کادرفنی قرار است میدانی باشد برای آزمایش و رکوردگیری از اردونشینان وزنه برداری ایران قبل از اعزام به رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان. به همین دلیل ملی پوشان وزنه برداری کشورمان که هم اکنون در اردوی آماده سازی دنیای حضور دارند، خود را مهیا می نمایند تا در مصاف با همتایان لیگی خود توانمندی رکوردی اشان محکی بخورد. بعد از آن کادرفنی از بین بهترین های هفته سوم لیگ وزنه برداری و رکوردگیری تیم ملی ترکیب و استخوان بندی اصلی خود را برای ادامه تمرینات اردویی تا زمان اعزام به ترکمنستان معین و معرفی می نماید. هفته سوم لیگ و رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری قرار است روزهای سوم و جهارم مهرماه جاری در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار گردد و به همین دلیل شاگردان حسین برخواه مکلف شدند تا یا به صورت آزاد و یا در ترکیب تیم های لیگی خود آمادگی رکوردی اشان را به نمایش گذاشته و روی تخته در یک مسابقه رسمی نشان دهند که برای دنیای شدن چه چیزی در چنته دارند.

البته این اتفاق یعنی حضور ستاره های ملی پوش وزنه براری در هفته سوم لیگ وزنه برداری بزرگسالان، قطعا باعث رونق دریافت و بیشترو دیده شدن این مسابقه که قرار است با حضور 8 تیم حاضر در این دوره ازمسابقات به اجرا درآید می گردد. طبق اعلام سازمان لیگ وزنه برداری تاکنون و پس از گذشت سه هفته از برگزاری لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور به ترتیب تیم های بیمه رازی با امتیاز 1224 امتیاز، شرکت ملی حفاری اهوازبا ثبت امتیاز 1158 امتیاز و در نهایت مناطق نفت جنوب خوزستان با تصاحب 1078 امتیاز رتبه های اول تا سوم جدول رده بندی لیگ برتر وزنه برداری در فصل 97 را به خود اختصاص دادند.

5، 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2602

به "سنجش رکوردی وزنه برداران در دل لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش رکوردی وزنه برداران در دل لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید