تور ارزان دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش دوم)

به گزارش مجله نماشو، با وجود مراکز زیادی که در شهرهای توریستی برای خرید سوغاتی و هدیه وجود دارد اما مسافران همواره بر سر خرید یک سوغاتی خاطره انگیز برای عزیزان شان دچار سردرگمی هستند.

این سردرگمی علاوه بر اینکه فکر مسافران را بسیار درگیر خود می نماید گاهی وقت زیادی از سفر را به خود اختصاص می دهد. این سردرگمی از عدم اطلاعات کافی از صنایع دستی و سوغاتی های خاص منطقه ها مختلف و بعلاوه عدم اشنایی با مراکز خرید هدایا می باشد. ما در این مطلب قصد داریم سوغات های معروف شهر دوبی و بعلاوه مکان هایی که می توانید این هدایا را از آنجا تهیه کنید برای تان شرح دهیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش دوم)

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

بوخور

همان طور که همه می دانیم بوخور ماده ای است که بوییدن آن به هنگام بیماری به تنفس ما یاری می نماید. در دبی درختی به نام آگار وجود دارد که عصاره آن را در شیشه های کوچک ریخته و به فروش می رسانند. این عصاره یکی از همان بوخورهایی است که برای روزهای بیماری به کارمان می آید. البته این عصاره کاربرد عطر نیز دارد.از پوست تنه این درخت استفاده های دیگری نیز می گردد، مثلا آن را می سوزانند و به عنوان عود استفاده می نمایند و یا از آن عطر می سازند و روغن آن را می گیرند.

این عصاره درواقع عطر دبی است که در هر جای دنیا که باشید، فضای این شهر را به یادتان می آورد.

فرش و تابلو فرش های فارسی

از آنجایی که فرش دستباف ایرانی در دنیا از معروفیت و محبوبیت خاصی برخوردار است دیگر کشورهای دنیا نیز سعی دارند فرش هایی نظیر فرش های ایرانی ببافند. دبی نیز از کشورهایی است که در این زمینه فعالیت دارد. در این شهر با الهام از هنر فرش بافی ایران، فرش و تابلو فرش های مختلفی فراوری شده و در معرض خرید گردشگران قرار گرفته است.

البته در دبی نیز این فرش ها با تابلو و فرش های فارسی شناخته می شوند و همه می دانند که این هنر ریشه در تمدن ایرانی دارد. اما خیلی از گردشگران این فرش های فارسی را خریداری نموده و به عنوان سوغات برای اقوام و آشنایان شان می برند.

شکلات شتری

اگر به خوراکی های شیرین علاقه دارید، این قسمت برای شماست. شکلات های شتری دبی بسیار محبوب است. این شکلات ها را با قالب های مخصوصی به صورت شترهایی کوچک در آورده و با عنوان شکلات شتری به فروش می رسانند. این شترهای کوچک در جعبه های کوچک و بزرگ به فروش می رسند. در بعضی از این شکلات ها از شیر شتر نیز استفاده می گردد. در شهر دوبی، شاید سوغات های گوناگونی ببینید اما توصیه می کنیم حتما از شکلات های شتری مزه کنید. این سوغات در هیچ جای دنیا همتا ندارد. از همه فروشگاه های مواد غذایی شهر دوبی می توانید این شکلات های خوشمزه را خریداری نمایید.

قیمت هر کیلو از این شکلات های خوشمزه 12 دلار (معادل حدودا 37 هزار تومان) می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5063

به "تور ارزان دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید