شرکت های هواپیمایی و امکانات فوق العاده آنها

به گزارش مجله نماشو، این نوآوری ها شامل کافه های داخل هواپیما، کاناپه های راحتی برای ماساژ دادن و موارد دیگر است که شرکت های هواپیمایی برای افزایش سطح آسایش مسافران در قسمت های تجاری و درجه یک در حال عملی کردن هستند. برای آشنایی با این امکانات، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

شرکت های هواپیمایی و امکانات فوق العاده آنها

تدارک غذاهای مخصوص، به وسیله سرآشپزهای داخل هواپیما

برخی از شرکت های هواپیمایی سرآشپزهای طراز اولی را به خدمت گرفته اند تا غذاهای لذیذی به مسافران خود ارائه دهند.

شرکت هواپیمایی Turkish Airlines برای پروازهای طولانی و برای برخی از پروازهای کوتاهش، آشپز داخل هواپیما استخدام نموده است.

شرکت هواپیمایی Gulf Air تیمی متشکل از حدود 100 آشپز را برای پروازهای طولانی با هواپیمای فالکون گلد (Falcon Gold) خود دارد. از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی Austrian Airlines، برای پروازهای تجاری خود، آشپزهایی را از شرکت غذایی دو اند کو (Do & Co) به کار گرفته است. این آشپزها به همراه غذا، انواع و اقسام نوشیدنی را نیز برایتان سرو می نمایند.

کافه ها و استراحتگاه های داخل هواپیما

کافه های داخل هواپیما به طور قابل ملاحظه ای در حال مجهزتر شدن هستند.

استراحتگاه شرکت هواپیمایی Qatar Airways در هواپیمای مدل A380 خود، گل های تازه، کاناپه و میان وعده برای مسافران خود تدراک دیده است. شرکت هواپیمایی Virgin Atlantic در هواپیمای درجه یک A330 خود، کافه هایی بزرگ با عرض 2.5 متر دارد! در استراحتگاه داخلی شرکت هواپیمایی Emirate، گارسون ها برای شما غذا را به همراه نوشیدنی سرو می نمایند. شرکت هواپیمایی Etihad در هواپیمای A380 خود دارای لابی است. در این استراحتگاه ها و کافه ها، یک تلویزیون مسطح بزرگ نیز تعبیه شده است. شرکت هواپیمایی Korean Air در قسمت عقب هواپیمای A380 خود که بخش تجاری است، کافه مجللی دارد.

تدارک تسهیلات سفر از برندهای معروف

از تسهیلات سفر هواپیمایی Emirate می توان به کیف مخصوص و لوازم آرایش بلغاری که شامل کرم مرطوب نماینده ، کرم بعد از اصلاح، عطر و ماسک مخصوص صورت است، اشاره نمود.

شرکت هواپیمایی Qantas در پروازهای بین المللی خود، به مسافران زن، کیف های برند Kate Spade و به مسافران مرد، کیف های برند Jack Spade هدیه می دهد. از دیگر خدمات این شرکت به مسافرانش، محصولات آرایشی و بهداشتی تولیدنماینده استرالیایی Aspar by Aurora Spa است.

بسته های هدیه ابریشم سیاه برند Armani که شرکت هواپیمایی Qatar Airways برای مسافران مرد خود فراهم نموده است، شامل عطر و کرم Giorgio Armani Si و نیز ادکلن Acqua di Giro است.

جایگاه هایی با قابلیت ماساژ

شرکت های هواپیمایی علاوه بر امکان دراز کشیدن حین سفر، در حال تکمیل تسهیلات رفاهی خود با قرار دادن جایگاه های مخصوص ماساژ در هواپیما هستند.

شرکت هواپیمایی Qantas در هواپیمای بوئینگ 400-747 خود، در جایگاه های مخصوص، امکان ماساژ را برای مسافران فراهم نموده است. این در حالی است که شرکت هواپیمایی Turkish Airlines، در جایگاه های هواپیماهای تجاری اش، یک کلید ماساژ، یک چهارپایه کوچک و یک میز بزرگ در وسط کنسول قرار داده است که می توان آن را عقب و جلو کشید.

جایگاه های شرکت هواپیمایی Brussels Airlines در پروازهای طولانی، دارای امکاناتی همانند ماساژ و یک بالش کمری قابل تنظیم است که می تواند به حالت های صاف، لم دادن و حالت تخت، تغییر حالت دهد.

سرو غذاهای ویژه به وسیله سرآشپزهای ستاره دار میشلن

(نکته: آشپزهای دارای ستاره میشلن دارای بالاترین مدرک آشپزی هستند که داشتن 3 ستاره از میشلن، بالاترین درجه برای آشپزها محسوب می گردد.)

شرکت های هواپیمایی بسکمک، غذاهای مخصوص برای مسافران سرو می نمایند که به وسیله آشپزهای طراز اول دارای ستاره میشلن تهیه شده اند.

شرکت هواپیمایی Qatar Airways آشپزهای مشهوری همانند نوبو ماتسوهیسا (Nobu Matsuhisa) و وینت باتیا (Vineet Bhatia) را در اختیار گرفته است تا با غذاهایی مانند ماهی سالمون بریان از مسافران قسمت تجاری و درجه یک خود پذیرایی کند.

شرکت هواپیمایی China Airlines با آشپزهای ستاره داری همانند آلبرت تسی (Albert Tse) کار می نماید.

شرکت هواپیمایی سنگاپور Airlines تیمی از آشپزهای ستاره دار را به خدمت گرفته که غذاهایی در ظروف برند گیونچی (Givenchy) سرو نمایند.

ساخت جایگاه و اسباب خوابِ گرم و نرم به وسیله طراحان حرفه ای

شرکت های هواپیمایی در حال عقد قرارداد با شرکت های طراحی دکوراسیون برای تهیه تخت های شیک و راحت هستند.

شرکت هواپیمایی Scandinavian Airlines برای پروازهای بین قاره ای خود، بالش، پتو و تشک های کتان فراهم نموده است که همگی به وسیله برند معروف سوئدی Hästens ساخته شده اند. مسافران هواپیمای Delta One می توانند از تخت و اسبا ب خواب برند Westin Heavenly® In-Flight Bedding که شامل یک لحاف، یک بالش ضد حساسیت و یا بالش کمری است، بهره مند شوند.

تشک های مخصوص شرکت هواپیمایی Japan Airlines برای مسیرهای خاصی در دسترس است. این تشک ها از الیاف رزین ساخته شده اند که فرآیند تنفس را حین خواب، بسیار راحت می نماید.

کافه های داخل هواپیما

برخی از شرکت های هواپیمایی کافه هایی درون هواپیما تدارک دیده اند که مسافران می توانند در آنها میان وعده میل نمایند.

شرکت هواپیمایی American Airlines یک کافه سیار در هواپیمای بوئینگ 300-777 ای آر (777 300ER)، برای پروازهای بین المللی دارد.

بیشتر هواپیماهای ایرباس A340-300 و A330-300 شرکت هواپیمایی Finnair برای مسافران قسمت تجاری و درجه یک خود یک سلف سرویس جداگانه در ورودی اصلی دارد.

اگر احساس تشنگی کردید، در کافه های کوچک هواپیماهای شرکت هواپیمایی Emirates می توانید انواع نوشیدنی ها مثل نوشابه، آبمیوه و آب سفارش دهید.

جادار شدن هر چه بیشتر جایگاه ها

شرکت های هواپیمایی در ارتباط با فضای جاگیری، خلاقیت های زیادی از خود نشان داده اند.

هواپیمای Royal Laurel Class شرکت Eva Air دارای جایگاه هایی با قلاب رخت آویز، جاکفشی و میز کناری است. از طرفی، شرکت هواپیمایی Swiss International Airlines برای پروازهای طولانی خود در قسمت درجه یک، جایگاه هایی قرار داده که دارای کمد شخصی و فضای اضافی برای مسافران است.

شرکت هواپیمایی All Nippon Airways برای مسافران درجه یک پروازهای خود، یک کمد کوچک، فضایی در زیر میز برای چمدان و چند محفظه برای وسایل کوچک تر تدارک دیده است.

و در نهایت شرکت هواپیمایی Etihad یک کابین به نام اقامتگاه (The Residence) در طبقه بالایی هواپیمای A380 خود دارد که شامل یک اتاق نشیمن، اتاقی با تخت خواب دونفره و یک دوش حمام است.

راننده های مجرب در فرودگاه برای به مقصد رساندن مسافران

برخی از شرکت های هواپیمایی برای آسایش مسافران، خدمات تاکسیرانی فراهم نموده اند.

سرویس تاکسیرانی شرکت هواپیمایی Emirates در بیش از 70 شهر جهان آماده خدمت رسانی است که برای شهرهایی مثل ونیزِ ایتالیا، قایق موتوری نیز فراهم نموده است.

سرویس تاکسیرانی شرکت هواپیمایی Qantas برای مسافرانی که از قبل تاکسی رزرو نموده باشند، در دسترس است. سرویس تاکسیرانی شرکت هواپیمایی Air Berlin دارای رانندگانی متشخص، نوشیدنی و روزنامه است که مسیرهای منتهی به ابوظبی در دسترس می باشد.

شرکت های هواپیمایی دیگر مانند Etihad Airways ،Oman Air ،Vi rgin Australia، برای پروازهای بین المللی خود، لیموزین اختصاصی در اختیار مسافران قرار می دهند.

مسافران قسمت درجه یک شرکت هواپیمایی Lufthansa دارای یک دستیار شخصی هستند که آنها را در فرودگاه مشایعت نموده، در هنگام آنالیز گذرنامه ها کمک می نمایند؛ بعلاوه مسافران را برای رد شدن از سریع ترین و راحت ترین گیت امنیتی هدایت می نمایند و در نهایت اجازه زودتر سوار شدن آنها به هواپیما را می دهند.

مسافرانی که کابین اقامتگاه (The Residence) هواپیمای شرکت Etihad Airways را رزرو نمایند، یک سرآشپز و یک دستیار شخصی خواهند داشت تا در طول سفر احتیاجهایشان را برآورده نمایند.

آخرین نکته این که، شرکت هایی هواپیمایی برای کمک به والدین، پرستار کودک استخدام نموده اند. شرکت هواپیمایی Etihad Airways پرستار کودکی در هواپیما دارد که در صورت احتیاج، می تواند تمامی مسافران دارای کودک را کمک کند.

منبع: کجارو / uk.businessinsider.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2146

به "شرکت های هواپیمایی و امکانات فوق العاده آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی و امکانات فوق العاده آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید