صالحی عمران: تمام مسائل آموزش های فنی وحرفه ای را نباید در سیستم های آموزشی مهارتی دید خبرنگاران

به گزارش مجله نماشو، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: تمام مسائل آموزش های فنی وحرفه ای را نباید در درون سیستم های آموزش های مهارتی دید و قدری فعالیت های سیاسی، مالی و اجتماعی نیز موثر هستند.

صالحی عمران: تمام مسائل آموزش های فنی وحرفه ای را نباید در سیستم های آموزشی مهارتی دید خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی وحرفه ای در یک برنامه تلویزیونی درباره قانون جامع مهارت اعلام کرد: تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و مهارتی بدین خاطر بود که فکر می کردند از طریق آن می توان به ارائه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای در کشور پرداخت.

صالحی عمران ادامه داد: درحقیقت با تصویب این قانون می خواستند یک یکپارچگی و هماهنگی بین همه نوع آموزش های رسمی و غیررسمی با استفاده از ظرفیت های دستگاه های مختلف ایجاد نمایند تا منجر به ارائه یکسری آموزش های مهارتی، اشتغال، افزایش بهره وری، رشد مالی کشور گردد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان نمود: هرچند که آموزش های فنی وحرفه ای ما در کشور از جانب دانشگاه ها و مراکز مختلفی ارائه می گردد، اما این سوال مطرح است که آیا صرف آموزش منجر به موفقیت می گردد یا خیر؟

وی گفت: کارکرد و موفقیت بسیاری از نظام های آموزشی وابسته به یکسری فعالیت هایی است که در خارج از این نظام انجام می گردد؛ بنابراین تصویب یک قانون یا تشکیل یک شورا به تنهایی منجر به حل چنین مسئله ای نمی گردد. تمام مسائل آموزش های فنی وحرفه ای را درون سیستم های آموزش های مهارتی نباید دید و قدری فعالیت های سیاسی، مالی و اجتماعی در این زمینه دخیل هستند.

صالحی عمران با اشاره به ظرفیت های قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و مهارتی گفت: ظرفیت ها را می توان در دو بخش دید؛ اول یکپارچه سازی آموزش ها، چون متاسفانه بین تمام دستگاه های ارائه دهنده آموزش های فنی و مهارتی هیچگونه ارتباطاتی وجود ندارد، اما این قانون می تواند بین تمام آن ها هماهنگی ایجاد کند. دوم اینکه قانون باعث گردهمایی شرکای دیگری در خارج از سازمان های ارائه نماینده آموزش های فنی و مهارتی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3156

به "صالحی عمران: تمام مسائل آموزش های فنی وحرفه ای را نباید در سیستم های آموزشی مهارتی دید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی عمران: تمام مسائل آموزش های فنی وحرفه ای را نباید در سیستم های آموزشی مهارتی دید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید