عوامل موثر بر بهینه سازی سایت (سئو، SEO)

به گزارش مجله نماشو، این روزها با گسترش فضای اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، بیشتر کسب و کارها به سمت اینترنتی و آنلاین شدن پیش رفته اند. صاحبان مشاغل، این روزها برای فروش و رونق بیشتر، به سراغ طراحی سایت های فروشگاهی می فرایند. چرا که با ساخت سایت و ارائه کالاها و خدمات خود در آن، می توانند نقش موثرتری را در کسب و کار خود ایفا نمایند. طراحی سایت از یک طرف و بالا بردن کیفیت آن از طرف دیگر می تواند دغدغه بسیاری از افراد در این روزها باشد. اگر در مرحله بعدی طراحی سایت هستید و با دغدغه هایی نظیر چگونه سایت با کیفت تری داشته باشم روبرو هستید، در این مطلب از وب سایت نونگار به شما می آموزیم که چه عواملی می تواند بر کیفیت سایت شما تاثیر بگذارد. با آن ها آشنا شده و با رعایت آن ها یک سایت پیروز داشته باشید.

عوامل موثر بر بهینه سازی سایت (سئو، SEO)

فاکتورهای لازم برای داشتن یک سایت خوب

قبل از هر چیز ضروری است بدانید که باید وب سایتی داشته باشید که از لحاظ کیفیت بتواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند تا سایت پیروزی گردد. کیفیت یک وب سایت را نمی توان به طور دقیق اندازه گیری کرد، اما فاکتورهایی وجود دارند که می توانند بر کیفیت یک وب سایت تاثیر بگذارند. این عوامل به توضیح زیر می باشد:

قوی بودن محتوای وب سایت

برای اینکه یک سایت باکیفیت و پیروز داشته باشید باید محتوای بسیار قوی در آن بگذارید. تفاوتی ندارد که در حال طراحی سایت فروشگاهی هستید و یا طراحی سایت بیمه، باید محتوایی که در سایت خود می گذارید، یک محتوای بسیار قوی باشد. حال اگر نمی دانید ویژگی های یک محتوای قوی چیست، در ادامه با ما باشید:

محتوای قوی باید حاوی اطلاعات درست و دقیق باشد، هر گونه اطلاعات نادرست از قدرت محتوای شما کم می نماید. پس ابتدا از صحت اطلاعاتی که در سایت خود قرار می دهید، مطمئن شوید.

محتوا باید مختصر باشد و از آوردن جزئیات و گزافه گویی خودداری گردد. یک محتوای چند هزار کلمه ای ممکن است مخاطب را به هیچ عنوان جذب نکند.

دارای خطاهای املایی و نگارشی نباشد. برای اینکه از این گونه خطاها مطمئن شوید بهتر است مطالب خود را جندین بار بازخوانی کنید.

محتوا طوری نوشته گردد که کاربران بتوانند به آن اعتماد نمایند.

طراحی مناسب

یکی دیگر از عواملی که باعث می گردد کاربران در وب سایت شما بمانند و مطالب شما را دنبال نمایند، ظاهر مناسب سایت شماست. یک طراحی خوب می تواند از عوامل تاثیرگذار در کیفیت سایت باشد. در واقع باید مخاطب بتواند با ظاهر وب سایت ارتباط برقرار کند. توجه داشته باشید که در طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت بیمه و یا هر سایت دیگری، وب سایت باید یه گونه ای باشد که کاربران به راحتی از آن استفاده نمایند و در استفاده از آن دچار مشکل نشوند. همچنین تمام گزینه هایی که ضروری است پیش روی بیننده قرار بگیرد. نکته قابل تامل دیگر این است که عملکرد سایت را باید به طور دقیق طراحی کنید و قابلیت های آن تماماً با پیشرفت های روز متناسب باشند.

نگهداری و تعمیر سایت

یک وب سایت کارآمد و باکیفیت باید پس از مدتی تعمیر گردد و در واقع به مراقبت نیاز خواهد داشت. اگر نتوانید از وب سایت خود به خوبی مراقبت کنید ممکن است به یک سایت قدیمی و بلااستفاده تبدیل گردد که هیچ کاربری را نیز به خود جذب نخواهد کرد. برای نگهداری و تعمیر وب سایت باید مراقب باشید که لینک های اشتباهی و غلط در سایت نگذارید. تصاویری که قرار می دهید باید از نظر کیفیت و سایز مناسب باشند. همچنین مهم است که اطلاعات سایت را به روز کنید و از قرار دادن اطلاعات قدیمی خودداری نمایید.

سرعت وب سایت

سرعت یکی دیگر از عواملی است که به طور مستقیم بر روی کیفیت سایت شما تاثیر دارد. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیش از حد افراد از اینترنت و دنیای مجازی، سرعت وب سایت شما باید تا حدی قابل قبول باشد. شما می توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان سرعت وب سایت خود را بسنجید.

بهینه سازی

ممکن است در سایت شما یک سری تصاویر، فایل های پی دی اف و یا پرونده هایی وجود داشته باشد که مدتی است به آن ها رسیدگی نشده. این پرونده ها می تواند به کیفیت و سرعت سایت شما آسیب بزند. برای اینکه به این مشکل جدی برنخورید باید تمام فایل های بارگذاری شده را متناسب با شرایط سایتتان مطابقت دهید.

داشتن اعتبار مثبت

وب سایتی پیروز و باکیفیت است که بتواند تعداد زیادی کاربر را به سمت خود جذب کند. همچنین به گوگل اثبات کند که دارای اعتبار زیادی است. این بدین معنی است که باید بازدیدهای آنلاین داشته باشد.

جمع بندی

فرقی نمی نماید در فکر طراحی سایت بیمه هستید یا طراحی سایت شرکتی یا حتی شخصی و یا از همه مهمتر طراحی سایت فروشگاهی ذهن تان را مشغول نموده، مهم بهینه سازی سایت شماست تا شما را به سود برساند. اینکه سایت شما طراحی گرافیکی زیبا و محتوایی کاربردی داشته باشد، زیرساخت فنی خوبی داشته باشد و از همه مهم تر در صفحه اول گوگل دیده گردد می تواند از سایت شما یک وب سایت با کیفیت بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و بهینه سازی سایت با ما درشرکت نونگار پردازش همراه باشید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3077

به "عوامل موثر بر بهینه سازی سایت (سئو، SEO)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل موثر بر بهینه سازی سایت (سئو، SEO)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید