کمپانی کونیگ و باوِر Koenig &ampampamp Bauer: قدیمی و با اصالت در صنعت چاپ

به گزارش مجله نماشو، در ادامه معرفی شرکت ها و کمپانی های عظیم در صنعت چاپ که از سایت چاپخونه انجام میشود، ایندفعه به سراغ کمپانی کونیگ و باوِر Koenig & Bauer: قدیمی و با اصالت در صنعت چاپ رفتیم.

کمپانی کونیگ و باوِر Koenig &ampampamp Bauer: قدیمی و با اصالت در صنعت چاپ

کمپانی کونیگ - باور از قدیمی ترین ها در صنعت چاپ می باشد. این کمپانی آلمانی به طور اختصاصی در زمینه فراوری دستگاه چاپ و بسته بندی فعالیت می نماید و از برترین شرکت ها در این زمینه است. دستگاه های چاپ برند کونیگ - باور برای انواع چاپ طراحی شده اند و در نمایشگاه هایی که برای صنعت چاپ برگزار می شوند، همیشه حرف اول را می زنند.

تاریخچه کمپانی کونیگ و باوِر

در سال 1814 روزنامه تایمز اولین روزنامه جهان بود که به یاری ماشین چاپ نیروی بخار کونیگ چاپ شد. در سال 1817 به طور رسمی فردریش کونیگ و آندریاس باور شرکت کونیگ و باور را اوبِرزِل آلمان تاسیس کردند. در سال 1828 کونیگ اولین کارخانه فراوری کاغذ در باواریا را راه اندازی کرد. در سال 1868 بعد از فراوری و صادرات 100 دستگاه چاپ از نوع اولیه، مدل جدید تری به نام رنانیا به بازار عرضه می گردد. تا سال 1873، حدود دو هزار دستگاه چاپ ازین شرکت به فروش می رسد. در سال 1876 کونیگ و باور اولین دستگاه چاپ پیوسته خود را عرضه کرد. این دستگاه به گونه ای بود که کاغذ را به طور اتوماتیک از یک رول عظیم کاغذ دریافت می کرد و احتیاج به جاگذاری دستی تکه های کاغذ نداشت. در سال 1887 اولین چاپگر بنر تجاری برای چاپ بر روی پلی کروم نازک ساخته شد.

در سال 1910 مدل آیریس، اولین چاپگر چهار رنگ با امکان چاپ کاغذ های جدا و مدل رول رنر که با استفاده از محور حرکت میکرد فراوری شد. یک سال بعد مدل هکس که یک دستگاه چاپ لترپرس پرسرعت بود وارد خط فراوری شد. سال 1912 اولین دستگاه چاپ روتوگراور فراوری شد. در 1922 اولین ماشین چاپ افست شرکت پلنتا (از شرکت های زیرمجموعه کونیگ - باور) ساخته شد و کار بر روی چاپگر آفست پیوسته آغاز شد. دو سال بعد کمپانی به یاری کمپانی لپزیگر اولین ماشین چاپ تکمیل نماینده (چاپ پشت و رو) قابل تبدیل را فراوری می نماید. تا سال 1945 کمپانی روی مدل ها و دستگاه های چاپ مختلفی کار می نماید تا زمانی که در این سال تمام کارخانه های مرتبط با کونیگ و باورتخریب شدند و تقریبا تمام ماشین آلات نابود شدند. اما 3 سال بعد پلنتا دوباره آغاز به کار میکند.

با آغاز دوباره کار به صورت جدی کمپانی انواع ماشین آلات چاپ سربی، چاپ آفست و … را طراحی و ارائه می نماید. در سال 1974 این کمپانی عظیمترین ماشین چاپ روزنامه جهان یعنی جامبو کوریر را با سرعت چاپ 15هزار برگه در ساعت (که سریع ترین ماشین چاپ در ابعاد عظیم بود) فراوری می نماید. در سال 1980 آغاز به کار بر روی یک سیستم کنترل از راه دور برای تنظیم مولفه های چاپ نظیر جوهر و صفحه چاپ می نمایند که با موفقیت این سیستم تا 2 سال بعد تمام دستگاه های شرکت به این سیستم مجهز شدند. در سال 1986 اولین سری ماشین چاپ آفست چند بخشی Rapida یعنی Rapida 104 فراوری شد که نقطه آغاز معروفیت کمپانی بود.

تا به امروز این کمپانی پیشرفت چشم گیری در فراوری انواع ماشین آلات چاپ سنگین داشته است و هنوز از معروف ترین شرکت ها در زمینه فراوری ماشین آلات چاپ می باشد.

محصولات کمپانی کونیگ و باوِر

ماشین های چاپ Sheetfed

چاپ آفست شیت فد

سری مدل های Rapida

فرمت نیمه: مناسب برای انواع استفاده

فرمت متوسط: مناسب برای شرایط مختلف مورد احتیاج برای چاپ

فرمت عظیم: سرعت بالا، امکانات کامل، امکان استفاده از اتوماسیون، خروجی 18هزار برگه در ساعت

چاپ دیجیتال شیت فد

مدل VariJET 106

این مدل در واقع فناوری جوهرافشان را با فناوری آفست سری Rapida ترکیب نموده است. از این مدل می توان برای چاپ کارتن و بسته بندی و چاپ کار ها با ارزش بالا استفاده کرد، چرا که به راحتی امکان شخضی سازی و برنامه ریزی برای انجام چاپ مورد نظر را دارد.

پسا چاپ (post press)

سری های Ipress و Optima

این دو سری برای برش تخت انواع مواد اعم از کاغذ، پلاستیک یا تخته پس از چاپ مناسب هستند. با استفاده از برش چاپ می توان انواع جعبه و … را به راحتی چاپ و فراوری کرد.

مدل Rapida RDC 106

این مدل برای برش دوار متریال چاپ شده به کار می رود.

چاپ دیجیتال و پیوسته (Webfed)

چاپ دیجیتال وب فد

  • سری تجاری مدل RotaJet L
  • سری صنعتی مدل های RotaJet L و RotaJet VL
  • چاپ جوهرافشان مناسب برای چاپ دکوراتیو، لمینت و بسته بندی

چاپ افست وب فد

  • چاپ فلکسو
  • راه چاره های خاص

شامل طراحی فلزات، چاپ روی شیشه، سیستم های شناسایی و چاپ اوراق بانکی و امنیتی

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3193

به "کمپانی کونیگ و باوِر Koenig &ampampamp Bauer: قدیمی و با اصالت در صنعت چاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپانی کونیگ و باوِر Koenig &ampampamp Bauer: قدیمی و با اصالت در صنعت چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید