بهترین بازی فکری 2020 کدام است ؟

به گزارش مجله نماشو، داشتن و خرید اسباب بازی و بازی کردن با آن عظیم و کوچک نمی شناسد. امروز وقتی افراد زیادی دور هم جمع می شوند و قصد گذراندن اوقات فراغت خود را دارند، اغلب با خود تخته یا ورق پاسور هم می آوردند و مشغول بازی با اینها می شوند. از طرف دیگر افرادی دیگر هم پیدا می شوند که علاقه زیادی به بازی منچ یا ماروپله یا اسم و فامیل دارند. شاید همه این بازی ها جذاب و سرگرم کننده باشند اما امروز نباید از خرید بهترین بازی فکری غافل شد. اینکه اطلاعات کافی در خصوص این بازی ها و بهترینشان داشته باشید شاید به سرگرمی دوچندان شدن یاری کند. در این مقاله قصد داریم برای شناخت بهتری بهترین بازی های فکری جذاب در سال 2020 شما را هدایت کنیم.

بهترین بازی فکری 2020 کدام است ؟

مشاهده و خرید بهترین بازی فکری

1. بازی فکری هوپا

بازی فکری هوپا مدل جالیز

این بازی، شامل حال کاشت، داشت و برداشت می شود. هر بازیکنی که بتواند کارت های هنگام محصول خود را بیشتر داشته باشد برنده بازی عنوان می شود.

شما تعدادی کارت را به عنوان هنگام کاشت محصول در زمین خود نگه می دارید موقعی که باید محصول را به فروش برسانید، تعدادی از کارت های کاشت شده خود را به عنوان محصول به خریدار می دهید و بعد در قبال محصولی که خریداری می کنید دوباره کارتی را دریافت می کنیم، در این بین هر چه تعداد کارت که به عنوان کارت محصول در دسترس شما قرار بگیرد بیشتر باشد، برنده بازی می شوید.

باید در نظر بگیرید که در این بین شما باید خریدهای جانبی همچون کود و ابزارآلات کشاورزی و هم در دسترس داشته باشید در طول بازی بازیکنان با گسترش کارت و خرید کود و تراکتور بازی، جالیزهای خود را افزایش می دهید.

بازی فکری هوپا مدل دژ

این بازی در عین سادگی دارای عمق بسیار بالایی است و شما را به تفکر دقت و مبارزه وارد می کند؛ ساخت یک شهر کار سخت و مهمی است، کاری که صدها سال به طول می انجامد.

اما مهمتر از ساخت یک شهر و نگهداری و پاسداری از آن در برابر حملات سخت می باشد؛ در چنین شرایطی اتفاقات شهری به کار می آید، با یاری برج و باروت هایی که توان دفاعی شهر را افزایش می دهند و کلیت شهر را به یک قلعه مستحکم تبدیل می کند باعث می شود بازیکنان با هیجان بیشتری به صورت مخفیانه، نوع بازی خود را انتخاب کرده و همدیگر را به چالش بکشند.

از مزایای آن نقش انتخابی افراد است؛ هر کدام از نقش های این بازی ویژگی منحصر به فردی را دارا هستند. هر شخصی می تواند در نقش سردار یا یک سرباز یا یک راهزن، یک دوست و یا پادشاه شهر عمل کند تا بتواند از اموال شهر محافظت کند یا به فکر برداشتن اموال دیگران باشد که در نهایت، یک شهر پر قدرت، را نسبت به دیگر شرکت کنندگان بسازد و ثروت بیشتری را گردآوری کند.

بازی فکری هوپا مدل رام ودیس

در این بازی یک جشن شبانه در انتظار شماست همه افراد به عنوان اینکه شب است و باید آرامش داشته باشند و به خواب بفرایند، هر کدام در گوشه ای کاملاً هوشیار منتظر اتفاقات هستند، سگهای نگهبان، گله گوسفند و گرگ ها، شکارچی، همه منتظر هستند تا صبح شود و صبح تعداد گوسفند های بیشتری به خانه برگرداند.

باید هوشیاری، حافظه و توانایی پیش بینی خود را به کار بیندازید. در این بازی شما می توانید به صورت هوشمندانه عمل کرده و در نهایت بازی تعداد گوسفندان خود را افزایش دهید .در این بازی شما احتیاج به ذهن خوانی، تصمیم گیری سریع و پیش بینی حرکت حریفان را خود را دارید. همچنین حرکت بازیگران را در نظر گرفته و به خاطر سپاری کارت های بازی شده دیگران بازی کنید و حرکت های بعدی حریفان خود را حدس می زند. بنابراین حافظه نیز در این بازی تحت تاثیر قرار می گیرد.

بازی فکری هوپا مدل پایاپای

زمانی که یکی از بازیکنان بتواند تمام کارتهای دست خود را از یک کالا جور کند، باید به سرعت زنگ بازی را به صدا درآورد و در این صورت برنده آن در بازی است و امتیاز مربوط به کالای مورد نظر را دریافت می کند.

این بازی پر انرژی و هیجان انگیز مناسب برای دورهمی و مهمانی است اما در روش اصلی می توان به روش پیشرفته بازی کرد.

با دو کارت شخصیت، داروغه و امین التجار جذابیت و سرسختی بیشتری پیدا می کند؛ هر کدام از کالاهای بازی، ارزش مخصوص خود را دارا هستند در نتیجه این انتخاب و تصمیم گیری، کالای هدف در بازی بسیار حساس است. بازیکنان مجبور می شوند تا کالای هدف خود را در میانه بازی تغییر داده تا بتواند سریعتر به نتیجه برسد.

بازی فکری هوپا مدل استوژیت

در این بازی کارت ها با تصاویری عمیق، الهام بخش و مسحور کننده به طرز جذاب و شگفت انگیزی توانایی تفکر خلاقانه و قدرت ذهن شما را می آزماید .

برای پیروزیت در این بازی باید از استعداد، قدرت تخیل و ذهن خوانی و تجربیات پیشین خود به گونه ای متفاوت بهره ببرید؛ کلمات، داستان ها، نمادها، اسطوره ها، شعر و موسیقی را ترکیب کنید تا راز پنهان تصاویر آشکار شوند. استفاده خلاقانه از قدرت تخیل را به چالش کشیدن مهارت های کلامی افراد برای توصیف هوشمندانه تصاویر می باشد.

بازی فکری هوپا مدل کاپوچین

هدف آموزشی این بازی تقویت، قدرت تمرکز، افزایش مهارت و سرعت عمل، یاری به افزایش مهارت های ارتباطی و کلامی می باشد و محتوای این بسته به تنهایی قابل بازی نیست و باید به بازی اصلی اضافه شود.

تعداد کارتهای آن 36 عدد می باشد و دارای 10 لیوانک، رنگی می باشد. معمولاً تعداد بازیکنان این بازی بیش از چهار نفر می باشد و در رده سنی مورد نظر این بازی کودک، نوجوان و عظیمسال می باشد. نوع بازی؛ بازی کارتی و بازی فکری می باشد.

بازی فکری هوپا مدل پی شوم

در این بازی شما 60 کارت سیاه و 210 کارت سفید دارید؛ بازی به این صورت شروع می شود که هفت کارت سفید را در دسترس شما قرار می دهد و چند کارت سیاه روی میز برعکس قرار می گیرد. داور یکی از کارت های سیاه را برداشته و برای شما میخواند. کارت سیاه دارای چند جای خالی می باشد که شما باید با بامزه ترین و خنده دار ترین و هیجان انگیز جواب از کارت سفید در دست خود می خوانید برای داور بگویید هر چه جواب جالب و خنده دار باشد و خلاقانه عمل کنید شما برنده بازی می شوید. پس از خواندن تمام کارت ها، داور یکی از پاسخ ها را به عنوان پاسخ برنده اعلام می کند و کارت سوال مشکی به برنده تعلق می گیرد. تمام کارت های سفید از بازی خارج می شوند.

نفر سمت چپ داور به عنوان داور جدید برگزیده می شود و راند بعدی بازی شروع می شود. نحوه اتمام بازی خیلی به خود بازیکنان بستگی دارد، اما به صورت کلی بازی به سه طریق سرانجام می یابد.

بازی کوتاه : اولین فردی که کارت مشکی بگیرد به عنوان برنده شناخته می شود،

بازی استاندارد : اولین فردی که پنج کارت مشکی بگیرد و به عنوان برنده شناخته می شود.

بازی بی سرانجام : بازی تا زمان خسته شدن بازیکنان ادامه خواهد داشت.

بازی فکری هوپا مدل استوژیت پلاس

این بازی مخصوص گروه سنی کودک، نوجوان و عظیمسال طراحی شده است. این بازی یک نوع بازی کارتی، معمایی و فکری می باشد. که هدف از این بازی تقویت، خلاقیت، تقویت توانایی قصه گویی، افزایش اطلاعات عمومی، تقویت مهارت ارتباطی و کلامی می باشد. محتوای این بسته به تنهایی قابل بازی نیست و باید به بازی اصلی اضافه شود و دارای 96 کار تصویر می باشد.

2. بازی فکری راز جنگل

بازی فکری راز جنگل یکی از بازی هایی می باشد که نه تنها می تواند به تقویت ذهن شما یاری کند، بلکه یادآور نوستالژی های بسیار ویژه نیز می باشد. این بازی علاوه بر ویژگی سرگرم کننده ای که دارد بسیار جذاب می باشد و می تواند خانواده ها را برای دقایقی هم که شده دور هم جمع کند. همچنین از مزیت هایی که در این بازی می توانید ببینید تاثیری است که بر روی مغز شما می گذارد و یک گونه ورزش به حساب می آید. همچنین اگر می خواهید کاری کنید تا خطر ابتلا به بیماری فراموشی و یا آلزایمر را در خود کاهش دهید، پیشنهاد ما به شما تهیه این بازی است. همانطور که دیدید این بازی فواید ویژه ای را با خود همراه کرده است و هم می تواند ساعات بیکاری ما را کاملا پر کند. از این رو در ادامه به آنالیز کامل تر آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بازی فکری راز جنگل به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید این بازی را انجام دهید در ابتدا باید رده سنی و مخاطب آن را بدانید. رده سنی اختصاص داده شده به این بازی 7 سال می باشد و می تواند تا عظیمسالی نیز ادامه پیدا کند. چرا که تنها هدف سرگرم شدن و تقویت کردن مغز و ذهن است. در این بازی شما به دو نقشه و دو داستان دسترسی دارید که هر کدام از آن به طور کامل با یک دیگر در تفاوت هستند. داستان اول شاهد قصه حکمرانی هستید که افرادی که از لیاقت کاملی برخوردار هستند باید به جستجوی گنج بپردازند.

در داستان دوم نیز به یک جنگلبان پیر می پردازد. با این تفاوت که افراد به جای جستجوی گنج باید حیوانات جنگل را پیدا کنند.

هر کدام از دو داستان ذکرشده محتویات و هدف خاصی را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال هدف از بازی کردن حکمرانی این است که شما بتوانید به گنجینه هایی که در زیر درختان پنهان شده اند دست پیدا کنید. البته تنها باید جای آن ها را در ذهنتان بسپارید و برای بیرون آوردن آن ها اقدامی نکنید. در نهایت بازیکنان دیگر باید بتوانند جای دیگر گنجینه ها را پیدا کنند و بدون اینکه به کسی اطلاع دهند آن را بردارند. هر کس زودتر بتواند به سه عدد گنج دست پیدا کند، برنده مسابقه خواهد بود.

در داستان جنگلبان پیر نیز هدف دیگری دنبال می شود. بازیکنان برای اینکه بتوانند مخفیگاه حیوانات را پیدا کنند، باید به سمت جنگل سحر آمیز در حرکت باشند. از این رو بعد از اینکه توانستند جای مخفیگاه را پیدا کنند، به سمت کلبه پیرمرد می فرایند و راز را بازگو می کنند. هر کس که بتواند جای درست را بگوید، برنده مسابقه خواهد بود.

نقشه هر کدام از داستان های بازی فکری راز جنگل به چه مواردی خلاصه می شوند؟

وقتی که شما در حال بازی کردن داستان حکمرانی هستید با مواردی چون 13 درخت کاج، 13 عدد پولک تصاویر گنج ها، 6 عدد مهره آدمک، 2 عدد تاس و صفحه و دستور بازی سرو کار دارید. همچنین این بازی شش نفره می باشد.

در داستان جنگلبان پیر نقشه فرق می کند و شما به مواردی همچون 9 عدد درخت کاج، 9 عدد پولک تصویر گنج ها، 9 عدد کارت گنج، 4 عدد مهره آدمک، 2 عدد تاس و در نهایت صفحه و دستور بازی دسترسی دارید. این بازی به صورت 4 نفره انجام می شود.

خرید بازی راز جنگل

3. بازی فکری اونو

بازی فکری اونو یکی از بازی های هیجان انگیز می باشد که به خاطر سبک کارتی خود توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. این بازی در بین گیم های فکری نهاده شده شده است و با هوش رابطه مستقیمی را دارد. همچنین این بازی کاملا به صورت معمایی طراحی شده است و سه رده سنی کودک، نوجوان و عظیمسال را به خود اختصاص داده است.

تعداد بازیکنان مورد احتیاج نیز 2 نفر می باشد. این بازی توانسته ویژگی ها مختلفی را با خود به همراه داشته باشد و برای بهره مندی از آن ها باید بدانید که چگونه بازی می شود. از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا شما را با نحوه و چگونگی آن آشنا کنیم.

چگونه بازی فکری اونو را انجام دهیم؟

در ابتدا باید بدانید که این بازی به سبک کارتی، معمایی و حافظه ای طراحی شده است و به گونه ای یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین بازی ها در یک دهه اخیر بوده است. هدف از بازی کردن این است که بتوانید امتیازات زیادی را جمع آوری کنید. هر چقدر در بدست آوردن امتیاز پیروز و بهتر عمل کنید، می توانید برنده این رقابت باشید.

برای شروع این بازی حداقل به دو بازیکن احتیاج است. در بازی به هر شخصی 7 کارت داده می شود و وظیفه شروع کردن بازی با آن شخصی است که کارت ها را بین دیگر بازیکن ها پخش کرده است. همچنین نفرات بازی در جهت عقربه های ساعت به بازی خود ادامه خواهند داد.

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/08/e46b42b8372b347167008a8c81cc52cea32becc6-1597390604.mp4

با اهداف آموزشی بازی آشنا شوید

بازی فکری اونو هر چند با هدف سرگرم کردن افراد طراحی و ساخته شده است ولی در آن اهداف دیگری نیز وجود دارند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حافظه افراد بازی کننده افزایش پیدا خواهد نمود.
  • یکی از اهداف آن دست یابی به هماهنگی بین دو عضو چشم و دست است.
  • همچنین برای افزایش ضریب هوشی و سرعت عمل نیز می توانید از این بازی بهره مند شوید.

با دیگر نکات مربوط به بازی فکری اونو آشنا شوید

  • این بازی مناسب سنین مختلف است و می تواند از 7 سال شروع شود و تا 99 سال ادامه پیدا کند.
  • تعداد بازیکنان نیز در کمترین حالت می توانند 2 نفر باشند و این تعداد تا 10 نفر نیز امکان پذیر است.
  • محتویاتی که درون جعبه بازی نهاده شده شده اند شامل 52 کارت بازی و راهنمای آن است.
  • مدت زمانی که احتیاج است تا شما بازی را به اتمام برسانید نیز کمتر از یک ساعت می باشد.
  • همچنین وزن و ابعاد آن به گونه ای بوده که شما می توانید آن را در هر مهمانی ای حمل کنید و با دیگران سرگرم بازی شوید.

خرید بازی فکری اونو

در این مقاله به آنالیز بازی فکری اونو پرداخته شد که چندین کارت را به خود اختصاص داده است و افراد بر اساس آن باید بازی خود را شروع کنند. همانطور که اشاره شد برنده مسابقه فردی است که بتواند بیشترین امتیاز را به دست آورد. همچنین از آنجایی که این بازی به صورت کارتی طراحی شده، محبوبیت بسیار بالایی را پیدا کرده است.

مشاهده قیمت و خرید بازی اونو

4. بازی فکری زیر خاکی

بازی فکری زیر خاکی یکی از بازی های سرگرم کننده ای می باشد که می تواند بر روی میز و یا سطح مسطح انجام گیرد. در این بازی شما می توانید حال و هوای تاریخی را تجربه کنید؛ انگار که به صورت زنده در محل هستید و به طور واقعی بازی را انجام می دهید.

در این بازی بازیکنان باید کوشش کنند تا بتوانند امتیاز زیادی را از جمع آوری اشیای عتیقه به دست بیاورند. همچنین در این بازی شانس و شجاعت شما سنجیده می شود. هر چقدر شجاعت بیشتری را به کار ببرید، به همان اندازه نیز می توانید بازی را مهیج تر کنید. سبکی که این بازی به خود اختصاص داده است، Push Your Lock و Take That می باشد. البته بازی های دیگری نیز در این سبک وجود دارند ولی در حال حاضر این مورد در بین محبوب ترین ها نهاده شده شده است.

در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با بازی فکری زیر خاکی به دست بیاورید. از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

هر آنچه باید در رابطه با بازی فکری زیر خاکی بدانید

در این بازی تعدادی کارت در اختیار بازیکنان قرار داده می شود و آن ها باید بتوانند با استفاده از ترفندهای ویژه کارت های زیر خاکی را به دست بیاورند و از این طریق به گنج بیشتری برسند. البته در این بازی شانس باید با شما باشد؛ چرا که اگر یک کارت تکراری را به دست بیاورید، نوبت شما تمام می شود. در این صورت بازیکن دیگری باید به جمع آوری عتیقه ها بپردازد و شانس برد شما کاهش پیدا خواهد نمود.

همانطور که اشاره شد این بازی در سبک Push Your Lock و Take That می باشد. همانطور که از اسم سبک بازی پیداست، شما باید بتوانید جرات خودتان را به نمایش بگذارید تا بتوانید بازی را هیجان انگیز کنید. در غیر این صورت آنطور که باید نه تنها خودتان بلکه دیگر اعضا نیز از بازی لذت نخواهند بود و بازی یک فرم کسل کننده و خسته کننده را به خود خواهد گرفت. پس حواستان باشد و با تمام حوصله خودتان بازی را انجام دهید.

اگه جرات داری واسه رقابت آماده شو!

بدون شک بازی هایی که با هیجان طراحی شده اند، لذت بیشتری خواهند داشت. البته این نکته نیز باید گفته شود که بعضی افراد علاقه چندانی به اینگونه از بازی ها ندارند و ترجیح می دهند در تنهایی بازی های درون موبایل خودشان را بازی کنند. در حالی که اگر در جمع خانواده هستید، نوبت آن رسیده کمی از دنیای تکنولوژی فاصله گرفته و اقدام به تهیه و شروع این بازی کنید.

هر بازیکنی که نوبت او می شود باید کارت ها را به ترتیب رو کند و به ترتیب در کنار هم قرار دهد. تا وقتی که نوبت شماست می توانید هر تعداد که خواستید کارت انتخاب کنید. ولی اگر بر حسب شانس و اتفاق کارت شما تکراری بود، خواهید سوخت و نوبت شما نیز از بین خواهد رفت. البته اگر اعلام کنید که دیگر کارت نمی خواهید می توانید هر کارتی که جمع کرده ای را برای خود بردارید و منتظر دور بعدی باشید تا باز هم بتوانید کارت بیشتری را جمع آوری کنید. به همین دلیل است که در وسط بازی می گویند: اگر جرات داری کارت بکش!

خرید بازی زیر خاکی

5. بازی فکری مافیا

بازی فکری مافیا یکی از بازی های محبوب می باشد که می تواند باعث تقویت ذهن کودک شود. البته رده سنی که این بازی به خود اختصاص داده است تنها شامل بچه ها نمی شود و نوجوانان و حتی عظیمسالان نیز می توانند آن ها را انجام دهند. سبک این بازی کارتی و فکری بوده و از آنجایی که کودک نمی تواند آن را ببلعد کاملا بی خطر می باشد. برای بازی کردن مافیا احتیاج به داشتن حداقل چهار بازیکن وجود دارد و می توان آن را تا 50 نفر نیز ادامه داد. از این رو یکی از برترین بازی های دورهمی می باشد که تا به حال طراحی شده است.

شرح بازی فکری مافیا

بازی فکری مافیا در بین بازی های گروهی خودش را جای داده است و یک نبرد به حساب می آید که بین دو گروه اقلیت مطلع و بیشتریت نامطلع انجام می شود. در این بازی باید معین نقش صورت گیرد که اینکار به طور کامل مخفیانه انجام می شود. شخصیت های موجود در این بازی بسیار جذاب هستند که باید بتوانید حقیقت را از دروغ تشخیص دهید و بر سر بقا و نابودی بجنگید و مبارزه کنید. همین مورد باعث می شود تا بازی جذاب تر از آن چیزی که تصور می کنید شود. از این رو اگر همواره در دورهمی های خانوادگی شرکت می کنید، می توانید برای گرم تر شدن جمعتان این بازی فکری را پیشنهاد دهید.

بازی فکری مافیا چه مشخصاتی را دارد؟

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/08/bb70d202f3eca56eb42585963412acb3f9a56251-1594456485.mp4

همانطور که اشاره شد این بازی را سه رده سنی بچه ها، نوجوانان و عظیمسالان می توانند انجام دهند. از این رو یک بازی مناسب برای وقت هایی است که به یک مهمانی دعوت شده اید و یا مهمانی گرفته اید تا بتوانید یک ابزار سرگرمی را برای آن ها و خودتان ایجاد کنید. همچنین بازی فکری مافیا در رده بازی های کارتی نهاده شده است که تعداد کارت های موجود به 50 عدد می رسد.

این بازی کاملا با نبوغ ایرانی طراحی و فراوری شده است. از این رو تهیه کردن آن راحت تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. محتویاتی که این بازی به خود اختصاص داده است بسیار گسترده می باشد و شامل موارد زیر است:

  • 50 عدد کارت بازی
  • نشان مدیر
  • دفترچه راهنما
  • کارت شروع سریع
  • اتوماتیک مدیر

اگر نحوه بازی کردن را نمی دانید دفترچه راهنما می تواند به شما یاری کند تا در این بازی حرفه ای شوید و رقیبان خود را از سر راه بردارید.

خرید بازی فکری مافیا

افراد همواره به بازی های فکری که در آن هیجان نیز وجود دارد، علاقه زیادی نشان می دهند. چرا که هم می توانند قدرت ذهنی خود را افزایش دهند و در کنار آن استرس و هیجان را تجربه کنند. بازی فکری مافیا نمونه ای از آن ها می باشد که شما می توانید دوستتان را از دشمنانتان بشناسید و در پیدا کردن حقیقت بین دوراهی قرار بگیرید. همچنین این بازی محتویات مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به دفترچه راهنما اشاره کرد که به شما یاری می کند تا بتوانید در بازی حرفه ای شوید.

خرید بازی مافیا

6. بازی فکری جنگا

بازی فکری جنگا یکی از محبوب ترین بازی هایی می باشد که برنده شدن در آن احتیاجمند تمرکز بالایی است. قطعا با این بازی آشنا نسبی دارید و تنها نام تجاری آن را نمی دانستید. این بازی احتیاجمند دو مهارت جسمی و روحی است و توسط برادران پارکر به عرضه دنیای می رسد. این بازی توانسته به محبوبیت دنیای دست پیدا کند و افراد زیادی آن را تهیه کنند. این بازی ساخته شده از 54 بلوک می باشد که برای ایجاد سبکی از جنس چوب ساخته شده اند. با این شرحات به طور حتم متوجه بازی شدید و در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با آن به دست آورید. از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نحوه انجام بازی فکری جنگا به چه صورت است؟

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/08/janga.mp4

برای اینکه بتوانید استارت بازی را بزنید احتیاج به تهیه 54 بلوک دارید که از همان ابتدای خرید در جعبه مخصوص نهاده شده شده اند. در ابتدا باید 18 ردیف سه تایی را بر روی یک دیگر ایجاد کنید. بعد از اینکه توانستید تمامی بلوک ها را به فرم ذکرشده بر روی یک دیگر بچینید بازی به طور رسمی شروع خواهد شد.

قوانین مختلفی در این بازی وجود دارند. بدین صورت که در مراحل ابتدایی بازی نباید هیچگونه بلوکی را از سه ردیف اول بازی خارج کنید و تمامی تمرکز شما باید بر روی بلوک های ردیف یک تا 15 باشد. هنگامی که می خواهید بلوک ها را خارج کنید، باید تمامی تمرکز خودتان را بر روی آن بگذارید تا هیچ کدام از 18 ردیف فرو نریزند. هر بازیکنی که یک بلوک را از 54 بلوک خارج کرد باید آن را در قسمت بالایی برج قرار دهد تا دوباره مانند اول ردیف جدیدی از بلوک ها ساخته شوند و بازی ادامه دار شود.

برای این بازی مدت زمان خاصی تعریف نشده است و شما نمی توانید زمانی را برای آن پیش بینی کنید. چرا که شما آنقدر بازی می کنید تا یکی از بازی کننده ها برج را فرو بریزد. همچنین موردی که باید به آن توجه کنید این است که شما نمی توانید پایداری یک ردیف را امتحان کنید و اگر به بلوکی دست زدید، همان را باید انتخاب کنید. به خصوص اگر در بین بازیکن های حرفه ای نهاده شده اید، باید از انجام این کار خودداری کنید.

این بازی بین دو تا 4 نفر هست. همچنین بر روی این بلوک ها اعدادی نوشته شده اند و در اختیار شما سه تاس نهاده شده شده است. برای اینکه بدانید کدام یک از بلوک ها را انتخاب کنید باید به صورت همزمان هر سه تاس را پرتاب کنید و جمع اعداد رو شده همان عددی است که بر روی بلوک نوشته شده است و شما باید همان را انتخاب کنید. این بازی هیجان بسیار بالایی را دارد و شما باید بتوانید بر این استرس غالب شوید و برنده مسابقه باشید.

همچنین بازی فکری جنگا نیز اهداف مختلفی را به خود اختصاص داده است که از آن ها می توان به تقویت هماهنگی چشم و عضله تقویت مهارت های تمرکزی و حرکتی اشاره کرد.

مشاهده قیمت و خرید جنگا

7. بازی فکری علی کوچولو

بازی فکری علی کوچولو یکی از بازی های سرگرم کننده می باشد و در رده بازی های واکنشی نهاده شده شده است و شما می توانید آن را به دو صورت به انجام برسانید. در این بازی تعدادی مهره در اختیار شما نهاده شده شده است که شما می توانید آن ها را به صورت همرنگ و یا غیر همرنگ به کار ببرید. هر کدام از روش های موجود هیجان خاص خودشان را دارند و نه تنها برای شما بلکه برای دیگر اعضای خانواده نیز جذابیت داشته باشد. در ادامه می توانید با طریقه این بازی آشنا شوید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/08/42947.mp4

چگونگی بازی فکری علی کوچولو

همانطور که اشاره شد این بازی به دو طریق ممکن انجام می گیرد. هر کدام از دو مرحله موجود در مواردی می تواند برای شما سرگرم کننده باشد. اگر از طریقه هیچ کدام از آن ها اطلاعی ندارید می توانید ادامه مطلب را دنبال کنید. پس همراه ما باشید.

روش اول؛ بازی با مهره های همرنگ

اولین روشی که در پیش روی شما نهاده شده شده است بازی با مهره های همرنگ است. به گونه ای که یک زمین با تعدادی مهره در اختیار شما نهاده شده است که شما در هر سمت باید به تعداد 5 مهره قرمز بچینید. هدفی که این روش دنبال می کند این است که شما هر 5 مورد از این مهره ها را به زمین و یا میدان مقابلتان برسانید. همچنین برای بازی کردن تنها مجاز به استفاده از یک انگشت و یک دست هستید و بازی نیز با کش لاستیکی مهره ها ادامه پیدا می کند. بدین صورت که در قسمت میانی بازی شیارهایی نهاده شده شده است که شما باید مهره ها را از داخل این شیارها به قسمت روبه رویی یعنی زمین حریف پرتاب کنید. اگر به هر نحوی این مهره نتواست به زمین حریف برود و یا خارج شد، یک خطا به حساب می آید و آن را باید داخل زمین خودتان قرار دهید.

روش دوم؛ بازی با مهره های غیر همرنگ

یکی دیگر از روش هایی که در پیش روی شما نهاده شده است این بوده که با استفاده از مهره های غیر همرنگ بازی را استارت کنید. بدین صورت که در یک طرف بازی 5 مهره آبی و در طرف دیگر 5 مهره قرمز قرار می دهید. در نهایت شما باید کاری کنید تا تنها مهره های همرنگ خودتان را به زمین روبه رویی و یا همان حریفتان انتقال دهید و با مهره های او نباید کاری داشته باشید.

این بازی توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. چرا که می تواند هیجان ویژه ای را برای شما به همراه داشته باشد. از این رو اگر می خواهید با خانواده و دوستانتان دور هم جمع شوید, بازی فکری علی کوچولو به شما پیشنهاد می شود.

خرید بازی علی کوچولو

در این مقاله به آنالیز بازی فکری علی کوچولو پرداخته شد که توانسته هیجان بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. این بازی در رده سنی مختلفی می تواند انجام شود و دو روش مجزا را به خود اختصاص داده است که به طور کامل شرح داده شد.

مشاهده قیمت بازی علی کوچولو

8. بازی فکری دومینو

بازی فکری دومینو نمونه دیگری از بازی های فکری و سرگرم کننده می باشد که برای برنده شدن احتیاجمند قدرت تحلیل ذهنی بالایی هستید. رده سنی که این بازی به خود اختصاص داده است برای نوجوانان تا عظیمسالان می باشد. برای بازی کردن دومینو احتیاج است تا به مهره های مستطیلی شکل دسترسی داشته باشید که این مورد در محتویات خود بازی موجود هستند. تعداد این قطعات به عدد 28 می رسد. این بازی توانسته فواید زیادی را به خود اختصاص دهد که در ادامه به آنالیز مشخصات کلی و این فواید خواهیم پرداخت. از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بازی فکری دومینو چه فوایدی را با خود به همراه دارد؟

یکی از مواردی که باعث شده است تا افراد به سمت این بازی جذب شوند، فوایدی است که با خود به همراه دارد. از جمله این امتیازات و فواید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این بازی این قابلیت را دارد تا بتواند قدرت تمرکز ذهن را بالا ببرد.
  • می تواند دقت افراد را افزایش دهد و سرعت عمل را نیز ارتقا دهد.
  • همچنین برای اینکه بتوانید چشمان و دستان خودتان را با یک دیگر هماهنگ کنید، این بازی به شدت به شما توصیه می شود.
  • همچنین برای افزایش قدرت تصمیم گیری بهترین گزینه ای که در پیش روی شما نهاده شده شده است، بازی فکری دومینو می باشد.

چگونه بازی فکری دومینو را انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید این بازی فکری را انجام دهید احتیاج به دو تا 4 یار وجود دارد. هدف از این بازی این است که بتوانید یک زنجیره منحصر به فرد از مستطیل هایی بسازید که در اختیار شما نهاده شده شده اند. این بازی زمانی استارت می شود که شما اولین مهره از دومینو را قرار دهید. همچنین برای اینکه بتوانید مهره بعدی را جایگذاری کنید، احتیاج است تا از مربع های قبلی دومینو بهره ببرید و یا آن را از انتهای بازی بردارید. البته هنگامی که بازیکنان قصد شروع بازی را دارند، به تعداد مساوی از مهره های دومینو در اختیار آن ها نهاده شده خواه شد. از این رو با توجه به این تدابیر برنده کسی خواهد بود که بتواند زودتر دومینوهای سمت خود را تمام و یا به نوعی مصرف کند. البته اگر در هنگام بازی به دومینو اضافی برخورد کردید باید آن را در بانکتان قرار بدهید. همچنین این نکته را نیز نباید فراموش کنید که اگر تعداد بازیکنان 4 نفر بود، هیچ بانکی در بازی وجود ندارد.

در نهایت در هر نوبتی که بازیکن داده می شود باید یک دومینو را بردارد. این عملیات تا زمانی اتفاق می افتد که بانک بازی فکری دومینو خالی نماند. تعداد قطعات این بازی به عدد 28 می رسد.

این بازی برای اولین بار در کشور چین ساخته و انجام شود و به طور کلی محتویات بازی ساخت همین کشور است.

خرید بازی فکری دومینو

در این مطلب به آنالیز بازی فکری دومینو پرداخته شد. برای اینکه بتوانید بازی خود را استارت کنید حداقل به 2 نفر نیرو احتیاجمند هستید و حدبیشتر آن نیز عدد 4 را به خود اختصاص داده است. این بازی ساخت کشور چین می باشد و می تواند لحظات مفرحی را برای شما به همراه داشته باشد.

مشاهده قیمت بازی دومینو

9. بازی فکری مونوپولی

بازی فکری مونوپولی یکی از بازی هایی می باشد که می تواند از شما یک تاجر عظیم بسازد. بدین صورت که شما در این بازی باید فکر خودتان را به کار بیندازید و بدانید با استفاده از چه ترفندهایی می توانید برای خود ثروت زیادی را به دست آورید. برای اینکه بتوانید این بازی را به انجام برسانید احتیاج است تا 2 تا 6 نفر حریف وجود داشته باشند و با استفاده از تاس و مهره ها استارت بازی را بزنید. این بازی فکری تاریخچه ای بسیار طولانی را به خود اختصاص داده است که همین موضوع نشان دهنده محوبیت بالای آن است. از این رو در ادامه شما را با تاریخچه این بازی و همچنین کلیات آن آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید با استفاده از این هدایت لحظات ویژه ای را برای خود و خانواده تان رغم بزنید.

با تاریخچه بازی فکری مونوپولی آشنا شوید

از آنجایی که بیشتر بازی های فکری می توانند دوستان و خانواده ها را در کنار هم جمع کنند، به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده اند که مونوپولی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. این بازی برای اولین بار در سال 1903 به مردم معرفی گردید و توسط برادران پارکر طراحی آن اجرا شده بود. این بازی از همان روزهای ابتدایی خود توانست نظر افراد را به سمت خود جذب کند. به گونه ای که با استفاده از آنالیز های اجرا شده تا الان 750 میلیون نفر آن را بازی کرده اند.

آموزش بازی فکری مونوپولی

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/08/download.mp4

در این بازی شما باید بتوانید با سرعت بالا راهکارهایی را ارائه بدهید که بتوانند خرید و فروش املاک را به خوبی به انجام برسانند. همچنین برای شروع این بازی احتیاج از طریق های مختلفی از جمله کارت، مهره و تاس دارید که تمامی آن ها در محتویان جعبه نهاده شده اند و شما تنها احتیاج دارید تا آن ها را از باکس مخصو خارج کنید. همچنین حداقل افرادی که می توانند این بازی رو شروع کنند دو نفر بوده و بیشترین آن به 6 عدد می رسد. چرا که تنها شش مهره در جعبه وجود دارد و بازی فکری نیز بدون حریف جذابیتی ندارد.

در ابتدا شروع بازی احتیاج دارید تا صفحه را بچینید و به نوعی مراحل مقدماتی را انجام دهید که برای اینکار احتیاج به 5 تا 10 دقیقه زمان دارید. بعد از آن بازی فکری مونوپولی به طور رسمی استارت می خورد و شروع می شود. بر اساس تجربه هایی که دیده و بازی شده است، مدت زمانی که احتیاج است تا شما بازی را به اتمام برسانید بین 1 تا 4 ساعت است. از این رو زمانی که تایم خالی داشتید و با دوستان و خانواده تان یک جا نشسته بودید، زمان مناسبی است تا صفحه را آماده کنید و آن ها را به یک چالش عظیم دعوت کنید.

همچنین در هنگام بازی کردن باید بتوانید از استراتژی های مختلفی بهره ببرید. این استراتژی ها و ترفندها به این خاطر است تا بتوانید منابع خود را مدیریت کنید و برنده این رقابت مهیج و پولی باشید.

قیمت خرید بازی مونوپولی

10. بازی فکری نهالک

بازی های فکری این روزها، جای بازی های پر شور و هیجان گذشته را گرفته است با این حال، این بازی ها نیز ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند که به شدت مفید و مناسب سنین مختلف از جمله بچه ها می باشند. این بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که برای تقویت هوش، تمرکز و هماهنگی بین دست و مغز فوق العاده می باشد. یکی از این بازی های فکری مهیج، بازی فکری نهالک است که در قیمت های مناسب در بازار عرضه می شود و شما می توانید برای کودک خود و یا در جمع های دورهمی و محبت آمیز خود، از این بازی به عنوان یک سرگرمی سالم و مهیج بهره ببرید.

بازی نهالک چگونه بازی است؟!

این بازی دارای تعدادی کارت مخصوص بازی می باشد برای بازی، این کارت ها را به پشت در وسط قرار می دهید و به نوبت نفری یک کارت می کشید، در این کارت ها تعدادی کارت به نام کارت اجل معلق وجود دارد که کسی این کارت را به صورت اتفاقی برداشت از بازی حذف می شود، برای همین هم تعدادی کارت خاص در بین کارت ها وجود دارد که برای گریز از اجل معلق برای بقای بازیکنان در بازی یاری کننده می باشد. آخرین نفری که زنده می ماند برنده بازی است. در واقع مبنای اصلی برد در این بازی شانس افراد می باشد.

سبک این بازی، فکری و کارتی می باشد و برای رده های سنی بچه ها، نوحوانان و عظیمسالان نی باشد حداقل تعداد بازیکنان برای این بازی هم 4 نفر است. این بازی یک بازی جذاب و مهیج برای جمع های خانوادگی و محبت آمیز می باشد که باعث خلق لحظه های شاد و زیبا برای شما در کنار خانواده و دوستانتان می شود.

11. بازی فکری فندقچه

بازی فکری فندقچه مدل گربه های انفجاری

این بازی یک بازی کاملا هیجانی و شاد می باشد، این بازی شبیه به یک بازی روسی می باشد. قوانین به این شکل می باشد که بازیکنان باید هر کدام از مخزن کارت بردارند. برداشتن کارت، تا زمانی ادامه پیدا می کند، که شخص مورد نظر کارت گربه منفجره را بردارد در صورتی که کارت منفجره را برداشتید به زبان عامیانه منفجر می شوید یا از بازی خارج می شویم در صورتی که شما کارت خنثی، را در دست داشته باشید می توانید به بازی ادامه دهید.

بقیه کارت های مخزن برای جابجایی و جلوگیری از برداشتن کارت استفاده می شود. این بازی بین عظیمسالان انجام می گیرد و اصولاً یک ساعت بیشتر زمان می برد. این بازی به صورت کارتی انجام می گیرد که رده سنی کودک نوجوان و عظیمسال را مورد نظر قرار داده است.

بازی فکری فندقچه مدل اسب تک شاخ

برای انجام این بازی به بیش از چهار نفر احتیاج است و کمتر از یک ساعت به طول می انجامد. هدف از این بازی زیبا تقویت حافظه است و همه افراد در هر سنی قادر به انجام آن هستند بازی فکری فندقچه مدل اسب شاخدار، دارای 135 کارت زیبا شامل 8 کارت راهنمای بازی است. کارت های جادویی برای انجام کارهای خارق العاده و کارت نچ، برای خنثی کردن کارت رقبا است. این بازی به این صورت است که هر شخصی زودتر بتواند هفت شاخ را جمع کند به عنوان برنده معرفی می شود؛ اما دیگر افراد هم در این بازی بیکار ننشسته و هر کدام سعی بر خنثی کردن و مانع از شکست خود و پیروزی شخص دیگر می شود.

بازی فکری فندقچه مدل کارت چین

این بازی هم، مانند دیگر بازی های فکری فندقچه با جمع آوری افراد در کنار هم دیگر یک محیط شاد و هیجان انگیز و سرگرم کننده برای بازیکنان ایجاد می کند. شرکت کنندگان با استفاده از کارت ها می توانند، موقعیت های پیروزی یا شکست را برای خود و افراد دیگر مهیا کنند.

12. بازی فکری بازیتا

بازی فکری بازیتا مجموعه ای از بازی های فکری می باشد. این مجموعه به دنبال فعال کردن ذهن بچه ها و درگیر کردن آنها با اعضای بدن با ذهن می باشد.

بازیتا، معمولا یک بازی دو نفره می باشد، مناسب برای گروه سنی 6 سال و این بازی در جهت افزایش هوش و ادراک ملاقاتی بچه ها مفید بوده و بچه ها همراه با بازی می توانند هوش و ادراک ملاقاتی خود را تقویت کنند.

هدف اصلی این مجموعه، گردآوری بچه ها در کنار همدیگر و ایجاد یک گروه شاد و پر از هیجان می باشد که با ارائه بازی های مختلف به صورت غیر مستقیم به بچه ها آموزش اعداد، آموزش رنگها و شناخته اشکال را می دهد.

بازیتا، توسط انواع بازی هایی که ارائه کرده به بچه ها آموزش یادگیری نام رنگها و همچنین نام حیوانات و ماشین ها و وسایل اطراف خود را می دهد این مجموعه در نظر دارد تا بچه ها را در محیط های بسته آپارتمانی به صورت کاملاً هوشمندانه محیط آموزشی و شاد و پر از هیجان را برای بچه ها به ارمغان آورد .

مجموعه بازی تا، کاملاً به صورت خلاقانه و هوشمندانه عمل کرده است و با انواع بازی ها، بچه ها را در بخش های مختلفی از ذهن درگیر کرده و به آنها آموزش های خاص میدهد. مثلاً در یکی از بازی ها با یک کش و مهره بچه ها را مجبور به رقابت با یکدیگر می کند، تا بتوانند از انگشتان دست خود به درستی استفاده کنند. همچنین در کنار استفاده از انگشتان از چشم های خود به درستی برای نشانه گیری هدف و هماهنگی بین ذهن و انگشتان دست استفاده کرده است.

این مجموعه در نظر دارد، بچه ها را در آن واحد هم به شور و هیجان و شادی دعوت نماید و هم آنها را به چالش های بچه هاه دعوت کند. شناخت رنگها، اعداد، حیوانات و ماشین ها بطور کلی و شناخت محیطی برای بچه ها زیر پنج سال یکی از مهم ترین آموزش های اولیه به حساب می آید.

13. بازی فکری شطرنج

بازی فکری شطرنج، یکی از بازی های قدیمی و سنتی می باشد به گونه ای که قدمت این بازی به سده ششم میلادی در کشور هند بر می شود. شکل اولیه شطرنج با نام سانسکریت چاتورانگا در امپراطوری گوپدا، طراحی و ساخته شده و در زمان خسرو انوشیروان ساسانی به ایران آورد. با ورود شطرنج به ایران، قوانین این بازی کمی دچار تغییر و تحول شد و نام چترنگ به خود گرفت با فتح قلمرو ساسانی توسط اعراب، این بازی وارد قبیله اعراب شد و نام شطرنج به خود گرفت.

شطرنج یک بازی دو نفره است که از طریق صفحه شطرنج و مهره های شطرنج انجام می شود. مهره های شطرنج شامل مهره وزیر، شاه، رخ، فیل، سرباز و اسب می باشد. هر کدام از این مهره ها حرکت و ارزش خاص خود را دارند و می توانند مهره های حریف را نیز مغلوب کنند هدف این بازی در واقع مات کردن حریف است.

مات کردن در شطرنج یعنی چی؟

مات کردن یعنی با حرکت مهره ها، شرایطی ایجاد کنید تا شاه حریف هیچ راهی برای فرار نداشته باشد. مات کردن به معنای اتمام بازی شطرنج است.

این بازی حتی وقتی یکی از طرفین بازی هم از ادامه بازی انصراف بدهد هم تمام می شود. این حالت مربوط به زمانی است که شکست برد قطعی است. نتیجه بازی می تواند تساوی هم باشد. در کل شطرنج دارای سه بخش شروع بازی، وسط بازی و آخر بازی تقسیم می شود که هر بخش تاکتیک خاص خود را دارد. از جمله این تاکتیک ها می توان به چنگال و آچمز اشاره کرد. این بازی دارای حرکاتی از جمله قلعه، آن پاسان، ترفیع و پیاده می باشد. بازی فکری شطرنج این روز ها جزو بازی های پرهوادار در میان افراد محسوب می شود و تمرکز بالا لازمه پیروزیت در این بازی فکری می باشد.

14. بازی فکری پنتاگو

بازی فکری پنتاگو دو نفره است، که شامل 36 مهره در یک صفحه بازی با چهار قطعه چرخان است. استراتژی بازی پنتاگو به اینگونه است که هر بازیکن به نوبت مهره ها را در صفحه قرار می دهد و سپس به دلخواه 90 درجه (جهت خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت) می چرخاند.

اولین بازیکنی که بتواند 5 مهر از مهره هایش را در راستای افقی یا عمودی یا اریب ردیف کند، برنده است. سادگی روش بازی پنتاگو یادگیری آن به همراه امکان پیگیری استراتژی پیشرفته در این بازی به علت وجود قاعده چرخش صفحه ها پس از هر حرکت باعث می شود، تا همه افراد مبتدی تا پیشرفته از این بازی ساده و در عین حال عمیق فکری، لذت ببرد .

این بازی طی چند سال پیاپی به عنوان بهترین بازی سال در کشورهای مختلف برگزیده شده است.

در این بازی فکری پنتاگو دو نفره و دارای یک میز بازی با چهار صفحه گردان و یک کیسه حاوی 36 عدد مهره و یک راهنمای بازی می باشد.

مشخصات عمومی بازی فکری پنتاگو

طراحی این بازی که توسط، توماس فلودن و همچنین سال ابداع آنکه در سال 2005 میلادی می باشد، اشاره کرد مهارت های لازم در این بازی تقویت دقت و تمرکز، تقویت هوشی سه بعدی، افزایش سرعت عمل و دقت، تقویت حافظه و مهارت حل مسئله می باشد.

همانطور که گفته شد تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری سریع و پیش بینی حرکت های حریف توسط هر بازیکن است. از سوی دیگر با چرخش هر کدام از صفحات موقعیت مهره ها در صفحه ها دائما در حال تغییر است، لذا تجسم موقعیت متغیر مهره ها محرک قوی برای تقویت هوش فضایی بازیکنان است و همچنین این بازی فکری، در عین سادگی پیچیده و عمیق نیز هست و این قدرت را دارد که با حرکات ساده ذهن کودک را بچرخاند و توانایی تفکر منطقی و تحلیل شرایط را برای او به ارمغان آورد.

15. بازی فکری طرح اعصاب سنج

بازی فکری طرح اعصاب سنج، یک بازی فکری مهیج و جذاب است که احتیاج به تمرکز بالایی حین انجام بازی دارد. معمولا سن مناسب برای این بازی بالای سه سال است. امروز دنیای بچه هاه افراد عظیمسال هم شور و نشاط دوباره و تازه ای پیدا کرده است به گونه ای که آنان هم از این بازی مهیج در دورهمی ها و جمع های محبت آمیز خود استفاده می کنند.

بازی فکری طرح اعصاب سنج از چه اجزایی تشکیلی شده است؟!

این بازی از یک پایه پلاستیکی، یک میله فلزی پر پیچ و خم و یک حلقه فلزی دسته دار تشکیل شده است. این دستگاه از طریق دو باتری قلمی شارژ می شود تا قابلیت فراوری نور و صدا را داشته باشد. برای انجام این بازی باید تمرکز و اعصاب قوی داشت چرا که هر گونه لرزش دست باعث باختن در این بازی می شود.

چگونگی انجام بازی فکری طرح اعصاب سنج

ابتدا باید میله پر پیچ و خم را به پایه متصل کرد و باتری را نیز در دستگاه قرار داد و با میله فلزی بعدی، از یک سمت شروع به حرکت کرده و این جهت پر پیچ و خم را طی کرده به گونه ای که هیچ گونه تماسی به این جهت نداشته باشد، اگر برخوردی ایجاد شود دستگاه آلارم و نور قرمز می دهد که نشانه باخت در این بازی می باشد.

در واقع این بازی موجب افزایش تمرکز و هماهنگی بین دست و چشم به صورت فوق العاده ای می شود. این بازی آنقدر جذاب و پر هیجان است که توانسته به یک بازی پر هوادار در میان بچه ها و جمع های محبت آمیز در بین عظیمسالان شود. اگر قصد سنجش میزان تمرکز و اعصاب خود را دارید این بازی گزینه مناسبی برای این کار می باشد.

16. بازی فکری دوز

امروزه بازی های فکری دارای هواداران بسیاری زیادی هستند، به دلیل آن که هم جای کمی به خود اختصاص می دهند و هم باعث تقویت هوش افراد می شوند، یکی از انواع این بازی های فکری، بازی فکری شایان طرح دوز می باشد.

چرا بازی های فکری دوز امروزه هواداران زیادی پیدا کرده است ؟

خانواده ها امروزه سعی می کنند در شرایط بسته زندگی که جایی برای بازی های حرکتی وجود ندارد و بیشتر فضا برای بازی های کامپیوتری مساعد شده است هوش فرزندان خود را تقویت کنند. در این میان استفاده از بازی های فکری این امکان را فراهم آورده است که سبب تقویت حافظه و به چالش کشیدن ذهن بچه ها می شوند. از آنجایی که بازی های فکری جای کمی را می گیرد، می توان آن ها را نیز در بیرون از منزل برد و به صورت دست جمعی بازی کرد.

بازی فکری شایان طرح دوز

این بازی نیز جز ان دسته از بازی های فکری می باشد که می تواند ذهن شما را به چالش بکشاند و سبب افزایش تمرکز و حافظه شما شود.

مشخصات بازی فکری شایان طرح دوز

  • این بازی دارای ابعاد 30 در 210 در 160 میلی میتر می باشد که فضای زیادی را اشغال نخواهد نمود .
  • دارای وزن 173 گرم است که با توجه به وزن کم این نوع بازی به راحتی می توان آن را حمل نمود.
  • سبک بازی به صورت تخته ای می باشد.
  • دارای رده سنی عظیمسال، نوجوان، کودک می باشد.
  • تعداد افرادی که می توانند در این بازی شرکت کنند 4 نفر می باشد.
  • مدت زمانی که ضروری است برای بازی صرف کرد کمتر از یک ساعت می باشد.
  • این مدل بازی دارای قیمت مناسبی می باشد که می توان به راحتی ان را تهیه نمایید.

17. بازی فکری بازی تا مدل دو چشمی

بچه ها در سنین رشد هستند و به سبب حساسیت هایی که برای این سنین تعریف شده است، باید توانایی ها و استعداد های بچه ها مد نظر گرفته شود. یکی از مهمترین توانایی که باید در این سنین در بچه ها توجه و دقت شود، توانایی دقت و تمرکز است.

بازی فکری بازی تا مدل دو چشمی قابلیت این را دارد که توانایی دقت و تمرکز را در کودک تقویت کند و این توانایی را در کودک به طور چشمگیری تقویت می کند. این بازی به دنبال تقویت دقت و تمرکز، مهارت های فردی و اجتماعی را نیز در فرزند تقویت می کند. این بازی همچنین، قوه بینایی کودک را که جزو حواس چهارگانه مهم است را نیز بهبود می بخشد. نکته مورد توجه در این بازی این است که کودک باید در تمام طول بازی، اشکال و رنگ های مختلف را با هم ترکیب کند و یک شکل نهایی را از ترکیب اشکالی که دیده است ایجاد کند که خود این مورد باعث تقویت، ویژگی رنگ شناختی در کودک می شود.

بازی فکری بازی تا مدل دو چشمی

برای بچه ها بالای 5 سال و گروه های 2 تا 4 نفره خانوادگی مناسب می باشد.

نحوه انجام بازی فکری بازی تا مدل دو چشمی

هریک از بازیکنان بازی، یک عینک پلاستیکی را روی چشم خود قرار می دهند و همین موقع، دماغ های پلاستیکی را روی عینک قرار می دهند، صفحه های بازی در وسط قرار می دهند و کوچکترین بازیکن بازی را شروع می کند. شروع کننده سه تاس را بر روی زمین می اندازد، هر تاس یکی از ویژگی های شکل های کارت را دارد و از ترکیب سه شکلی که تاس نشان می دهد، یکی از 54 شکل بازی ایجاد می شود. بعد از انداختن تاس، همه بازیکنان باید سعی کنند شکل را پیدا کنند، اولین کسی که شکل را پیدا می کند انگشت خود را روی شکل قرار داده و یکی از دماغ های پلاستیکی را بر می دارد. بازیکنی که زودتر دماغ ها را از عینک خود بردارد برنده است.

18. بازی فکری مکعب روبیک

مکعب روبیک یک بازی فکری عالی است که احتیاج به تمرکز و دقت و هوش بالایی دارد. مکعب روبیک در واقع نوعی جورچین مکانیکی است که ابتدا توسط یک پروفسور مجارستانی به نام روبیک، طراحی و ساخته شد. در واقع مکعب روبیک 6 وجه دارد که در هر وجه 9 تکه و هر وجه یک رنگ دارد. یعنی کلا 6 رنگ دارد. رنگ های مکعب روبیک شامل رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، آبی، سفید، آبی و سبز می باشد و افراد به دو شکل مبتدی و حرفه ای این مکعب را حل می کنند. در واقع در روش مبتدی در 8 مرحله و با 8 فرمول و در روش حرفه ای در 4 مرحله و با 120 فرمول این مکعب حل می شود.

هدف بازی مکعب روبیک

ساختار این مکعب به شما این امکان را می دهد که در هر وجه به طور مجزا رنگ های دیگر را بهم ریخته و نهایتا هدف این ایت که تمام رنگ های آن در وجه خود به شکل درست و اصولی قرار بگیرد. مکعب روبیک در مدل های جیبی و انتقام روبیک نیز موجود می باشد.

روش حل مکعب روبیک

در زبان رسمی مکعب روبیک باز ها، یک توالی حفظ شده در حافظه از حرکات که یک تاثیر مطلوب بر روی مکعب دارد را الگوریتم می نامند و در واقع شامل یکسری دستور العمل ها و فرمول های لازم برای حل مکعب روبیک می باشد.

برای حل مکعب روبیک روش ها و متد های گوناگون وجود دارد که هر کدام الگوریتم خاص خود را برای حل مکعب روبیک دارند.

مکعب روبیک یک بازی فکری است که احتیاج به یک حافظه و تمرکز بالا می باشد، شما می توانید با تمرین و کوشش بسیار راز حل این مکعب را یاد بگیرید و از انجام این بازی لذت کافی و وافی را ببرید.

19. بازی فکری جذاب روبیک کیو ای وای ای

بازی فکری روبیک کیو همانند بازی های روبیک قبلی خود می باشد که به صورت پیشرفته تر و نرم تر است به طور کلی بازی های مکعب روبیک کیو، نام اصلی آن مکعب جادویی است که توسط مخترع آن نامگذاری شده است. این اسباب بازی در سال 1980 به افتخار سازنده آن به مکعب روبیک تغییر نام یافته و برنده جایزه ویژه بهترین پازل دنیا در آلمان شد و گفته شده پرفروش ترین اسباب بازی دنیا می باشد.

مشخصات بازی فکری جذاب روبیک کیو ای وای ای

  • این مکعب روبیک یکی از سریع ترین روبیک های موجود در بازار می باشد. چرخش آن بسیار نرم و روان می باشد. این روبیک در بسته بندی اورجینال ارائه می شود. روبیک فوق در مسابقات دنیای روبیک مورد استفاده نهاده شد، رکورد این روبیک با 4.74 ثانیه می باشد رنگ حاشیه مشکی می باشد.
  • در هر مکعب روبیک کلاسیک 6 وجه و در هر وجه 9 تکه و هر یک دارای یک رنگ است. (دارای شش رنگ است)
  • گفته می شود مکعب دارای 43 تریلیون جایگشت است. تعداد ترکیب های ممکن برای موقعیت رنگ ها است، و معمولاً افراد به دو روش مبتدی و حرفه ای آن را حل می کنند که روش مبتدی دارای هشت مرحله است و این روش تقریباً دارای 8 فرمول است اما روش حرفه ای دارای چهار مرحله و بیش از 120 فرمول است .
  • مکانیزم محوری این پازل به شما این امکان را می دهد که در هر وجه به طور جداگانه رنگ های دیگر را به هم ریخته و هدف از بازی این است که تمام رنگ های آن در وجه خود و به صورت درست در کنار هم قرار گیرند.
  • در سال های بعد این مکعب گسترش یافته و مدل های دیگری از آن درست شده است و به تازگی اندازه های عظیمتر نیز درست شدند و عظیمترین مکعبی که درست شده است در گینس هم ثبت شده است.

20. بازی فکری آخرین گرگینه

این روزها و با افزایش دغدغه های والدین، استفاده از بازی های فکری برای بچه ها افزایش یافته است. چرا که والدین معمولا وقت آن را ندارند که بچه ها را به پارک ببرند یا با آن ها ورزش و بازی های فیزیکی و جسمی را انجام دهند.

یکی از این بازی های فکری و پرهوادار، بازی فکری آخرین گرگینه است. این بازی به سبب نوع طراحی که دارد به یکی از بازی های پرهوادار بین دورهمی ها تبدیل شده است. این بازی بر اساس قوانین بازی مافیا طراحی شده است.

تفاوت بازی فکری آخرین گرگینه و مافیا!

یک فرق عمده بین این دو بازی وجود دارد و آن هم این است که قوانین بازی آخرین گرگینه، گسترده تر و وسیع تر از بازی مافیاست و محدودیت های بازی مافیا در این بازی وجود ندارد و بازیکنان آزادی عمل بیشتری دارند..

داستان بازی فکری آخرین گرگینه

قصه این بازی به گونه ای است که شما در یک روستای کوچک در قرن 16 زندگی می کنید که توسط گرگینه ها مورد حمله نهاده شده است و قصد تخریب روستا را دارند، شما باید به همراه بقیه روستاییان دیگر با گرگینه ها مبارزه کنید و از تخریب روستا توسط گرگینه ها جلوگیری کنید.

این بازی را می توان بین 54 نفر تا 75 نفر انجام داد؛ از این رو جزو بازی های مهیج و پر هوادار بین جمع ها و دورهمی های خانوادگی می باشد.

این بازی معمولا از 10 سال به بالا، تعداد بازیکنان ها حداقل 5 نفر و در زمان حدود 30 تا 90 دقیقه انجام می شود.

اگر شما علاقه زیادی به بازی های فکری و پر هیجان هستید، این بازی قطعا شما را راضی می کند و لحظات شاد و مهیجی را برای شما به ارمغان می آورد.

21. بازی فکری فکرانه کهربا

بازی فکری کهربا از جمله بازی های جمع آوری سکه و توسعه کارت ها می باشد.

در این بازی هر بازیکن در نقش بازرگانی نهاده شده است که در عصر رنسانس هستند و سعی می کند معادن جواهرات را خریداری نماید و جواهرات استخراج و به فروش برساند. همه این کار ها برای کسب در آمد می باشد.

اگر درآمدتان را افزایش دهید و در شرایط خوبی قرار بگیرید ممکن است بتوانید با یکی اشرف زادگان ملاقات کنید که این کار می تواند بر اعتبار شما بیفزاید.

در این نوع بازی هر بازیکن در نوبت خود می تواند سکه دریافت نماید و یا یک کارت خریداری نماید و یا یک کارت رزرو کند.

این بازی بسیار آسان می باشد به طور کلی می توان این بازی را اینگونه معرفی نمود که شما در این بازی یا جواهر بر می دارید و یا اگر ترکیب مناسبی از جواهر ها دارید کارت می خرید .

هرچه شما بتوانید کارت بیشتری بخرید، شرایط خرید کارت های بعدی راحت تر است که این شرایط برای تمام بازی کنندگان یکسان است.

مشخصات بازی فکری فکرانه کهربا

  • این نوع بازی فکری دارای ابعاد 260 در 260 در 70 میلی متر می باشد و وزنی معادل 750 گرم دارد، از آن جایی که این بازی دارای ابعاد عظیمی نیست می توان در بیرون از خانه نیز از این بازی استفاده نمود.
  • سبک بازی به صورت تخته ای و بازی فکری می باشد.
  • این بازی شامل رده سنی نوجوان و عظیم سال می شود.
  • تعداد افرادی که می توانند در این بازی شرکت کنند 4نفر می باشد.
  • مدت زمانی این بازی یک ساعت است.

22. بازی فکری دالون

هدف از این بازی رسیدن به یکی از خانه های سمت مقابل صفحه می باشد.

قوانین بازی فکری دالون

به این صورت است که هر بازیکن، آدمک خود را در خانه وسط اول سمت خود قرار می دهد و هر بازیکن ده مانع برایش تعریف شده است.

برای معین کردن نفر اول در بازی ابتدا باید قرعه کشی انجام شود روش بازی به این صورت است که هر بازیکن می تواند، در نوبت خود یک آدمک خود را حرکت دهد و یک مانع در صفحه قرار دهد در حالتی که هیچ مانعی باقی نماند، بازیکن باید آدم کش را حرکت دهد .

حرکت آدمک ها به این صورت است که در هر نوبت، آدمک فقط می تواند یک خانه حرکت کنند عمودی یا افقی جلو یا عقب و همچنین باید از مانع حرکت کنند. موانع باید به گونه ای قرار داده شوند که دو مربع را بپوشانند.

موانع باید با هدف تسریع حرکت خود بازیکن یا در جهت جلوگیری از دسترسی آسان بازیکنان مقابل به سرانجام صفحه استفاده شود، باید توجه داشته باشید که موانع را طوری قرار دهیم که طرف مقابل راه فراری داشته باشد.

وقتی که دو ادمک که در حالتی مقابل هم قرار می گیرند هیچ مانعی بین آنها نباشد، آدمکی که نوبتش رسید می تواند از روی آدمک دیگر بپرد و بدین طریق یک خانه اضافی پیش برود. اگر مانعی در پشت حریف قرار داشته باشد بازیکن می تواند آدمک را به سمت، راست یا چپ آدمک حریف ببرد.

بازیکنی که زودتر به یکی از خانه مقابل خود برسد برنده است. مدت زمان این بازی 10 تا 20 دقیقه با این حال می توان وقت بازی را محدود کرد طرح نمایید.

قوانین همانند بازی دوتایی است، اما پرش از روی بیش از یک آدمک ممنوع می باشد. دراین حالت چهار بازیکن هر کدام آدمک خود را در مربع وسط یک ضلع صفحه قرار داده و به هر بازیکن پنج مانع می رسد.

23. بازی فکر برتر مدل بکر

همه افراد خانواده از این بازی به عنوان یک بازی استراتژیکی و همچنین یک بازی رمزگشایی ذهن یاد می کنند. برای انجام این بازی به دو بازیکن احتیاج است که هر کدام در یک طرف صفحه بازی می نشینند. در این بازی فکری، یکی از بازیکنان باید با استفاده از نحوه قرار دریافت مهره های رنگی و مهره های سیاه و سفید به نحوه چینش و رنگ مهره های پشت دیوار پی ببرد.

این یک بازی فوق العاده است، ذهن را درگیر می کند، به چالش می کشد و خاطره خوبی از یک بازی ساده و عالی را در ذهن بازیکن به جای می گذارد .

ثابت شده است که یکی از بهترین روش های رشد فکری و ذهنی بچه ها و جزو بازی های فکری می باشد، این اسباب بازی یک بازی قدیمی بسیار جالب و دوست داشتنی است و البته یک تفریح سالم و مفید برای همه، افراد خانواده محسوب می شود از این بازی به عنوان یک بازی استراتژیکی و همچنین بازی رمزگشایی ذهن یاد می کنند.

این بازی تشکیل شده است از یک صفحه رمزگشایی و مهره های عظیم و کوچک رمزگشایی، به گونه ای طراحی شده است که دارای سوراخ های عظیم برای مهره های رنگی که نقش رمزگشایی در بازی را دارند و سوراخ های کوچک برای میخ های کوچک که به عنوان راهنما مورد استفاده قرار می گیرند. این بازی دو نفر از یکی از بازیکنان رمزنگار و دیگری رمزگشا است.

رمز گشا باید یک الگویی از چهار میخ رنگی را انتخاب کند که این میخ ها توسط یک درپوش از دید، پنهان است و تنها کاری که باید انجام دهد این است، که با استفاده از میخ های رنگی ترتیب و نوع رنگ مهره ها را تشخیص دهد. برای این کار ده فرصت دارد بعد از هر نوبت از حدس رمز، بازیکنان رمزنگار با استفاده از میخ های راهنما باید رمزگشا را هدایت کند، به این صورت که میخ ها با رنگ سفید میخ با رنگ درست ولی جای اشتباه را نشان می دهد و میخ های سیاه میخ های با رنگ درست و جای درست رانشان می دهد.

24. بازی کارتی افتر 5 گیمز مدل کودتا

در زندگی های مدرن که آپارتمان نشینی رواج یافته و فضای کمتری برای بازی های بچه ها وجود دارد، با پیشرفت تکنولوژی و گسترش بازی های کامپیوتری، بیشتر بچه ها بیشتر تمایل دارند به این بازی ها بپردازند. بازی کارتی افتر 5 کیمز مدل کودتا جز ان دسته از بازی هایی می باشد که می تواند هر فردی را به خود جذب نماید.

معرفی بازی کاری افتر 5 گیمز مدل کودتا

به طور خلاصه می توان این بازی را این گونه معرفی نمود:

در آینده ای نه چندان دور یک طبقه از اشراف که شامل مدیران عامل چند ملتی سود جو هستند حکومت را در دست گرفته اند. ظلم و تسلط بی چون و چرا آن ها بر اقتصاد زندگی بیشتر مردم جامعه به جز عده ای اندک در فقر و نا امیدی فرو می برد.

اما در میان عده ای از مردم تحت فشار، یک گروه پارتیزانی زیر زمینی با هدف بر اندازی حاکم فاسد قد علم کردند. که این کار باعث ایجاد دو دستگی و نفاق در جامع حکومتی امپراتور شده و حکومت را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

اما این شلوغی برای شما که یک به عنوان یکی از اعضای بلند مرتبه دولتی هستید ، فرستی مناسبی است تا با ایجاد انحراف و فریب کاری راه خود را به سوی قدرت مطلق باز کنید. برای این هدف شما باید نفوذ رقبای خود را از بین ببرید و آن ها را تبعید کنید.

ویژگی های بازی کاری افتر 5 گیمز مدل کودتا

  • این بازی دارای 15 کارت شخصیت می باشد که شامل عظیم زاده ، آدم کش ، فرمانده ، سفیر، و شاه دخت است که از هر کدام 3 کارت موجود است .
  • این بازی برای سنین 8 سال به بالا مناسب است.
  • تعداد بازیکنان بین 2 تا 6 نفر می باشد.
منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3563

به "بهترین بازی فکری 2020 کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بازی فکری 2020 کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید