قاچاق نفت سوریه به عراق توسط امریکا همچنان ادامه دارد

به گزارش مجله نماشو، روزنامه الثوره سوریه روز شنبه نوشت ، نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه سرقت ثروت ملی سوریه 35 دستگاه کامیون حامل سوخت از میادین نفتی این کشور به عراق قاچاق کردند.

قاچاق نفت سوریه به عراق توسط امریکا همچنان ادامه دارد

این روزنامه افزود: یک کاروان آمریکایی شامل 35 دستگاه خودرو بزرگ سوخت عصر جمعه از میادین نفتی سوریه و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید در حومه الیعربیه در استان الحسکه در شمال شرق سوریه وارد خاک عراق شده است.

امریکا از سال 1394 به صورت غیرقانونی نیروهای نظامی خود را وارد مناطق شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق کرده و با وجود درخواست های مکرر دولت سوریه همچنان به ادامه اشغال این مناطق و غارت نفت آن ادامه می دهد.

امریکا علاوه بر این با حمایت از تروریست ها به آنان نیز اجازه می دهد تا برای تامین نیازهای اقتصادی خود نفت سوریه را غارت کرده و آن را به مشتریانی در همسایگی سوریه بفروشند.

الثوره در ادامه نوشت ، اشغالگران آمریکایی و نیروهای دمکراتیک سوریه قسد همچنان به غارت ثروت ملی سوریه و اعمال تنگنا و فشار اقتصادی بر مردم شرق این کشور ادامه می دهند.

امریکا با استقرار نیروهای خود در مناطق شرقی سوریه بر اساس منافع و مصالح خود برخی مواقع از نیروهای کرد مانند قسد حمایت می کند و برخی مواقع نیز با حمایت از تروریست ها آنان را علیه نیروهای قسد تقویت کرده و موجب برهم خوردن توازن آنان با هدف تامین منافع خود می شود که این موضوع بارها موجب رنجش نیروهای کرد شده است.

آمریکا آبان سال 1398 با هدف تقویت حضور نظامی خود در میادین نفتی تحت اشغال کردها در شمال شرق سوریه نیروی نظامی جدید به استان های دیرالزور و الحسکه در شمال شرق این کشور اعزام و سیاست خود را برای بهره برداری از حوزه های نفتی سوریه علنی کرد .

امریکا حتی از برخی شرکت های نفتی امریکایی نیز درخواست کرد تا در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

در همین زمینه، ژنرال کنت مکنزی رییس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز پیشتر گفته بود که نظامیان اشغالگر آمریکایی برای بهره برداری از نفت سوریه و درآمد حاصل از آن در خاک آن کشور باقی مانده اند.

وی در همین ارتباط روز پنجشنبه در ادامه سفر به منطقه و بعد از دیدار از لبنان از مناطق اشغالی شمال شرق سوریه و محل استقرار نیروهای امریکایی در این مناطق دیدن کرد.

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) به عنوان متحد نیروهای آمریکایی در سوریه در توییتر با اعلام این خبر افزود: امروز میزبان فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا بودیم.

وی تأکید کرد: در این دیدار مسائل مشترک به ویژه موضوع مقابله با داعش، افزایش خطر تروریسم که جهان را تهدید می کند و برقراری صلح در منطقه بررسی شد.

کردهای سوریه سال گذشته به دنبال خروج نیروهای امریکایی از مناطق شمال شرق این کشور و نادیده دریافت برخی توافق ها با واشنگتن بشدت گلایه کرده بودند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1186

به "قاچاق نفت سوریه به عراق توسط امریکا همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاق نفت سوریه به عراق توسط امریکا همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید