مدل پتو و بالش زیبا و راحت برای تخت خواب های عظیم و کوچک

به گزارش مجله نماشو، پتو، روکش های تخت و بالش ها فقط وسایلی برای استراحت و خوابیدن نیستند، آنها بخشی از دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند درنتیجه باید به آنها توجه ویژه ای کرد. مدل پتو و بالش در طرح های بسیار گوناگونی فراوری می شوند که اکثرا بسته به سلیقه و دکوراسیون اتاق خوابشان مدل هایی را بر می گزینند. در بین لوازم قابل تهیه برای ست تخت خواب، بالش ها مهم ترین عنصر هستند زیرا با مواد متنوعی پر می شوند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند، قبل از انتخاب مدل مورد نظر باید در خصوص انواعی که برای راحتی و سلامتی ما لازم هستند اطلاعات کسب کنیم. بالش ها اکثرا از موادی مانند پلی استر، اسفنج، پنبه، پر غاز و مواد لاستیکی مخصوص و نرم پر می شوند، هر کدام از این مواد، احساسی کاملا متفاوت برای شخص استفاده کننده پدید می آورند و تاثیر بخصوص خود را دارند.

مدل پتو و بالش زیبا و راحت برای تخت خواب های عظیم و کوچک

ابتدا کمی در خصوص بالش هایی که از مواد لاستیکی ساخته می شوند شرح خواهیم داد زیرا هم جدیدتر هستند و هم سالم تر. بالش هایی که از نوعی لاستیک مخصوص و نرم پر می شوند و معمولا در دو نوع هستند. طبیعی و مصنوعی. مدل طبیعی از 80% مواد طبیعی ساخته شده و باقی از مواد مصنوعی استفاده می گردد، این بالش ها به طور معمول کمی سفت تر از بقیه مدل ها هستند. بیشتر پزشکان اینگونه بالش ها را برای افرادی که مشکل گردن درد یا ستون فقرات دارند توصیه می نمایند ضمناً افرادی که به پر، پنپه، پلی استر و … آلرژی دارند می توانند از این بالش های مخصوص استفاده نمایند که 100% بدون آلرژی هستند.

بالش هایی که از پر و اسفنج یا پنبه پُر می شوند از قدیم الایام تا کنون مورد استفاده قرار گرفته اند. دلیل این محبوبیت زیاد را می گردد در نرمی، راحتی و در دسترس بودن آنها مطرح کرد. اما مشکل عظیم اینگونه بالش ها در درجه اول آلرژی زا بودن این نوع بالش ها است زیرا این مواد به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می نمایند که برای بیشتر افراد مشکل آفرین هستند. البته عامل رجحان آنها همانطور که گفتیم نرمی بیشتر آنها نسبت به سایر مدل ها است. هر چه پر داخل بالش بیشتر باشد کیفیت آن بیشتر خواهد بود. در شکل های زیر عکس های مدل های مختلف بالش و پتوهای شیک و زیبا را مشاهده خواهید کرد.

مدل پتو و بالش

منبع: اتاق
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3476

به "مدل پتو و بالش زیبا و راحت برای تخت خواب های عظیم و کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل پتو و بالش زیبا و راحت برای تخت خواب های عظیم و کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید