مقاله: فرهنگ مردم کشور فرانسه | دین و مذهب مردم فرانسه، فرهنگ فرانسوی، اخلاق مردم فرانسه

به گزارش مجله نماشو، بیشتر فرانسویان، مسیحی هستند. البته مسیحیت، تنها دین رایج در فرانسه نیست و طرفداران ادیان گوناگون در این کشور زندگی می کنند. تعداد زیادی از مسلمانان، بوداییان و یهودیان در این کشور سکونت دارند. تور اروپا پر از جاذبه برای بازدید بوده و بخشی از جاذبه های فراوان آن در کشور فرانسه قرار گرفته است.

مقاله: فرهنگ مردم کشور فرانسه | دین و مذهب مردم فرانسه، فرهنگ فرانسوی، اخلاق مردم فرانسه

فرانسویان به خاطر علاقه به غذا در دنیا شناخته شده هستند. پنیرهای فرانسوی همه جای دنیا محبوب هستند. غذاها و نحوه طبخ آنها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. فرانسوی ها غذای خوب را دوست دارند و به نحوه آماده سازی و طبخ غذا و نیز آداب و رسوم غذا خوردن حساس هستند. غذاها و سبک و سیاق آشپزی فرانسوی، امروزه در کشورهای غربی بسیار رواج یافته و محبوب است.

بناهای تاریخی، باشکوه و زیبای فرانسه در سراسر دنیا شناخته شده هستند. هر دوره زمانی خاص، تاثیری شگرف در رشد و توسعه کلیساهای باشکوه و کاخ های بی نظیر در این کشور داشته است که امروزه فرانسه به داشتن آنها می بالد. معماری این کشور متاثر از سبک های معماری رومی، گوتیک و ایتالیایی است. از میان شاخص ترین آثار معماری فرانسه که جزء جاذبه های گردشگری اصلی این کشور هستند، می توان برج ایفل و کاخ ورسای را نام برد.

فرانسه کشوری لیبرال اروپاییبه شمار می رود که در عین حال برای ارزش ها و فرهنگ خانوادگی اهمیت زیادی قائل است. البته امروزه خانواده های بزرگ و گسترده به خانواده های کوچک شامل پدرو مادر و یک الی دو بچه تبدیل شده اند. فرانسوی ها برای دوستی و روابط خود ارزش زیادی قائل هستند. مردم کشور فرانسه، شیک پوش و طرفدار مد هستند. فرانسه، مرکز صنعت مد و پاریس پایتخت مد جهان است. فرانسویان ثروتمند هستند و سبک زندگی پر زرق و برقی دارند. با وجود این که افراد از ملیت ها و مذهب های گوناگون در فرانسه زندگی می کنند اما فرانسویان هویت فرهنگی غنی خود را حفظ کرده اند. گرچه غرب زدگی بر فرهنگ فرانسه نیز بی تاثیر نبوده اما آنها به فرهنگ خود می بالند و در راه حفظ آن تلاش می کنند.

منبع مقاله: فرهنگ مردم کشور فرانسه | دین و مذهب مردم فرانسه، فرهنگ فرانسوی، اخلاق مردم فرانسه

انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2264

به "مقاله: فرهنگ مردم کشور فرانسه | دین و مذهب مردم فرانسه، فرهنگ فرانسوی، اخلاق مردم فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: فرهنگ مردم کشور فرانسه | دین و مذهب مردم فرانسه، فرهنگ فرانسوی، اخلاق مردم فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید