مقایسه بین تلویزیون شهری و ویدئو وال

به گزارش مجله نماشو، تلویزیون شهری و ویدئو وال به عنوان دو محصول نو در عرصه تبلیغات و سیستم های اطلاع رسانی دیجیتال، قدرت زیادی در جذب مخاطب دارند. اگرچه این دو نمایشگر تبلیغاتی از بسیاری جهات به هم شبیه اند؛ اما تفاوت هایی نیز میان آنها وجود دارد که بعضی افراد از آنها آگاه نیستند. بر همین اساس، مقایسه بین تلویزیون های شهری و ویدیو وال ها، می تواند شباهت ها و تفاوت های این دو عضو مهم صنعت تبلیغات را آشکار سازد. ابتدا هر کدام را تعریف می کنیم. سپس به بیان شباهت ها و تفاوت های آنها می پردازیم.

مقایسه بین تلویزیون شهری و ویدئو وال

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون های شهری را می توان نوعی از نمایشگرهای Led دانست که ابعاد بسیار بزرگی دارند و انواع مختلف آن ها در سطح شهرها دیده می گردد. این نمایشگر ها، قابلیت نمایش هر نوع عکس یا فیلمی را به صورت آنلاین یا آفلاین دارند. جهت ارائه تعریفی بهتر از تلویزیون های شهری، می توانیم به ساختار آن اشاره کنیم.

نمایشگر بزرگ تلویزیون های شهری از کنار هم قرار گرفتن تعدادی بلوک یا کابینت با ابعاد کوچک تشکیل می گردد. این بلوک ها، ماژول LED نیز نامیده می شوند. برای نمایش انواع رنگ در تلویزیون های شهری، ال ای دی هایی در رنگ های اصلی آبی، قرمز و سبز را با هم ترکیب می نمایند.

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال یا دیوار ویدیویی مجموعه ای از نمایشگرهاست که به طور هماهنگ و یکپارچه تصاویر را در یک سطح بسیار بزرگ به نمایش در می آورند.. نمایش تصاویر در دیوار ویدیویی، ممکن است به صورت تکی یا چندگانه (مولتی) باشد. در حالت نمایش تکی، تمام صفحات همانند یک مانتیور بزرگ عمل نموده و تصویری کلی را روی تمام صفحات می بینیم؛ اما در حالت مولتی، هر کدام از نمایشگرهای ویدیو وال، تصویر جداگانه ای را نشان می دهند.

انواع ویدیو وال

ویدیو وال ها نسل تازه مانتیورهای صنعتی به شمار می روند که از قابلیت های بیشتر و بهتری نسبت به آنها برخوردارند. مدل های مختلف Video wall بسته به احتیاج کاربر طراحی و راه اندازی می شوند. به طور کلی مدل های زیر معروف تر از بقیه هستند.

  • LED Wall

  • LCD Video wall

  • DLP

شباهت تلویزیون های شهری و ویدیو وال ها

در خصوص شباهت تلویزیون شهری با نمایشگرهای دیواری، می توان گفت که هر دو محصول، به عنوان نمایشگر تبلیغاتی مدرن، به منظور کاربرد تبلیغاتی و اطلاع رسانی به کار برده می شوند. به عبارتی هر دو محصول جزو خانواده صنعت تصویر هستند. این محصولات برای تبلیغات بصری در محیط های بیرونی نیز کاربرد دارند و تصاویر و محتوای مورد نظر را در ابعاد بسیار بزرگ و در معرض دید عموم می گذارند. هر دو محصول جهت معرفی برند و کسب وکارهای تجاری مختلف به کار برده می شوند و از برترین و پربازده ترین روش های تبلیغات و معرفی برند به شمار می روند.

تفاوت تلویزیون های شهری و ویدیو وال ها

در این بخش از مقاله و به جهت مقایسه بهتر تلویزیون های شهری با Video Wall، مهم ترین تفاوت های این دو محصول را بیان نموده ایم.

قیمت تلویزیون های شهری و نمایشگرهای دیواری

تلویزیون شهری قیمت مناسب تری نسبت به Video wall دارد. لذا راه اندازی تلویزیون های شهری مقرون به صرفه تر است؛ اما برای خرید هر کدام از انواع ویدیو وال باید بودجه بیشتری اختصاص دهید.

نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی تلویزیون های شهری به تخصص و مهارت خاصی احتیاج ندارد و به طور کلی کار آسانی است؛ اما راه اندازی نمایشگرهای دیواری باید به وسیله تکنسین های مربوطه و افراد ماهر انجام گردد؛ بنابراین، با توجه به تخصصی بودن نصب نمایشگرهای دیواری، هزینه این محصول نسبت به راه اندازی تلویزیون های شهری بیشتر است.

با مراجعه به مراکز تخصصی و حرفه ای از جمله مجموعه ای اس آی لایت، می توانید از تجربه و مهارت برترین تکنسین های این حوزه بهره مند شوید.

مقدار حرارت و مصرف انرژی

تلویزیون های شهری و نمایشگرهای دیواری در ابعاد و مقدار های متنوعی فراوری می شوند. بسته به سایز تلویزیون های شهری، مقدار حرارت فراوریی آن نیز فرق دارد. تلویزیون های شهری سایز بزرگ حرارت بیشتری فراوری می نمایند و به تبع مقدار مصرف انرژی هم بیشتر می گردد. اما فراوری نمایندگان معتبر نمایشگرهای دیواری، این محصولات را به یک سیستم خنک نماینده داخلی مجهز می نمایند که این سیستم خنک نماینده از فراوری حرارت زیاد جلوگیری می نماید؛ بنابراین مقدار مصرف انرژی کاهش می یابد.

مقاومت در برابر عوامل محیطی

یکی دیگر از وجوه تمایز تلویزیون شهری و انواع نمایشگرهای دیواری، مقدار مقاومت آن هاست. به این صورت که تلویزیون های شهری در برابر عوامل محیطی از قبیل رطوبت، گردوخاک، آب و بعلاوه در برابر ضربه و حرارت، مقاوم تر از نمایشگرهای دیورای هستند. البته ویدئو وال ها نسبت به تلویزیون های خانگی به مراتب مقاوم تر هستند. به طور کلی، حتی مقاومت تلویزیون های شهری نیز به کیفیت قطعات مورد استفاده از آن بستگی دارد.

با مراجعه به شرکت های فراوری نماینده معتبر تلویزیون های شهری و ویدیو وال، از جمله مجموعه ای اس آی لایت، اطمینان بیشتری در خصوص کیفیت قطعات مورد استفاده خواهید داشت؛ به این ترتیب سیستم طراحی شده برای شما در برابر شرایط جوی اعم از باد، باران، برف، رعدوبرق، طوفان و یخبندان بسیار مقاوم خواهد بود.

محل نصب

در حالی که تلویزیون های شهری قابلیت نصب در محیط های باز (Outdoor) را نیز دارند و در برابر برخورد مستقیم با نور خورشید مقاوم هستند؛ انواع ویدیو وال برای نصب در محیط داخلی طراحی و فراوری می شوند.

مورد بعدی در خصوص محل قرارگیری ویدیو وال هاست که امکان نصب آنها روی سطوح مختلف اعم از منحنی، زاویه دار و مسطح بدون افت کیفیت تصاویر وجود دارد؛ اما برای محل نصب تلویزیون های شهری حتما باید صاف و مسطح باشد.

روند برنامه ریزی

روند برنامه ریزی تلویزیون های شهری به آسانی روند برنامه ریزی ویدیو وال ها نیست. در واقع برای برنامه ریزی و به نمایش درآوردن تصاویر در نمایشگرهای دیواری آسان است و می توان آن ها را به ابزارهایی مثل دوربین، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر متصل کرد. اما تلویزیون های شهری قابلیت نمایش تصاویر روی لپ تاپ، کامیپوتر و … را ندارند.

کیفیت تصاویر و زاویه دید

کیفیت و رزولوشن تصویر در نمایشگرهای دیواری که به عنوان تلویزیون های شهری داخلی (indoor) شناخته می شوند، بیشتر از تلویزیون های شهری بیرونی (Outdoor) است. برترین کیفیت تصاویر در تلویزیون های شهری Outdoor، از مقابل دیده می گردد. اما زاویه دید تصاویر در نمایشگرهای دیواری 178 درجه است.

قابلیت تاچ لمسی

مورد آخر در مقایسه تلویزیون های شهری و نمایشگرهای دیواری این است که ویدیو وال ها از قابلیت تاچ لمسی برخوردارند اما تلویزیون های شهری فاقد این تکنولوژی هستند.

کلام پایانی

مطالبی که در این مقاله ذکر شد مجموعه ای از مهم ترین تفاوت ها و شباهت ها بین تلویزیون شهری با ویدئو وا ل ها بود. این دو محصول، برترین کارکرد تبلیغاتی را در دنیای مدرن دارند. برای طراحی، نصب و راه اندازی آنها بهتر است به مراکز تخصصی از جمله مجموعه ای اس آی لایت مراجعه کنید. در این صورت برترین و مناسب تر نوع این محصولات بسته به شرایط، احتیاج و بودجه برایتان راه اندازی خواهد شد.

منبع: اتاق
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5278

به "مقایسه بین تلویزیون شهری و ویدئو وال" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه بین تلویزیون شهری و ویدئو وال" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بین تلویزیون شهری و ویدئو وال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید