نحوه نصب و اجرای برنامه های هوش مصنوعی تنها با چند کلیک با پینوکیو

به گزارش مجله نماشو، اجرای ابزارهای هوش مصنوعی در رایانه شخصی شما جذابیت غیرقابل انکاری دارد و دیگر لازم نیست تکیه بر خدمات آنلاین ارائه شده به وسیله بازیکنان بزرگ فناوری مانند OpenAI، Google یا Meta کنید و محدودیت ها و هزینه آنها را بپذیرید.

نحوه نصب و اجرای برنامه های هوش مصنوعی تنها با چند کلیک با پینوکیو

اما از آنجایی که بیشتر آنها را توسعه دهندگان نرم افزار منتشر می نمایند، نصب برنامه های هوش مصنوعی به صورت محلی می تواند بسیار پیچیده گردد. مثلا نصب برنامه های Stable Diffusion و FaceFusion را در نظر بگیرید.

هنگام کوشش برای یافتن مدل های هوش مصنوعی سازگار با رایانه، پیمایش مجموعه ای از مخازن کد Github، کپی و اجرای دستورات عجیب و غریب در ترمینال خط فرمان سخت است. آموزش هایی وجود دارد، اما آنها نمی توانند همه سختی ها در همه نسخه ها را شرح بدهند.

آیا نصب AI به صورت محلی می تواند به سادگی کلیک روی یک دکمه باشد؟ بله، سازندگان پینوکیو Pinokio، ابزاری تازه و کاربرپسند که در جامعه AI منبع باز محبوب شده، چنین ادعایی دارند.

پینوکیو یک چاقوی ارتش سوئیسی برای هوش مصنوعی است. این برنامه به شما امکان می دهد ابزارهایی مانند فراوری نماینده تصویر، فراوری نماینده ویدئو، فراوری نماینده موسیقی، چت ربات های هوش مصنوعی بدون سانسور را اجرا کنید. و می تواند همه اینها را به صورت رایگان در رایانه شما مدیریت کند، البته به شرط داشتن سخت افزار به میزان کافی.

هر یک از کارهای پیچیده ای که قبل از پینوکیو انجام می دادید به طور اتوماتیک برای شما انجام می دهد. با چند کلیک، خاموش و در حال انجام خواهید بود.

برترین راه برای اجرای Stable Diffusion و SDXL در Apple Silicon Mac

Stable Diffusion به سرعت به فراوری نماینده تصویر ترجیحی برای افرادی تبدیل شده است که عمیقاً به دنیای هنرهای بصری فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی علاقه مند هستند. انعطاف پذیری این نرم افزار قدرتمند، سازگاری بالا با فناوری های نوظهور و توانایی اجرای محلی، جایگاه ممتازی را در میان علاقه مندان به هوش مصنوعی به ارمغان آورده است. بیشتر پیاده سازی های آن برای ویندوز بهینه شده اند، اما روی اپل اجرا نمی گردد.

پینوکیو چیست؟

پینوکیو یک مرورگر هوش مصنوعی است که نصب و استفاده از برنامه ها و مدل های مختلف هوش مصنوعی را در رایانه محلی شما ساده می نماید. این برنامه که برای دانلود و مدیریت کتابخانه همه جانبه هوش مصنوعی طراحی شده است، محبوب ترین برنامه های هوش مصنوعی منبع باز را ادغام می نماید و آنها را در یک محیط واحد قرار می دهد، تمام مراحل نصب و پیکربندی را در اسکریپت های ساده ادغام می نماید و آنها را با کمترین تعامل کاربر اجرا می نماید.

ویژگی های پینوکیو

1. نصب با یک کلیک: پینوکیو به شما امکان می دهد موتورهای هوش مصنوعی را از مدل های زبان گرفته تا ابزارهای بصری مانند Stable Diffusion را تنها با یک کلیک نصب کنید.

2. در دسترس بودن گسترده مدل های AI منبع باز: پینوکیو یک کاتالوگ قوی از اسکریپت های نصب را برای برنامه های کاربردی AI منبع باز پیشرو در دسترس ارائه می نماید، که یافتن مدل های محبوب و تازه و نصب به روزترین نسخه ها را آسان می نماید.

3. راه اندازی با یک کلیک: پس از نصب برنامه های هوش مصنوعی، می توانید آنها را با یک کلیک فعال کنید. آنها به صورت محلی روی دستگاه شما اجرا می شوند، بنابراین هیچ اتصال اینترنتی لازم نیست مگر اینکه یک برنامه خاص به دسترسی API خارجی احتیاج داشته باشد.

4. کنترل های مبتنی بر مرورگر: برنامه ها به وسیله یک پنجره استاندارد مرورگر مدیریت می شوند. پینوکیو یک نمای وب برای بسیاری از چت ربات های هوش مصنوعی، Stable Diffusion و سایر ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می دهد.

5. رایانه مجازی: پینوکیو به عنوان یک رایانه مجازی مستقل در رایانه شما طراحی شده که می تواند هر چیزی را به وسیله یک زبان برنامه نویسی ساده بخواند، بنویسد، پردازش کند و اجرا کند.

6. حریم خصوصی: همه مدل ها به صورت محلی اجرا می شوند و کاربران احتیاجی به اشتراک گذاری اطلاعات با پینوکیو ندارند. این بدان معناست که کاربران احتیاجی به نگرانی در خصوص به اشتراک گذاری داده های خود، نظارت شدن یا محدود شدن به وسیله توسعه دهندگان متمرکز و شرکتی هوش مصنوعی ندارند.

نصب و راه اندازی

نصب پینوکیو مانند نصب هر برنامه یا برنامه دیگری ساده است. کافی است به وب سایت رسمی پینوکیو در pinokio.computer بروید، روی دکمه دانلود کلیک کنید، سیستم عامل خود را انتخاب کنید و فایل نصب را اجرا کنید.

یک مرحله اضافی برای کاربران مک وجود دارد کهدستور ترمینال است. پس از اینکه نصب نماینده MacOS - یک فایل DMG - را دانلود کرد و برنامه پینوکیو را در پوشه Applications خود رها کردید، باید قبل از باز کردن برنامه اصلی، patch.command را اجرا کنید.

کاربران لینوکس باید فایل نصب مناسب را با توجه به توزیع لینوکس خود انتخاب نموده و طبق معمول نصب نمایند. تمام فایل های نصب در این مخزن Github قرار دارند: https://github.com/pinokiocomputer/pinokio/releases

از پینوکیو برای نصب اولین مدل AI منبع باز خود بهره ببرید

پس از نصب پینوکیو، زمان کار عملی فرا رسیده است. پینوکیو به شما امکان می دهد هر برنامه AI منبع باز را دانلود و اجرا کنید، تا زمانی که رایانه شما بتواند آن را مدیریت کند.

به یاد داشته باشید، اجرای برنامه های هوش مصنوعی معمولاً به یک GPU با اندازه زیادی vRAM احتیاج دارد. بنابراین، اگر می خواهید از هوش مصنوعی بهره ببرید، روی پردازنده گرافیکی سرمایه گذاری کنید که دارای بیشترین VRAM باشد.

به عبارت دیگر: 6 گیگابایت برای اجرای Stable Diffusion کافی است، اما 12 گیگابایت آستانه اجرای بعضی از مدل های سنگین تر است

اکنون زمان پیمایش و اجرای بعضی از برنامه های هوش مصنوعی است. این فرآیند برای ویندوز، مک یا لینوکس یکسان است.

اولین باری که پینوکیو را باز می کنید، یک صفحه ساده و عمدتاً خالی خواهید دید.

برای کاوش در کاتالوگ هوش مصنوعی، روی برگه Discover در بالا کلیک کنید، یا روی دکمه Visit Discover Page کلیک کنید. Pinokio به شما را به فهرستی از تمام مدل های AI منبع باز که می توانید اجرا کنید، هر کدام با یک تصویر و شرحات مربوطه می برد.

مواردی که توصیه می کنم:

Fooocus (سازنده تصویر با استفاده آسان)

فیس فیوژن (سازنده دیپ فیک)

SillyTavern (تعامل با LLM)

ComfyUI، Invoke یا Stable Diffusion WebUI (این سه مولد تصویر نیز هستند)

سه مولد تصویر اخیر کمی پیچیده تر از Fooocus هستند، اما از VRAM کمتری استفاده می نماید. اگر رایانه شخصی قوی تری دارید و می خواهید کمی بیشتر با هوش مصنوعی کار کنید، ممکن است بخواهید اینها دانلود کنید:

Openvoice (یک شبیه ساز صوتی)

Devika (یک عامل هوش مصنوعی چندوجهی با قابلیت کدگذاری)

Moore Anymate Anyone یا Stable Video Diffusion (ایجاد ویدیو با هوش مصنوعی)

بعد از انتخاب دانلود یک برنامه هوش مصنوعی، پینوکیو یک خط فرمان باز می نماید و اسکریپتی را دانلود می نماید که به شما امکان می دهد مدل را اجرا کنید. این امر به سرعت اتفاق می افتد و در پایان خط فرمان می گوید انجام شد.

پس از اتمام، یک صفحه خالی تازه ظاهر می گردد. توجه داشته باشید که اکنون لوگو و نام مدل هوش مصنوعی درخواستی شما و سه دکمه: Delete، Files و Install را نمایش می دهد.در اولین بار که مسلما نصب را پایانب می کنید.

به محض کلیک بر روی نصب، صفحه خط فرمان دیگری ظاهر می گردد. در حالی که پینوکیو همه این کارها را برای شما انجام می دهد، ممکن است انجام آن مدتی طول بکشد. فقط صبر کنید و بگذارید پینوکیو کار خودش را بکند. بسیاری از فایلها، مدل ها و کتابخانه های مورد احتیاج برای اجرای مدل شما را دانلود می نماید. بعلاوه محیط ها را تنظیم می نماید و تمام ترفندهای عجیب و غریبی را که برای اجرای مدل های شما بر روی دستگاه شما ضروری است انجام می دهد.

برای شفافیت، می توانید همه چیز را در پنجره ترمینال خط فرمان آنالیز کنید تا ببینید اگر بخواهید چه اتفاقی می افتد.

پس از انجام این کار، پینوکیو یک URL محلی به شما می دهد تا مدل خود را در مرورگر وب انتخابی خود اجرا کنید. در پایانی خط فرمان نمایش داده می گردد و معمولاً چیزی شبیه http://127.0.0.1 است و اکنون می توانید آن مدل را به صورت آفلاین اجرا کنید.

اکنون می توانید با هوش مصنوعی خود بازی کنید. کافی است آن را با کلیک بر روی دکمه موشک در سمت چپ صفحه خود با عنوان Open Web UI اجرا کنید تا در رابط اصلی پینوکیو اجرا گردد. اگر می خواهید مدل خود را در حالت تمام صفحه با مرورگر وب دلخواه خود اجرا کنید، فقط روی نماد پاپ آپ در بالای صفحه کلیک کنید تا یک تب تازه در مرورگر وب پیش فرض رایانه شما باز گردد.

پینوکیو یک تغییر دهنده بازی برای هر کسی است که به هوش مصنوعی علاقه دارد. پینوکیو فرآیند دانلود و نصب را ساده می نماید و هوش مصنوعی را در دسترس و لذت بخش می نماید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 خرداد 1403 بروزرسانی: 7 خرداد 1403 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5305

به "نحوه نصب و اجرای برنامه های هوش مصنوعی تنها با چند کلیک با پینوکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نصب و اجرای برنامه های هوش مصنوعی تنها با چند کلیک با پینوکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید