نماینده مجلس: تغییر ساعت کاری کارمندان زندگی مردم و شهر را بهم ریخت

به گزارش مجله نماشو، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس نسبت به عملکرد دولت در تغییر ساعت کاری ادارات انتقاد کرد.

نماینده مجلس: تغییر ساعت کاری کارمندان زندگی مردم و شهر را بهم ریخت

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در تغییر ساعات کاری ادارات که زندگی مردم را بهم ریخته است از دولت خواست تا این قبیل تصمیم گیری ها را به مدیران حوزه شهری و نمایندگان اصناف واگذار نموده و در این موارد سنجیده تر عمل کند.

سیدرضا تقوی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به تغییر ساعت شروع به کار ادارات از سوی دولت به 6 صبح، گفت: من از این مساله تعجب کردم چرا که این گونه برنامه ریزی های اجتماعی که زندگی جمعیت گسترده ای از مردم را تحت شعاع قرار می دهد نباید براساس تصمیم عده ای محدود صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع در حالی در هیات دولت به تصویب رسیده است که تنها شهردار به عنوان یک عضو مدیریت شهری در این جمع حضور داشته است که این امر برای تصمیم گیری پیرامون یک شهر دارای حدود 10 میلیون جمعیت کفایت نمی نماید.

وی توضیح داد: وقتی قرار است چنین تصمیم گیری مهمی صورت بگیرد باید موضوع در جلساتی با حضور مدیران حوزه شهری اعم از شهرداری، شورای شهر، نمایندگان اصناف مختلف و مدیران حوزه حمل و نقل شهری مورد آنالیز قرار گیرد.

تقوی گفت: مشخص ساعت 6 برای شروع به کار ادارات به زندگی خانواده ها لطمه وارد می سازد بخصوص اگر هم مادر و هم پدر کارمند باشند و بچه ها کوچکی نیز داشته باشند که احتیاج به حمایت آنها دارند و قبل از ساعت 6 صبح مهدکودک یا کلاسی فعال نیست که بتوانند بچه هاشان را به آنجا بسپارند.

وی با بیان اینکه اتخاذ این تصمیم نارضایتی مردم را به همراه داشته است، اظهار کرد: دولت باید برای اتخاذ تصمیمات مربوط به حوزه شهری پیشنهاد دهد بعد مدیران حوزه شهری و نمایندگان اصناف در مورد این قبیل موضوعات که به تغییر سبک زندگی مردم منتهی می گردد، مشخص تکلیف نمایند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید نمود: مسئولان دولتی نباید بدون توجه به مسائل مردم برای زندگی حدود 10 میلیون جمعیت مرکز تصمیمی بگیرند که شرایط را برای آنها به ویژه کارگران، اصناف، مسافران حوزه حمل و نقل شهری و ...سخت تر می نماید.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه من با اتخاذ این گونه تصمیمات که زندگی و شهر را بهم می ریزد به شدت مخالفم یادآور شد: دولت باید در اتخاذ تصمیماتی که به زندگی مردم مربوط می گردد، سنجیده تر حرکت کند ضمن اینکه قبل از اتخاذ هر تصمیمی شرایط زندگی مردم را نیز درنظر بگیرد و بدون توجه به مسائلی که برای آنها ایجاد می گردد، تصمیم گیری نکند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5253

به "نماینده مجلس: تغییر ساعت کاری کارمندان زندگی مردم و شهر را بهم ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: تغییر ساعت کاری کارمندان زندگی مردم و شهر را بهم ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید