منطقه ویژه مالی پیغام،قطب عظیم صنعت در کشور، تصاویر

به گزارش مجله نماشو، رانندگان و مسافرانی که روزانه راستا اتوبان کرج- قزوین را طی می نمایند بعد از ورودی مهرشهر به تابلویی می رسند که روی آن نوشته شده است، فرودگاه پیغام!

منطقه ویژه مالی پیغام،قطب عظیم صنعت در کشور، تصاویر

اگر قصد یک سفر هوایی لذت بخش را دارید، از راستا ورودی فرودگاه پیغام به داخل مهرشهر آمده و بلوار ارم را تا پایان بیایید، به جایی می رسید که شریان اصلی اقتصاد استان البرز در آن واقع است. همین راستا را روزانه کارگران زیادی که در منطقه ویژه مالی کار می نمایند، برای رسیدن به محل کارشان می پیمایند و ماشین های زیادی برای حمل کالاهای وارداتی و صادرانی وارد این منطقه می شوند.

روزمرگی های فرودگاه پیغام در جابه جایی مسافران، حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی و شرکت های منطقه مالی اش خلاصه شده، که هر یک بیانگر روزهای پرمشغله مالی در این مجموعه است.

پیغام قطب عظیم صنعت در کشور

به منطقه ویژه مالی و فرودگاه پیغام که می رسید با انبوهی از فعالیت ها و کوشش های اجتماعی روبه رو هستید که هریک به نوعی حکایت از همیاری همگانی برای افزایش درآمدزایی در مقیاس کلان و پیوند اقتصاد ایران با جامعه بین المللی دارد.

فرودگاه و منطقه ویژه مالی پیغام در سال 1371 تاسیس شد، اما در سال 1376 به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد.منطقه ویژه مالی پیغام در محدوده ای به وسعت 3600 هکتار از اراضی 10 هزار هکتاری فرودگاه بین المللی پیغام واقع شده است.

هدف از تأسیس این منطقه ویژه مالی، حمل و نقل بار هوایی و پستی، فرآوری کالا، انبارداری، خدمات سردخانه ای، صنایع ارتباطات و فناوری اطلاعات و صادرات است.هم اکنون هم از فرودگاه و منطقه ویژه مالی پیغام برای ترانزیت باربری، حمل و نقل تجاری و پست کالا ، توسعه صنایع ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و بعلاوه خدمات مسافربری شهروندان استفاده می گردد.

منطقه ویژه مالی پیغام با وسعت سه هزار و 600 هکتار در حوزه صنعت و بازرگانی در مجاورت مرکز دارای فرودگاه اختصاصی با ظرفیت هوانوردی، آموزشی، مسافری و کارگو است.

استقرار بیش از 70 شرکت فراوریی فعال از مزیت های منطقه ویژه مالی پیغام

مستقر بودن کارخانه ها و خدمات خاص از جمله فراوری کیسه های خون، مرکز پت اسکن، فارم های فراوری رمز در منطقه از جمله مزایایی است که پیغام را منحصر به فرد نموده است.

نزدیکترین منطقه ویژه مالی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، در مجاورت بودن مرکز مالی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

بعلاوه برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار مقرون به صرفه در منطقه، قرار گرفتن در راستا تلاقی پنج استان مالی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیرو های تحصیل نموده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز فراوری میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده فراوری و مصرف کالا ها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیغام، داشتن انبار های متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه مالی پیغام است.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیغام را از سایر نقاط متمایز می نماید، بخش کارگو (حمل و نقل بار) آن است که به اسم عظیمترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می گردد.

قلب فراوری و اشتغال، این جا می تپد

منطقه ویژه مالی پیغام باعث جذب سرمایه داران زیادی به این منطقه ها شده و بازار صادرات و واردات کالا، رونق مالی و اشتغالزایی را گرم تر از گذشته نموده است.

نادر ثناگو مطلق ،مدیرعامل منطقه ویژه مالی می گوید: هر اشتغال مستقیم حداقل موجب ایجاد سه شغل غیرمستقیم می گردد و بیش از چهار هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستیم در منطقه ویژه مالی پیغام ایجاد شده است.

او می افزاید: بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه مالی پیغام جذب شده است و بیش از 100 قرارداد سرمایه گذاری از سال 98 تا کنون در منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام داشته ایم که در یک بازه زمانی 18 ماهه به بهره برداری رسیده است.

ثناگو مطلق می گوید: تسهیل در تبادلات تجاری به خصوص در ارتباط با بحث صادرات، ایجاد مزیت هایی برای فراوری و از سوی دیگر انتقال تکنولوژی به داخل کشور از مهم ترین دلایل راه اندازی منطقه ها ویژه مالی بوده که منطقه ویژه مالی پیغام با جهشی که در 2 سال گذشته داشته است، در تحقق هر چه بیشتر و بهتر این سیاست ها توانسته به بهترین منطقه ویژه مالی کشور تبدیل گردد.

تمایل سرمایه گذاران برای حضور در پیغام که در پی توسعه زیر ساخت ها در آن اجرا شده، زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر استان، منطقه و به تبع آن افزایش اشتغال فراهم نموده است.

بازار سکه از منطقه مالی پیغام رونق می گیرد

فرودگاه پیغام با توجه به داشتن زیر ساخت های مناسب فرودگاهی، مناسب ترین ظرفیت برای ارائه خدمات تخصصی در بخش کارگو (باری) را دارد که فعالان بخش مالی و فراوریی می توانند از این پتانسیل بالقوه برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد احتیاج خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.

مجیدی یکی از فراورینمایندگان شرکت های صنعتی منطقه ویژه مالی پیغام می گوید: تاسیس منطقه ویژه مالی در کنار فرودگاه بین المللی پیغام موجب سراریزی سرمایه های مالی استان البرز و کشور به این منطقه و افزایش رونق مالی و اشتغالزایی جوانان شده است.

ارسلان ذاکری افشار، عضوهیات مدیره منطقه ویژه مالی پیغام می گوید: ما در منطقه ویژه مالی پیغام در پی این هستیم که 25 درصد بازار لوازم خانگی کشور را به دست بگیریم. فراوریات ما در حال حاضر شامل ماشین لباسشویی، کولر گازی و یخچال است.

او می افزاید: اگر بخواهد رونق اقتصاد و اشتغال صورت بگیرد سازمان ها و ارگان های مختلف همگی باید به این موضوع یاری نمایند، در شرایط مالی کنونی و با وجود تحریم ها به چرخش درآوردن چرخ فراوری داخلی عزمی جزم و پشتیبانی قوی احتیاج دارد.

طعم دلنشین لذت تجربه یک سفر هوایی از فرودگاه پیغام

از شهریور 97 فرودگاه پیغام علاوه بر حمل و نقل بار و کالا قابلیت مسافربری هم به خود گرفت و در حال حاضر پرواز های مسافران به شهر های مشهد مقدس، کیش، اهواز و یزداز فرودگاه پیغام برقرار است.

محمدی یکی از مسافرانی که به وسیله فرودگاه بین المللی پیغام به کیش سفر نموده است ، می گوید: مدت ها بود که قصد سفر به کیش با پروازی مناسب را داشتم تا به این جزیره زیبا و دل انگیز بروم، خوشبختانه راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیغام یاری شایانی به ساکنان البرز کرد و توانستم مسافرتی دلچسب به این جزیره داشته باشم.

صابری، مسافری دیگر از پرواز مشهد مقدس می گوید: پس از سالیان زیادی این توفیق را پیدا کردم که به بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام سفر کنم و دلتنگی هایی که در این مدت در دلم بود را تسلی بخشم، خوشحالم که چنین فرودگاهی در حوالی شهر کرج قرار گرفته است.

منطقه ویژه مالی در ساوجبلاغ راه اندازی می گردد

استاندار البرزمی گوید: با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه ویژه مالی در شهرستان ساوجبلاغ راه اندازی می گردد.

شهبازی می گوید: البرز علاوه بر اینکه قطب علم و فناوری کشور است، قطب فراوری دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو در کشور محسوب می گردد و از سوی دیگر بیش از 150 برند ملی که بخش عظیمی از آن در شهرک صنعتی ساوجبلاغ قرار گرفته است هم در دل خود جای داده و در مجموع بیش از سه هزار و 500 واحد فراوریی و صنعتی در این استان فعالیت دارند.

کاهش وابستگی کشور به صادرات نفتی

وجود چنین منطقه ها ویژه مالی در کنار فرودگاه های بین المللی علاوه بر اشتغالزایی سبب شکوفایی های روزافزون مالی در زمینه صادرات و واردات و بعلاوه ارتباطات گسترده بین کشور و بازار مالی روز جهان می گردد.

وجود چنین منطقه های در کشور ، وابستگی کشور به صادرات نفتی را کاهش می دهد و افزایش توانمندی های فراوری داخلی را به ارمغان می آورد.

تمایل سرمایه گذاران برای حضور در پیغام که در پی توسعه زیر ساخت ها در آن اجرا شده زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر استان، منطقه

راه اندازی منطقه ویژه مالی پیغام در شهرستان ساوجبلاغ می تواند به شکوفایی و رشد البرز یاری شایانی کند و البرز را به نگینی در کشور و در خاورمیانه تبدیل کند.

راه اندازی این منطقه ها با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی در زمانی که هر روز یک تحریم تازه علیه کشور ما وضع می نمایند، نشان دهنده این واقعیت است که روزنه های امید بیش از هر زمان دیگر ایجاد شده و افتتاح چنین منطقه های بارقه امید و شعار ما می توانیم را زنده و محقق می نماید.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1795

به "منطقه ویژه مالی پیغام،قطب عظیم صنعت در کشور، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه مالی پیغام،قطب عظیم صنعت در کشور، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید