نکونام چاره ای جز ریسک ندارد ، جایگاه فعلی شایسته فولاد بزرگ نیست

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/خوزستان پیشکسوت فوتبال با بیان این که به نظرم احتیاج است نکونام کمی تفکرش را در بخش حمله تیمش تغییر دهد و کمی به فولاد برای نزدیک شدن به دروازه رقبا جسارت بدهد، گفت: شاید نکونام فکر می کند ابزارش برای رسیدن به دروازه حریفان کامل نیست اما او چاره ای جز ریسک ندارد.

نکونام چاره ای جز ریسک ندارد ، جایگاه فعلی شایسته فولاد بزرگ نیست

عبدالمجید باقری نیا در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد فولاد در نیم فصل اول لیگ برتر، اظهارکرد: بعد از جدایی آقای آذری در شرایط قابل پیش بینی نکونام هم از فولاد جدا شد اما اعتقاد ما این بود که باشگاه نباید اجازه بدهد که نکونام از تیم جدا شود زیرا پنجره جابجایی باشگاه بسته بود و این مربی دو فصل در فولاد کار کرده بود و شناخت کافی از تیم داشت و با توجه به ارتباطاتی که با بازیکنان داشت می توانست اجازه ندهد آن چند بازیکنی که ابتدای فصل از تیم جدا شدند، از فولاد برود اما متاسفانه نکونام جدا شد. با آمدن آقای ویسی هم تا این مربی می خواست از تیم شناخت پیدا کند این موضوع احتیاجمند زمان بود و ویسی کار را بد شروع کرد و بعد هم وقتی فولاد در یک فرایند میانه به سر می برد با نظر باشگاه، ویسی برکنار شد و مجددا نکونام برگشت.

وی ادامه داد: در آن مقطع هیچ کسی نمی توانست بپذیرد وقتی فولاد با ویسی در یک شرایط میانه به سر می برد، چنین تغییراتی در راس کادر فنی ایجاد شود آن هم برای باشگاهی مثل فولاد که در سال های قبل ثبات در آن حرف اول را می زد، هر چند در سال های اخیر این ثبات را در راس مدیریت باشگاه و کادر فنی فولاد دیگر شاهد نیستیم.

این پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: نکونام کار خود را با فولاد شروع کرد اما تا سرانجام نیم فصل اول فولاد فراز و نشیب داشت و مکان فعلی این تیم در جدول رده بندی شایسته تیم بزرگ فولاد نیست. من همیشه گفتم تنها باشگاه واقعی ایران فولاد خوزستان است و تنها باشگاهی است که تمام امکانات را در سطح حرفه ای در اختیار دارد و در کنار این پیشرفت سخت افزاری انتظار بود فولاد در جنبه های دیگر مثل تیم داری، باشگاه داری، عملکرد تیم های پایه و آکادمی نیز پیشرفت داشته باشد که متاسفانه حرکت بسیار لاک پشتی است.

وی با اشاره به جابجایی زمستانه نیز گفت: همان طور که پیش بینی می شد جذب بازیکن در جابجایی زمستانه بسیار سخت است. من شنیده ام شش میلیارد باشگاه فولاد برای گرفتن رضایتنامه آقای کوشکی هزینه کرده است که من این کار را نمی پسندم. همچنین صحبت از جذب آقای گردان و مظاهری است که من فکر می کنم با توجه به شرایط سنی این دو دروازه بان، اگر مظاهری جذب شود بهتر است هر چند تصمیم نهایی را آقای نکونام می گیرد و ما باید به تصمیم او احترام بگذاریم. البته در حال حاضر هر دوی این گلر در یک سطح هستند اما از نظر کیفیت مظاهری برتر است. ضمن این که لیستی که آقای نکونام به باشگاه داده بود قطعا جذب آن ها غیرممکن است زیرا آیا استقلال و پرسپولیس به فولاد بازیکن می دهند که برای خودشان رقیب درست کنند؟

باقری نیا اضافه کرد: فولاد باید بازیکنی جذب کند که در اندازه پاتوسی فصل گذشته باشد نه امسال. مشکل فعلی فولاد در بخش حمله این تیم است و درصد کمی هم در خط هافبک. فولاد اکنون جام حذفی را از دست داده است و تنها راه او برای کسب سهمیه آسیایی این است که جزو سه تیم اول لیگ برتر قرار بگیرد. در حال حاضر فولاد در مکان دهم جدول است و کار آسانی برای قرار گرفتن جزو سه تیم ندارد و انتظار این است که آقای گرشاسبی حداکثر تلاش خود را برای تقویت تیم انجام دهد که در این صورت قرار گرفتن جزو سه تیم غیرممکن نیست.

وی در واکشن به این موضوع که برخی عنوان می کنند با توجه به شرایط نیم فصل اول فولاد به نظر می رسد نکونام دیگر چیزی برای رونمایی ندارد، بیان کرد: با این موضوع موافق نیستم زیرا فوتبال ما آن قدر رشد نداشته است که بخواهیم بگوییم نکونام چیزی برای رونمایی کردن ندارد. مگر فوتبال ما تکانی خورده است که چنین انتظاری داشته باشیم؟ من معتقدم ما در لیگ های مختلف دچار یک افت چشم گیر و محسوس هستیم اما نکونام همان نکونام سابق است و در سطح خوبی واقع شده است. او مربی جوانی است که مطالعه دارد و دستیاران خوبی هم در کنارش حضور دارند. به نظر من احتیاج است نکونام کمی تفکرش را در بخش حمله تیمش تغییر دهد و کمی به فولاد برای نزدیک شدن به دروازه رقبا جسارت بدهد. البته شاید نکونام فکر می کند ابزارش برای رسیدن به دروازه حریفان کامل نیست اما او چاره ای جز ریسک ندارد. به هر حال نکونام اگر می خواهد فولاد را به جایگاه بالاتری برساند، باید ریسک کند.

وی تأکید کرد: در هر صورت فولاد در نیم فصل اول در حد عالی نبود و عملکردش گاهی خوب و گاهی بد بود و واقعا بازی عالی که با دیدن آن از دیدن یک فوتبال خوب لذت ببرم، ندیدم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2107

به "نکونام چاره ای جز ریسک ندارد ، جایگاه فعلی شایسته فولاد بزرگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام چاره ای جز ریسک ندارد ، جایگاه فعلی شایسته فولاد بزرگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید