مهاجرت به کانادا به چه مقدار پول احتیاج دارید؟

به گزارش مجله نماشو، کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر مانند استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده، در زمینه­ی هزینه­ های مهاجرت، کشوری مقرون­به­صرفه است. هزینه ­های مهاجرت یک خانواده­ی 4 نفره به کانادا نزدیک به 11000 دلار کانادا کمتر از هزینه­ های مهاجرت یک خانواده­ی 4 نفره به استرالیا است، که این تفاوت قابل­ توجهی است.

مهاجرت به کانادا به چه مقدار پول احتیاج دارید؟

مهاجرت به یک کشور جدید فرایندی پیچیده و طولانی­مدت است که هزینه­ی سنگینی نیز به همراه دارد، ولی به نتیجه­ی نهایی می­ارزد: یک زندگی کاملا جدید با فرصت­های بهتر و آینده­ای روشن برای شما و کسانی که دوستشان دارید.

هزینه مهاجرت به کانادا به اندازه­ی خانواده­تان و نوع برنامه­ی مهاجرتی که برای آن درخواست می­دهید بستگی دارد. این مقدار پول شامل بودجه­ی مورد احتیاج برای اسکان، پرداخت­های مرتبط با فرایند دریافت ویزای کانادا، آماده کردن مدارک مورداحتیاج، و حتی به همراه آوردن حیوان خانگی­تان نیز می­گردد.

در زیر هزینه ­های مهاجرت به کانادا به تفکیک آورده شده­ اند:

چه مقدار پول برای مهاجرت به کانادا احتیاج است؟
تعداد اعضای خانوادهبودجه مورد احتیاج برای اسکان (دلار)
112960
216135
319836
424083
527315
630806
734299
به ازای هر عضو بیش­تر3492
هزینه­ درخواست ویزا (دلار)
ویزای تحصیلی150
ویزای کاری155
ویزای گردشگری100
ویزای گردشگری (خانوادگی)500
ویزای کاری موقت153
فرایند ورود سریع825
حق اسکان دائم500

برای مهاجرت به کانادا به چه مقدار پول احتیاج دارید؟

اگر در فکر مهاجرت هستید، باید آغاز به پس­انداز کنید. چه در کانادا شغلی منتظر شما باشد و چه نه، برای گذراندن 3 ماه اولی که در زندگی جدیدتان جا می­افتید، احتیاج به مقدار کافی پس­انداز دارید.به محض رسیدن به کانادا، ضروری است هزینه­های ضروری اولیه مانند مواد خوراکی، اجاره، حمل­ونقل، و خدمات رفاهی را پرداخت کنید.برای اطمینان یافتن از این که پیش از دریافت اولین چک حقوقی­تان پول شما تمام نمی­گردد، دولت کانادا از تمامی درخواست­نمایندگان سکونت دائم می­خواهد تا مقدار دقیقی پس­انداز شامل هزینه­هایی که در جدول بالا ذکر شد داشته باشند.

بودجه­ی مورد احتیاج IRCC برای اسکان مهاجران کانادا

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) سیستم ورود سریع را ایجاد نموده که محبوب­ترین جهت مهاجرتی به کانادا برای نیروی کار خارجی و اعصای نزدیک خانواده­شان است. بودجه­ی مورد احتیاج IRCC برای اسکان هر سال تغییر می­کند. در سال 2020، یک درخواست­نماینده بدون همسر یا شریک قانونی و فرزند وابسته حداقل باید 12960 دلار کانادا در حساب پس­انداز خود داشته باشد تا بتواند برای سکونت دائم اقدام کند.

زوجی که بخواهند به کانادا مهاجرت نمایند روی هم باید 16135 دلار کانادا برای تامین هزینه زندگی در کانادا را داشته باشند. در اصل به ازای هر یک از اعضای خانواده که با شما به کانادا بیاید باید 3492 دلار کانادا به حساب پس­انداز خود بیافزایید.

نکته

توجه داشته باشید که تعداد اعضای خانواده شامل افرادی است که به شما وابسته هستند چه همراه شما باشند و چه نباشند. به این معنی که حتی اگر همسر و فرزندان شما به کانادا مهاجرت ننمایند، حساب پس­انداز شما باید هزینه­های آنان را پوشش دهد.

هزینه ­های فرایند ورود سریع

ایجاد یک پروفایل ورود سریع هزینه­ای ندارد. تنها هنگامی که شما یک ITA دریافت می­کنید و فرم درخواست کامل خود را ارسال می­کنید ضروری است 825 دلار برای فرایند دریافت ویزا پرداخت کنید. این مقدار همسر یا شریک شما را شامل می­گردد. بااین­حال، به ازای هر فرزند وابسته که شما را همراهی می­کند باید 225 دلار بپردازید.

بودجه­ی اسکان برای درخواست­ نمایندگان PNP

برنامه ­های مهاجرت استانی (PNP) جهتهای مهاجرتی هستند که توسط 11 استان کانادا طراحی و مدیریت می­شوند. درخواست ­نمایندگان این برنامه ­ها به دنبال این هستند که فرم نهایی درخواست خود را برای IRCC بهبود بخشند.

در ابتدا، برای آن­که واجدشرایط یک برنامه­ مهاجرت استانی (PNP) شوید، باید بودجه­ی اسکان آن برنامه را دارا باشید. مقدار این بودجه از استانی به استان دیگر متفاوت است و بستگی به هزینه­ زندگی در آن ناحیه دارد. بااین­حال، به محض آن­که واجدشرایط شناخته شدید، باید بودجه­ی اسکان IRCC را که کمی با PNP فرق دارد، تأمین کنید.

در زیر می­ توانید نگاهی به بودجه­ های اسکان استان­های ساسکاچوان و انتاریو بیندازید.

بودجه ­های اسکان PNP ساسکاچوان
تعداد افراد خانوادهحداقل بودجه­ی مورداحتیاج (دلار کانادا)
یک نفر12669
دو نفر15772
سه نفر19390
چهار نفر23542
پنج نفر26701
شش نفر30114
هفت نفر و بیش­تر33528
بودجه ­های اسکان PNP انتاریو
تعداد افراد خانوادهحداقل بودجه­ مورداحتیاج (دلار کانادا)
یک نفر12164
دو نفر15143
سه نفر18617
چهار نفر22603
پنج نفر25636
شش نفر28913
هفت نفر و بیش­تر32191

هزینه­ ویزای حق سکونت دائم

هزینه­ی حق سکونت دائم برای هر فرد بزرگسال 500 دلار است. این هزینه را می­توانید هم­زمان با هزینه­های درخواست خود پرداخت کنید تا آنالیز فرم­هایتان سریع­تر انجام گردد. اگر درخواست شما رد گردد، این هزینه به شما بازگردانده می­گردد. بااین­حال، اگر هزینه­ها را پرداخت نموده باشید و با درخواستتان نیز موافقت گردد تبریک می­گوییم: شما رسما یک فرد ساکن دائم کانادا هستید!

هزینه ­های ویزای موقت و اسناد مهاجرت

اگر می­خواهید پیش از نقل مکان به کانادا چگونگی زندگی در این کشور را تا حدودی تجربه کنید، بهتر است برای دریافت یک ویزای موقت، مانند ویزای گردشگری یا جواز کار اقدام کنید. بهترین چیز در خصوص داشتن تجربه­ی کار در کانادا یا گذران دوره­ای در این کشور این است که به شکل قابل­توجهی شانس پیروزیت مهاجرت شما را افزایش می­دهد. اگر آماده­ی زندگی در این کشور فوق­العاده هستید، ضروری است چند سند مورداحتیاج برای درخواست مهاجرت خود، مانند نتایج آزمون زبان و آزمایشات پزشکی را فراهم کنید. در ادامه جدول هزینه ویزای کانادا آورده شده است.

هزینه­های ویزای موقت و اسناد مهاجرت
نوع ویزا یا سند مهاجرتهزینه (دلار کانادا)
جواز تحصیل150
جواز کار155
ویزای گردشگری100
ویزای گردشگری (خانوادگی)500
ویزای کار موقت153
آزمون زبان IELTS (انگلیسی)319
آزمون زبان TEF (فرانسوی)440
آزمایشات پزشکی100 تا 500
عدم سوءپیشینه20 (میانگین)
تأیید تحصیلات160 (برای ارزیابی ترم به ترم) و 100 (برای ارزیابی مدرک به مدرک)

هزینه­ های آژانس­های مهاجرتی

انتخاب یک آژانس مهاجرتی مانند موسسه مهاجرتی تراست فرایند مهاجرت شما را آسان­تر، سریع­تر، و از همه مهم­تر پیروز خواهد نمود. با پرداخت هزینه­ی بیش­تر، می­توانید از آرامش خیال برخوردار شوید و بدانید که درخواست مهاجرتتان در دستان مشاوران مهاجرتی مورداعتماد و حرفه­ای است. در طول فرایند نیز راهنمایی­ها و توصیه­های حرفه­ای و شخصی دریافت خواهید کرد و کارهای اداری برای شما انجام خواهند شد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1502

به "مهاجرت به کانادا به چه مقدار پول احتیاج دارید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهاجرت به کانادا به چه مقدار پول احتیاج دارید؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا به چه مقدار پول احتیاج دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید