واقعیت هایی درباره طوفان ها که تا کنون نشنیده اید؛ طوفان های مخربی که نام زنان را به خود گرفتند!

به گزارش مجله نماشو، اطلاعاتی درباره طوفان ها وجود دارد که کمتر کسی آن ها را می داند، در این خبر این واقعیات را برای شما برشمرده ایم.

واقعیت هایی درباره طوفان ها که تا کنون نشنیده اید؛ طوفان های مخربی که نام زنان را به خود گرفتند!

به گزارش خبرنگار، طوفان ها از جمله کشنده ترین و مخرب ترین بلایای طبیعی کره زمین هستند. در چند سال گذشته، ایالات متحده تحت تأثیر طوفان های دسته 5 و چندگانه دسته 4 قرار گرفته اند. خسارات ناشی از طوفان ها تا مدت ها قابل جبران نیستند و در بعضی از اوقات زندگی مردم یک منطقه را کاملا نابود می نمایند. این بلای طبیعی در بعضی نقاط منجر به اتفاقات دیگری همچون سونامی هم می گردد.

در ادامه 11 واقعیت جالب در خصوص طوفان ها آورده شده است:

طوفان های گرمسیری عظیم و مارپیچی هستند که می توانند سرعت باد را بیش از 160 مایل در ساعت جمع نمایند و بیش از 2.4 تریلیون گالن باران را در روز از بین ببرند.

مرگبارترین طوفان آمریکایی ثبت شده، طوفان رده 4 بود که در 8 سپتامبر 1900 جزیره گالوستون، تگزاس را درنوردید. حدود 8 هزار نفر در اثر تخریب جزیره توسط امواج 15 فوتی و باد هایی با سرعت 130 مایل در ساعت جان خود را از دست دادند.

بیش از یک سوم صاحبان گربه و سگ آمادگی لازم را در برابر بلایا برای حیوانات خود ندارند. به همسایگان و دوستان خود یاری کنید تا برای حیوانات خانگی در زمان طوفان برنامه ای طراحی نمایند.

در اقیانوس اطلس، فصل طوفان از 1 ژوئن شروع می گردد، در حالی که در اقیانوس آرام این فصل 15 مه شروع شده و هر دو در 30 نوامبر انتها می یابند.

طوفان های سنگین وقتی به سطح زمین می آیند، باران شدید، وزش باد و امواج شدیدی به همراه دارد می تواند به ساختمان ها، درختان و اتومبیل ها آسیب برساند.

چهل درصد از طوفان هایی که در ایالات متحده اتفاق می افتد، فلوریدا را تحت تاثیر قرار می دهد.

تفاوت بین یک طوفان گرمسیری و طوفان دیگر در سرعت باد آن است، طوفان های گرمسیری معمولاً بادی برابر با 36 تا 47 مایل بر ساعت دارند، در حالی که سرعت باد طوفان دیگر حداقل 74 مایل در ساعت است.

طوفان ها در جهت خلاف عقربه های ساعت دور چشم می چرخند. ابر های طوفانی دوار دیواره چشم مانندی را ایجاد می نمایند که مخرب ترین قسمت طوفان است.

طوفان ها بر اساس سرعت باد و احتمال خسارت در 5 دسته طبقه بندی می شوند. اگر طوفانی واقعاً عظیم و مخرب بوده باشد، می توان نام ها را بازنشسته یا retired گذاشت. طوفان های بازنشسته شامل کاترینا، اندرو، میچ و اخیراً سندی هستند.

هنگامی که مرکز ملی طوفان ها در سال 1953 شروع به نامگذاری آن ها کرد، فقط نام زنانه روی آن ها می گذاشت. این روش استفاده از نام زنان در سال 1978 انتها یافت.

پرهزینه ترین طوفان مربوط طوفان کاترینا است، طوفانی از گروه 5 که در آگوست 2005، لوئیزیانا را به شدت مورد حمله قرار داد. خسارت ناشی از این طوفان حدود 108 میلیارد دلار تخمین زده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1684

به "واقعیت هایی درباره طوفان ها که تا کنون نشنیده اید؛ طوفان های مخربی که نام زنان را به خود گرفتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت هایی درباره طوفان ها که تا کنون نشنیده اید؛ طوفان های مخربی که نام زنان را به خود گرفتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید