واکنش وزارت خارجه آمریکا به توافق ایران و چین

به گزارش مجله نماشو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که منافع آمریکا و چین در زمینه مهار برنامه هسته ای ایران سازگار است و امضای یک توافق بلندمدت میان ایران و چین تاثیری بر همکاری واشنگتن و پکن نخواهد داشت.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به توافق ایران و چین

به گزارش بی بی سی، ند پرایس در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا سند همکاری ایران و چین را آنالیز نموده از اظهار نظر درباره آن توافق خودداری کرد.

او در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: همانطور که می دانید آنچه روابط ما با چین را تعریف می نماید رقابت است، اما در بعضی موارد، در زمینه های بسیار محدود هماهنگی تاکتیکی پیدا می کنیم.

ایران از قضا یکی از همین موارد است. چین با کوشش ها برای مهار برنامه اتمی ایران همکاری نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: پکن البته علاقه ای به دستیابی ایران به سلاح هسته ای و تاثیر عمیقا بی ثبات کننده ای که می تواند بر منطقه ای که چین به آن متکی است داشته باشد ندارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که سند همکاری 25 ساله ایران و چین که روز شنبه امضا شد با واکنش بعضی محافظه کاران در آمریکا روبرو شده که آن را یک محور تازه ضدآمریکایی می بینند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بعد از آنکه این سند در تهران امضا شد گفت که سالهاست که نگران افزایش شراکت چین با ایران است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3125

به "واکنش وزارت خارجه آمریکا به توافق ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت خارجه آمریکا به توافق ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید