چطور در سایت وردپرس خود پست مهمان بپذیریم؟

به گزارش مجله نماشو، یکی از روش هایی که از آن برای هرچه پویا تر کردن سایت یا وبلاگ خود می توانید بهره ببرید امکان ارسال پست مهمان (Guest Post) توسط بازدید نمایندگان سایت شما است که این روزها بسیاری از سایت های فارسی زبان نیز مانند سایت ما از این روش استفاده می نمایند. برای شرح مزایایی که می تواند امکان دریافت پست مهمان برای سایت ما داشته باشد و یا اینکه نوشتن این پست ها در سایت های دیگر برای سایت ما چه مزیت هایی می تواند داشته باشد در آینده حتماً بحث می کنیم اما اگر از سیستم وردپرس برای راه اندازی سایت یا وبلاگ خود استفاده می کنید می توانید به صورت پیش فرض با استفاده از امکانات این سیستم به بازدید نمایندگان سایت خود این امکان را بدهید تا در سایت شما به عنوان یک نویسنده عضو شوند و اقدام به ارسال پست مهمان نمایند و از این طریق بدون استفاده از هیچ اسکریپت اضافی و حتی داشتن دانش برنامه نویسی وب محیط کاملاً حرفه ای را برای کاربرانی که قصد دارند در وبلاگ یا سایت شما نوشته ای را بنویسند فراهم کنید که در این آموزش از خبرنگاران به چگونگی فراهم کردن این امکان در سایت های وردپرسی می پردازیم.

چطور در سایت وردپرس خود پست مهمان بپذیریم؟

آموزش فعال کردن امکان عضویت برای بازدید نمایندگان

برای اینکه بتوانید در سایت خود امکان ارسال پست مهمان را برای بازدید نمایندگان داشته باشیم در ابتدا باید این امکان را فراهم کنید که آن ها بتوانند به طور آزادانه در سایت وردپرسی شما عضو شوند و به پیشخوان مدیریتی سایت وردپرسی شما برای ارسال نوشته جدید و دیدن نظرات نوشته شده برای نوشته های قبلی خود دسترسی داشته باشند. برای این منظور تنها کافی است بعد از ورود با نام کاربری و رمز عبور مدیر اصلی (هما ن حساب کاربری خود) در پیشخوان سایت وردپرس خود از منوی تنظیمات > گزینه همگانی را انتخاب کنید و در صفحه ظاهر شده در قسمت نام نویسی تیک گزینه هر کسی می تواند نام نویسی کند را بزنید و بر روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید.

بعد از انجام مراحل گفته شده در بالا به راحتی بازدید نمایندگان سایت شما با رفتن به صفحه ورود سایت شما می توانند به پیش خوان نویسندگی خود در سایت شما وارد شوند و یا با استفاده از صفحه عضویت می توانند اقدام به عضویت در سایت شما به عنوان یک نویسنده بنمایند.

البته اگر می خواهید تنها کاربران عضو نیز بتوانند در سایت یا وبلاگ وردپرسی شما برای نوشته ها نظر ارسال نمایند نیز باید اجازه عضویت را به بازدید نمایندگان سایت خود بدهید که برای اینکار نیز همین مراحل بالا را کافی است انجام دهید.

تنظیم نقش پیش فرض کاربر تازه برای دریافت پست مهمان

توجه داشته باشید اگر شما می خواهید نوشته های جدیدی که توسط کاربران سایت شما ارسال می گردد بعد از تائید شما در سایت برای استفاده همگانی انتشار یابد در منوی تنظیمات پیشخوان وردپرس > گزینه همگانی، در قسمت نقش پیش فرض کاربر تازه گزینه مشارکت نماینده را از منوی باز شو انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با نقش هایی که می توانید به کاربران سایت وردپرسی خود انتساب دهید و اجازه هایی که به آن ها با این کار می دهید، می توانید نوشته جدول نقش کاربر در وردپرس را بخوانید.

توجه داشته باشید اگر تنظیمات این بخش را به اشتباه انجام دهید ممکن است یک هکر و یا یک کاربر ساده تمام اطلاعات و نوشته های سایت شما را به خطر انداخته و یا سایت شما را در عرض چند دقیقه به یک سایت تبلیغاتی و اسپم در موتورهای جستجوگر تبدیل کند و پیشنهاد می کنم تنها از گزینه مشارکت نماینده در بخش نقش پیش فرض کاربر تازه بهره ببرید و رتبه های بالاتر را بگذارید برای وقتی که یک کاربر را به طور کامل شناختید و او نیز از قواعد نوشتن در سایت یا وبلاگ شما اطلاعات کافی را پیدا کرد.

مزایای استفاده از وردپرس برای دریافت پست مهمان در سایت خود

اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که استفاده از این روش یعنی دریافت پست مهمان به صورت مستقیم در سایت های وردپرسی با استفاده از خود سیستم وردپرس چه مزایایی را می تواند برای سایت شما داشته باشد در مقابل روش رایج که دریافت پست مهمان با استفاده از ایمیل مدیر سایت (ایمیل شما) و اعلامیه خبری در سایت شما برای این منظور است. این روش فزونی و مزایای بسیاری دارد که با برخی از آن ها در پایین آشنا می شویم.

  1. به فرایند نوشتن، ارسال، مشاهده، تائید و انتشار پست مهمان در سایت شما سرعت می بخشد.
  2. رابطه نزدیک تری با نویسندگان مهمان سایت خود بر قرار می کنید و می توانید سایت خود را برای آن ها چسبناک تر و دوست داشتنی تر کنید.
  3. کاربران و نویسندگان سایت شما می توانند از سیستم مدیریت محتوای قدرتمند وردپرس برای ارسال نوشته های خود به سایت شما استفاده نمایند.
  4. با استفاده از نقش مشارکت نماینده به عنوان نقش پیشفرض کاربر جدید اجازه هیچگونه خرابکاری در سایت شما برای هکرها و … ایجاد نمی گردد.
  5. وردپرس یک سیستم متن باز و رایگان است که حتی پیشخوان آن را نیز می توانید برای هر چه حرفه ای تر کردن سایت خود ویرایش کنید و به شکل دلخواه درآورید.
  6. با استفاده از تگ های پیش فرض وردپرس در آینده می توانید اطلاعات آماری خوبی در خصوص فعالیت هر یک از نویسندگان سایت خود بدست آورید.
  7. افزونه های زیادی برای سایت های وردپرسی که در آن ها پست مهمان پذیرفته می گردد وجود دارد که با آن ها می توانید امکانات جذابی را به سایت خود اضافه کنید که در آموزش های بعدی سایت خبرنگاران حتماً با آن ها آشنا می شویم.
  8. و …

این موارد تنها بخشی از مزایای استفاده از خود سیستم وردپرس برای دریافت و انتشار پست مهمان در سایت شما بودند که اگر از آن استفاده می کنید خود می توانید مزایا و ویژگی های بیشتری را بعد از یک مدت کار از این روش متوجه شوید.

برای ارسال نوشته توسط نویسندگان چگونه امکان استفاده از دیگر برنامه ها را بدهم؟

اما ممکن است برخی از افرادی که می خواهند در سایت یا وبلاگ شما پست مهمان ارسال نمایند و به جمع نویسندگان سایت شما اضافه شوند از سیستم وردپرس هیچ چیزی ندانند و یا بخواهند با دیگر برنامه های تحت Client مانند Live Writer و … به سایت یا وبلاگ شما نوشته جدید برای تائید توسط شما و انتشار ارسال نمایند. برای اینکه این اجازه را برای آن ها فراهم کنید کافی است از پیشخوان مدیریتی وردپرس خود از منوی تنظیمات > گزینه نوشتن را انتخاب کنید و در بخش انتشار از راه دور گزینه فعال کردن پروتکل انتشار Atom و فعال سازی پروتکل انتشار XML-RPC را تیک دار نموده و بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. بعد از انجام اتین کار می توانید اصلاً به همه افرادی که دوست دارند در سایت شما پست مهمان ارسال نمایند بگویید مثلاً برای ارسال نوشته جدید به سایت شما از برنامه …. استفاده نمایند و آموزش تصویری آن برنامه را نیز برای کاربرانی که با آن برنامه آشنایی ندارند نیز تهیه کنید.

انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3222

به "چطور در سایت وردپرس خود پست مهمان بپذیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در سایت وردپرس خود پست مهمان بپذیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید