وسایل مورد احتیاج برای سفر به هند که نبودشان کابوس است!

به گزارش مجله نماشو، هند را سرزمین هفتاد و ملت یا کشور رنگ ها می دانند. کشوری که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه دنیا را شگفت زده نموده است. اما وسایل سفر به هند و لباس مناسب برای سفر به هند چیست؟ آن هم کشوری که هر شهرش، اقلیم و آب و هوایی متفاوت دارد. چطور می توانید تنها با یک چمدان یا کوله پشتی، هم به شهرهای برفی شمال هند بروید؛ هم در بمبئی و دهلی بچرخید و هم از جنگل های کرالا دیدن کنید؟

وسایل مورد احتیاج برای سفر به هند که نبودشان کابوس است!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

دنیاگردانی که به هند سفر می نمایند، تمام جوانب دومین کشور پرجمعیت دنیا را در نظر می گیرند. شما هم پس از خواندن این مقاله خبرنگاران به درستی وسایل مورد احتیاج برای سفر به هند را انتخاب خواهید کرد. چند دست لباس برای خانم ها و آقایان در سفر هند لازم است؟ خانم ها در تور هند چه لباس هایی بپوشند؟ در هر فصل سفر و به هر کدام از شهرهای هند چه وسایلی بردارید را به شما می گوییم.

وسایل مورد احتیاج برای سفر به هند

یک سری از وسایل هستند که برای تمام سفرها و تمام افراد لازم می شوند. در هر سفری که باشید، احتیاج به وسایل مشخصی دارید. چه با تور هند همراه شده اید و چه به تنهایی سفر می کنید! وسایل سفر به هند به طوری کلی جای چندانی در چمدان یا کوله پشتی شما اشغال نمی نمایند. با این حال، بسیار در کیفیت سفر شما تاثیر دارند. برخی برای راحتی در سفرند و برخی سلامتی و ایمنی شما را در سفر به هند تضمین می نمایند. وسایل کلی سفر به هند را در ادامه نام می بریم.

بالشت های مسافرتی

پروازهای طولانی عموما، بالشت های کوچکی روی جایگاه ها برای راحتی مسافران دارند. اما به جز این، احتیاج به بالشت های بادی که جای کمی اشغال می نمایند، یاری بزرگی است. این بالشت ها را می توان تا نمود و در جیب یا کیف دستی قرار داد. هر زمان که احتیاج داشتید هم آن ها را باد می کنید و زیر گردن یا پشت کمر خود می گذارید. بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی دهلی، جیپور و آگرا، اتوبوس ها یا قطارهایی با جایگاه های ناراحت هستند. داشتن چنین وسیله ای راحتی سفر شما را بیشتر می نماید.

شارژ همراه موبایل و وسایل الکترونیکی

حتما باتری های اضافه برای دوربین و دستگاه شارژ همراه (پاور بانک) بردارید. از وسایل سفر به هند که بسیار لازم است، این وسیله است. همانند هر سفر دیگری، تمام پاور بانک ها و باتری های وسایل الکترونیکی خود را کاملا شارژ کنید.

کفش های راحت برای بازدیدهای روزانه

صندل ها یا کفش هایی که پا درونشان به خوبی تنفس می نماید، مناسب سفر هند هستند. پیشنهاد می دهیم که یک جفت کفش اسپرت راحتی بردارید و صندل را از هند بخرید. از جذاب ترین و ارزان ترین سوغاتی های هند، صندل های هندی است که رویشان سوزن دوزی دارند.

چشم بند، خوابی راحت در کوپه های قطار

از وسایل کم حجم اما گاهی بسیار ضروری چشم بند است. در بهترین زمان سفر به دهلی و هند از اینکه چشم بند ندارید، بسیار ناراحت می شوید.

قفل برای ایمنی و مبارزه با دزدها

بسته به نوع وسایلی که دارید، (چمدان یا کوله پشتی) نوع قفل خود را انتخاب کنید. بهترین گزینه، قفل هایی هستند که رمز دارند. همین طور اگر تعداد چمدان های شما زیاد است و می خواهید تنها یک قفل بخرید، قفل دوچرخه بگیرید. قفل های دوچرخه نواری دارند که می توانید آن را از درون چندین ساک و کیف بگذارنید. همه وسایل را به یکدیگر قفل کنید و در کوپه قطار راحت بخوانید. این قفل ها، برای جلوگیری از دزدی وسایل مخصوصا هنگامی که در بین شهرهای مثلث طلایی هند جابه جا می شوید، عالیست. شب را در قطار با چشم بند، بالشت سفری و قفل کردن وسایل راحت سپری خواهید کرد.

کوله پشتی با حجم کم و برای سفرهای یک روزه

ساک های دوشی زنان هم می تواند همانند کوله پشتی های کوچک باشد. اما کوله پشتی از هر وسیله و کیفی راحت تر است. کوله پشتی با حجم حداکثر 10 لیتر داشته باشید تا در بازدید از جاذبه های دهلی از آن بهره ببرید. در طول سفر از اینکه تمام وسایل سنگین سفر را با خود جابه جا کنید، خسته خواهید شد. وسایل ارزان خود را در هتل گذاشته و تنها وسایل گرانقیمت و لازم را برای تور روزانه هند بردارید.

چراغ قوه یا هد لامپ یا هر وسیله روشنایی دیگری

امروزه تمام گوشی های هوشمند چراغ قوه دارند اما به این موضوع بسنده نکنید. در وسایل سفر به هند حتما یک چراغ قوه داشته باشید. مطمئن باشید در سفر، از آن استفاده خواهید کرد و شارژ باتری گوشی هم به زودی کم نمی گردد.

لباس مناسب برای سفر به هند در هر فصل

بسته به فصلی که قصد سفر به هند را دارید، باید لباس مناسب انتخاب کنید. ابتدا پیشنهاد می دهیم که مطلب بهترین زمان سفر به هند را بخوانید. پس از آن، تصمیم بگیرید که چه لباس هایی مناسب سفر هستند. لباس مناسب خانم ها در تور هند شامل لباس های پوشیده است. گردشگرانی که به هند سفر می نمایند، به طور طبیعی نگاه ها را به خود جذب می نمایند. اگر لباس نامناسب پوشیده باشید، این نگاه ها، بیشتر آزار دهنده خواهند شد. پس حتما لباس های پوشیده و گشاد بپوشید. پیشنهاد می دهیم راهنمای سفر به هند را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

لباس مناسب فصل سفر به هند

در هوای گرم بهار و تابستان یا آب و هوای شرجی، به سراغ لباس های پشمی نروید. لباس های نخی سبک، گشاد، آزاد و ترجیحا با رنگ روشن بپوشید. به همراه داشتن یک روسری یا دستمال سر که کار عرقگیر را هم برای شما انجام دهد، بسیار کاربردی است. خانم ها می توانند از پیراهن های بلند و روسری های روشن و نخی یا حریر استفاده نمایند. مسافران مرد هم از شلوارهای پارچه ای نخی سفید یا روشن با پیراهن و تیشرت تابستانی استفاده نمایند. یکی از مزیت های سفر در تابستان به هند، کم شدن حجم لباس ها و سبک تر بودن چمدان هاست.

زمستان ها می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید. لباس های گرم مانند پلیور را نباید فراموش کنید. شلوارهای جین و پیراهن های آستین بلند از تیپ های پرطرفدار برای سفر هستند. از وسایل سفر به هند در زمستان کاپشن و چتر است.

وسایل بهداشتی برای جلوگیری از مالاریا در سفر به هند

از آنجایی که برای مالاریا و اسهال واکسنی وجود ندارد، باید هر شخصی اقدامات بهداشتی را رعایت کند. وسایل بهداشتی برای سفر به هند از این قرار است. وسایلی که شما را از سفری با خاطرات بد دور می نماید.

اسپری ضد حشرات

بیشتر مناطق جنگلی یا مرطوب هند، پشه مالاریا وجود دارد. از آنجایی که مالاریا واکسن ندارد، تنها باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد. حتما اسپری ضد حشره بخرید و به لباس و تن خود بزنید.

کرم های ضد نیش حشره

این نوع از کرم ها، جدای از اسپری هستند و می توانید روی صورت و دست ها و بخش هایی از بدن که پوشیده نیستند، بزنید. این کرم را به همراه کرم ضد آفتاب در کیف دستی خود نگه دارید و هر 2 یا 3 ساعت آن را تمدید کنید.

جوراب های ضد حشرات

از محصولات و پوشاک جذابی که چند وقتی است وارد بازار شده است. این جوراب ها استفاده چند کاره داشته و شما را حتی از پشه ها و مگس ها در موقع خواب دور می نماید.

پشه بند و توری

بیشتر تورهای طبیعت گردی هند که شما را به مناطق پر زنبور یا پر از حشره می برند، به شما کلاه های دارای توری می دهند. همچنین تهیه کلاه پشه بند و توری دار بسیار آسان است. تنها کافیست که به مغازه های لوازم جنگل نوری سری بزنید.

وسایل بهداشتی برای جلوگیری از مسمومیت در سفر به هند

حتی کسانی که معده و سیستم گوارشی قوی در بدنشان دارند، ممکن است در هند به این مشکل برخورد نمایند. نه تنها تغییر آب و هوا و محیط، بلکه آب آلوده یا غذای پخته شده آلوده می تواند این مشکل را برای شما به وجود آورد. این موضوع برای میوه هایی که با آب آلوده هم شسته شده اند، صدق می نماید. جدای از اینکه نکات بهداشتی را رعایت می کنید، باید وسایل سفر به هند را هم تجهیز کنید. از شیرهای آب، نمی نوشید اما باز هم دچار مسمومیت شده اید؟ شاید دست های شما آلوده بوده اند.

خرید بطری های آب معدنی، مهم ترین خرید

از هر فروشگاه و مغازه در هند می توانید بطری آب معدنی با برند معروف تهیه کنید. بنابراین به هیچ عنوان به سراغ شیرهای آب نروید. بطری های آب معدنی ارزان هستند. حتی برای شب ها هم یک بطری آب معدنی اضافه بخرید.

بطری های فیلتر دار

برخی از گردشگران که به دنبال آزادی عمل بیشتری هستند، به سراغ بطری های فیلتر دار می روند. از مزیت های این بطری ها، استفاده در هر نقطه روی زمین است. با خرید این بطری های آب، می توانید از هر جایی، بطری را پر کنید و دیگر احتیاجی به دنبال مغازه گشتن ندارید. از وسایل سفر به هند می توان بطری فیلتردار را نام برد. البته داشتن قرص های تصفیه آب هم وسیله احتیاطی بعدی است.

اسپری یا ژل ضدعفونی نماینده دست

بیشتر رستوران ها، شیر و صابونی برای شستن دست ها قبل از صرف غذا ندارند. همینطور کسانی که قصد امتحان کردن غذاهای خیابانی هند را دارند، بیشتر از دست ها استفاده می نمایند. پس داشتن ژل ضدعفونی نماینده دست ها بسیار واجب است. حتما در طول روز و در سفر به هند دو یا سه بار دستان خود را ضدعفونی کنید. دست های آلوده و کثیف را به چشمان و صورت خود نزنید. نکته: بعد از شستن دستان با صابون باز هم از این ژل بهره ببرید. چرا که آب لوله کشی در شهرهای هند، می تواند باعث بیماری گردد.

واکسن برای سفر به هند

قبل از آغاز سفر و دریافت ویزای هند باید چند کار مقدماتی انجام دهید. زدن واکسن برای سفر به هند از مهم ترین اقدامات قبل از سفر است. در مجموع 5 واکسن اصلی وجود دارد که باید حتما آن ها را زده باشید. این واکسن ها شامل واکسن هپاتیت A و B، واکسن کزاز و تیفوس است. بیماری بعدی که به همه دنیاگردان و مسافران توصیه اکید می گردد در مقابلش واکسینه شوند، تب زرد است. افرادی که بسیار محتاط هستند و می خواهند به هیچ عنوان، نگرانی از بابت بیماری های واگیردار نداشته باشند، به سراغ سرخک و اوریون هم می روند.

در کل اگر در طول زندگی خود این بیماری ها را نگرفته اید، بهتر است واکسن آن ها را برای تمام سفرهای خود بزنید. تمام ایرانیان در مقابل فلج اطفال واکسینه شده اند. اگر این واکسن را نزده اید و به شهرهای شمالی هندوستان سفر می کنید، حتما واکسن فلج اطفال را بزنید. (هر چند که این واکسن تنها برای بچه ها توصیه می گردد.)

گردشگرانی که قصد اقامت طولانی در هند را دارند، بهتر است قبل از سفر واکسن حصبه، سل و هرپس را هم بزنند. مطلب توصیه های پزشکی سفر به هند را مطالعه کنید.

  • افرادی که بیماری دیابت یا فشار خون دارند، می توانند داروهای خود را به هند ببرند؟

بله. هر چند که دارو در هند ارزان است و بدون نسخه پزشک می توانید دارو تهیه کنید؛ اما عاقلانه تر این است که داروی خود را به همراه داشته باشید. پیدا کردن نوع داروی مصرفی شما در هند سخت است. با نسخه پزشک معالج خود، داروهای خود را به اندازه کافی به همراه داشته باشید. همچنین داروها را درون ظرف و بسته آن ها نگهداری کنید.

  • چه وسایلی را می توانم در هند بخرم؟

بیشتر لباس ها، کلاه آفتابگیر و صندل ها را می توانید از هند بخرید. با این حال در وسایل سفر به هند سعی کنید هر آنچه احتیاج دارید، بردارید. خرید این وسایل در روزهای اول سفر، شما را به دردسر می اندازد.

پس از آشنایی با تمام وسایل و لباس مناسب سفر به هند پیشنهاد می دهیم که چمدان و کوله پشتی را ببندید. تامل نکنید؛ ویزای هند و بلیط هواپیمای دهلی بگیرید. هتل خود را رزرو کنید و سفر خود را آغاز کنید. اگر فکر می کنید در طول سفر هند از طریق دیگری احتیاج پیدا خواهید کرد یا تجربه سفر به هند را دارید، برای ما کامنت بگذارید. از چگونگی بستن وسایل خود بگویید و لوازم سفر به هند را برای ما نام ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 376

به "وسایل مورد احتیاج برای سفر به هند که نبودشان کابوس است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل مورد احتیاج برای سفر به هند که نبودشان کابوس است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید