وقتی مهمان ناخوانده ازدواج دانشجویی را تحت تاثیر قرار داد ، فرصت پیک عاشقی را از دست ندهید

به گزارش مجله نماشو، مراسم ازدواج دانشجویی مانند هر مسئله دیگری تحت تاثیر ورود مهمان ناخوانده نهاده شد و باعث تعطیل شدن این مراسم و تبدیل آن به پیک عاشقی شد.

وقتی مهمان ناخوانده ازدواج دانشجویی را تحت تاثیر قرار داد ، فرصت پیک عاشقی را از دست ندهید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، این روز ها، روز های شلوغ و پر استرسی برای همه در کشور است، روز هایی که شاید خیلی ها آن را تجربه ننموده اند؛ ورود مهمانی ناخوانده که تمام شرایط کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

هر سال وقتی به روز های خاتمهی اسفند نزدیک می شدیم، حال و هوای نوروز و نزدیکی بهار را احساس می کردیم؛ اما سال جاری، حال و هوای نوروز و بهار با سال های قبل متفاوت است و به جای شادی و رسیدن به نوروز استرس و نگرانی از وجود ویروس کرونا خیلی ها را نگران نموده است.

از جمله مسائلی که تحت تاثیر ویروس کرونا نهاده شد، تعطیلی فعالیت های دانشگاهی بود که معمولا خاتمه سال تعداد این فعالیت ها به اوج خود می رسید که یکی از آن ها جشنواره ازدواج دانشجویی است. این جشنواره معمولا بر اساس برنامه ریزی نهاد رهبری در دانشگاه ها در بهمن ماه ثبت نام آن شروع می گردد و پس از ثبت نام های نهایی و تدارکات مورد احتیاج، زوج های دانشجو راهی مشهد می شوند.

طبق سنت هر ساله جشن ازدواج دانشجویی از نیمه بهمن ماه که ثبت نام آن به خاتمه می رسید، اعزام به مشهد مقدس شروع می شد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود 17 هزار زوج دانشجو تا خاتمه اسفند سال جاری نیز مراسم ازدواج خود را در مشهد برگزار نمایند.

برنامه ریزی ها بر طبق روال پیش می رفت که با ورود مهمانی به نام کرونا ویروس این مراسم مانند سایر فعالیت های دانشگاهی تعطیل شد و بسیاری از زوج هایی که ثبت نام نموده بودند، نتوانستند در این مراسم شرکت نمایند.

البته نهاد رهبری در دانشگاه ها برای اینکه زوج های دانشجویی که از سفر زیارتی مشهد بازمانده بودند و نتوانستند در این مراسم شرکت نمایند، تدارک خاصی دیده و دانشجویان می توانند از فرصت پیک عاشقی استفاده نمایند.

ویژه برنامه پیک عاشقی را از دست ندهید

با توجه به شرایط بهداشتی ویژه کشور و تعویق اعزام بخشی از کاروان های زوج دانشجویی شرکت نماینده در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی به مشهد مقدس، در راستای تداوم ارتباط و استفاده بهینه زوج ها از فرصت تعطیلی های پیش آمده، پیک عاشقی با جوایز متنوع و ارزنده برگزار می گردد.

برنامه های آموزشی ستاد ازدواج دانشجویی نیز عمدتا بر موضوعات مورد احتیاج زوجین دانشجو در سال های نخست تشکیل زندگی مشترک، متمرکز است. در حال حاضر که با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط ویژه بهداشتی کشور و تعطیلی مراکز آموزشی و همایش های مختلف، اعزام بخشی از کاروان های زوجین دانشجو به مشهد مقدس جهت حضور در بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفر تا بهشت) نیز به حالت تعلیق در آمده است، ستاد ازدواج دانشجویی کشور در نظر دارد به منظور بهینه سازی اوقات فراغت زوجین و تداوم ارتباط با آنان، برنامه های آموزشی خود در حوزه خانواده را بصورت مجازی در این ایام، استمرار بخشد.

مدت زمان اجرای این برنامه:

24 اسفندماه 1398 تا 15 فروردین 1399 به همراه جوایز ویژه در هر بخش برگزار می گردد.

شرایط شرکت نمایندگان:

همه مزدوجین کشور از ابتدای سال 93 تا خاتمه سال 98 که ازدواج دانشجویی داشته اند (خانم یا آقا یا هر دو، در زمان تحصیل در دانشگاه ازدواج نموده اند)

زوج های دانشجوی شرکت نماینده در طرح ملی همسفر تا بهشت که بازه عقدشان از سال 93 تا خاتمه سال 98 باشد. (اعم از اینکه به سفر مشهدمقدس اعزام شده اند یا خیر)

برنامه های مراسم ازدواج دانشجویی در قالب پیک عاشقی ادامه پیدا می نماید

مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی با اعلام این خبر گفت: سال جاری در بازه دی تا اوایل اسفندماه، حدود 8هزار زوج دانشجو در قالب 18 کاروان به مشهد مقدس اعزام شدند، اما با شیوع ویروس کرونا، این سفر ها تا اطلاع ثانوی، تعلیق و ویژه برنامه ای با عنوان پیک عاشقی برنامه ریزی شده است.

وی هدف از برنامه پیک عاشقی را تداوم ارتباط با زوج های دانشجو و استفاده بهینه آنان از اوقات فراغت ایجاد شده در اسفندماه و نیز ایام نوروز دانست و اضافه کرد: همه زوج های دانشجوی کشور که تاریخ عقدشان از ابتدای سال 93 تا خاتمه سال 98 باشد می توانند از این برنامه و مزایای آن بهره مند شوند.

غلامی مقدم با اشاره به اینکه ویژه برنامه پیک عاشقی از 24 اسفندماه شروع شده و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد یافت، اعلام کرد: این برنامه شامل چهار مسابقه با عناوین یار مهربان، تجربه نگاری، هفتگی و روزانه عیدانه است و علاقمندان جهت اطلاع از جزئیات شرکت در این مسابقات می توانند به پایگاه اینترنتی ستاد ازدواج دانشجویی (nahad.ir) ویا اپلیکیشن باشگاه ازدواج (قابل دریافت از بازار) مراجعه نمایند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی، 20 سفر مشهد برای بیست زوج و ده ها کارت هدیه بانکی را از جمله جوایز پیک عاشقی برشمرد و گفت: زوج های شرکت نماینده در هر چهار بخش برنامه که بالاترین امتیاز را داشته باشند، افزون بر جایزه دریافتی از بخش ها، در قرعه کشی جایزه ویژه نیز شرکت داده می شوند.

توصیه نهاد رهبری در دانشگاه ها به زوج های دانشجو این است که فرصت حضور در این ویژه برنامه را از دست ندهند، شاید پیک عاشقی لذت حضور در زیارت را نداشته باشد، اما دانشجویان می توانند مانند سایر دانشجویان از محتوای این ویژه برنامه استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 959

به "وقتی مهمان ناخوانده ازدواج دانشجویی را تحت تاثیر قرار داد ، فرصت پیک عاشقی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی مهمان ناخوانده ازدواج دانشجویی را تحت تاثیر قرار داد ، فرصت پیک عاشقی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید