تور ارزان کوالالامپور: چرا باید به کوالالامپور سفر کنیم؟

به گزارش مجله نماشو، یکی از ویژگی های شاخص کوالالامپور، تنوع فرهنگی و نژادی آن است که در هر گوشه شهر به چشم می خورد و همین موضوع جذابیت آن برای گردشگران را دوچندان نموده است.

تور ارزان کوالالامپور: چرا باید به کوالالامپور سفر کنیم؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان کوالالامپور از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

کوالالامپور، شهر وسیع و پیشرفته ای است که در میان عموم و به صورت اختصاری با نام کی ال (KL) شناخته می گردد و به عنوان بزرگ ترین شهر و مرکز کشور مالزی، افراد بومی و خارجی های زیادی در آن مشغول کسب وکار و سرگرمی هستند.

آسمان خراش های مشهور آن نشانه ای از دستاوردهای درخشان مالزی به عنوان کشوری جهان اول به شمار می فرایند که همچنان موردتوجه مردم جهان هستند؛ ضمن اینکه این شهر از قطب های ترانزیت جهان به شمار می رود و از همین رو یک مرکز تجارت نیز محسوب می گردد. با همه این اوصاف می توان گفت که گردشگران به راحتی می توانند با این شهر رابطه برقرار نمایند و جزئی از آن شوند.

مردم محلی باعث شکل گیری مکان های عبادت، آشپزی و زبان های گوناگون شده اند و به همین علت کوالالامپور از نظر تنوع فرهنگی، محلی فوق العاده در جنوب شرق آسیا است.

فشردگی و تراکم بالای جمعیت این شهر از جامعه ای چندفرهنگی حکایت دارد؛ به خصوص که همه قومیت ها و مذاهب در کنار هم، یک مجموعه بین المللی منحصربه فرد خلق نموده اند. در هر گوشه ای از این شهر، نشانه ای از حضور یک قوم و نژاد و رنگ به چشم می خورد که فارغ از تفاوت هایشان در کنار هم زندگی می نمایند. از زرق وبرق آسمان خراش های بلند گرفته تا کافه های کوچک و دنج، در این شهر می توان یک سبک زندگی خاص را مشاهده کرد.

تصور کنید در خیابان پتالینگ قدم می زنید که مملو از مغازه های چینی است و در همین حین یک معبد هندو می بینید یا در میان مغازه های متعدد بوکیت بینتانگ، چشمتان به رستورانی خاورمیانه ای می خورد. تعدد فرهنگ ها را می توان در مراکز خرید نیز مشاهده کرد؛ جایی که بسیاری از رستوران های جهانی و اوت لت های انحصاری به موفقیت های خوبی رسیده اند؛ چراکه مردم محلی و آن دسته از افرادی که برای کار یا تحصیل به کوالالامپور آمده اند، عاشق امتحان کردن طعم ها و محصولات نو هستند.

کوالالامپور بعلاوه توانایی منحصربه فردی برای حفظ سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر دارد. در حالی که منطقه ها باشکوه و مجللی مثل بوکیت بینتانگ و بانگسار، برای جانماندن از پیشرفت های جهان، برترین امکانات شهری را در اختیار شهفرایندان خود قرار داده اند؛ منطقه ها قدیمی پاسار سنی، شیوه های تاریخی زندگی محلی را همچنان حفظ نموده اند. با تور کوالالامپور می توانید الهام بخش ترین سفر زندگی تان را انجام دهید و شهری را ببینید که هنوز در راستا رشد و توسعه حرکت می نماید. علی رغم سرعت پیشرفت و شرایط زندگی پرشور و تکاپو در این شهر، کوالالامپور همچنان خود را به عنوان قطبی خلاق در حوزه تاثیرات هنری بین المللی و سنتی محلی می داند و به این موضوع افتخار می نماید.

برای حفظ تاریخ غنی و متنوع مالزی و شهر کوالالامپور، موزه های زیادی در این شهر به هنر و زندگی اهالی آن اختصاص یافته اند که بیشترشان در مرکز شهر پایه گذاری شده اند. کوالالامپور بی شک به تاریخ و فرهنگ غنی خود می بالد و با گشت وگذار در خیابان های قدیمی و مدرن آن و بازدید از موزه های مختلف می توان با معماری، مذهب و فرهنگ اهالی شهر آشنا شد.

کوالالامپور از منطقه ها مختلفی تشکیل شده است که محبوب ترین آن ها را با نام مثلث طلایی می شناسند و بخش هایی چون بوکیت بینتانگ، کی ال سی سی و محله چینی ها را شامل می گردد. این سه بخش از پر رفت وآمدترین منطقه ها شهر هستند که بسیاری از جاهای دیدنی کوالالامپور را می توان در آن ها مشاهده کرد. هنگام گردش در کوالالامپور، با فضایی مدرن رو به رو خواهید شد که به شکلی زیبا با ساختمان های قدیمی و معماری انگلیسی تلفیق شده اند.

ارکستر فیلارمونیک مالزی و همین طور فضای نمایشگاهی گالری مدرن پتروناس در برج های دو قلو قرار دارند؛ باغ های گیاه شناسی پردانا با موزه هایی احاطه شده اند که به میراث اسلامی و ملی اختصاص دارند؛ مرکز شهر پاسار سنی نیز گالری هایی در زمینه هنر معاصر و سنتی را در خود جای داده است.

با اینکه کوالالامپور، قطبی فعال برای بیشتر شهفرایندان جویای پیشرفت به شمار می رود، بخش اعظمی از امکانات آن فقط در دسترس طبقه میانه و قرار دارند. اگر گشت وگذاری در اطراف کوالالامپور داشته باشید، می بینید که بیشتر ساکنان حاشیه شهر زیر خط اشرافیگری و زندگی لوکس هستند. حتی در میان مغازه های پرزرق وبرق منطقه بوکیت بینتانگ نیز تعدادی مغازه و فود کورت وجود دارد که برای خوش گذرانی های آخر هفته، قیمت مناسبی دارند و تا حدودی فاصله طبقاتی را از بین می برند.

واقعا چه کسی می تواند در برابر جذابیت غذاهای خیابانی که پایین ترین قیمت ممکن را دارند، مقاومت کند و وسوسه نگردد؟ جای تعجب ندارد که حتی تاجرهای خوش پوش و شیک هم در میان غذاهای خیابانی در پی ناسی لماک، نودل گوشت گاو یا روتی کانای می گردند.

تلفیق فرهنگ ها باعث تلفیق آشپزی هم شده است. مثلا شیرینی های فرانسوی را در نظر بگیرید که با یک سری تغییرات ژاپنی، سرو شده و با طعم های نوی مثل دوریان و موز ترکیب می شوند. در واقع غذاهای موجود در کوالالامپور، تنوع بسیار چشمگیری دارند و از آنجا که مردمی از گوشه وکنار جهان در آن زندگی می نمایند، هر غذا و طعم نوی در این شهر پیدا می گردد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2120

به "تور ارزان کوالالامپور: چرا باید به کوالالامپور سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوالالامپور: چرا باید به کوالالامپور سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید