چندنکته کلیدی برای تقویت درس خواندن

به گزارش مجله نماشو، در این بسته با روش های تقویت اراده برای درس خواندن آشنا می شوید.

چندنکته کلیدی برای تقویت درس خواندن

به گزارش خبرنگار بعضی دانشجویان نمی دانند که چگونه و چه زمانی باید خود را برای امتحان آماده نمایند. به تعویق انداختن درس ها نه تنها به دانشجویان کمکی نخواهد کرد، بلکه موجب عقب ماندن آن ها از فرصت باقی ماندشان می گردد. دانشجویان نباید زمان را برای درس خواندن از دست بدهند. بهتر است از هر زمان مناسبی که در اختیار دارند صرف مطالعه شان نمایند.

ترفند هایی که باعث تقویت حافظه می شوند

آغاز هر کاری از ادامه دادن آن خیلی سخت تر است. هنگامی که از اولین سد عبور کنید، می بینید که ادامه راستا بسیار ساده تر خواهد بود. حتما از مطالبی که می خوانید یادداشت بردارید. به خودتان انگیزه بدهید. با انرژی و اشتیاق آغاز به درس خواندن کنید و در تمام مدت مطالعه، این انرژی و اشتیاق را حفظ کنید.

به موسیقی مهیج گوش کنید. موسیقی هایی که ممکن است پیش از آغاز یک رویداد ورزشی از تلویزیون پخش گردد را گوش دهید. تند تند راه بروید، گاهی به یک سخنرانی الهام بخش گوش کنید. هر چند وقت یک بار مکان مطالعه خود را تغییر دهید.

اجازه ندهید محیط پیرامونتان شما را کسل و بی حوصله کند. اگر بدانید در نهایت چیزی که می خواهید را به دست می آورید، درس خواندن برایتان ساده تر خواهد شد. دیگران را در جریان برنامه درس خواندن خودتان قرار دهید. زمانی را به کاری غیر از درس خواندن اختصاص دهید.

اگر توجه تان بین درس خواندن و کار های دیگر تقسیم گردد، (دیدن یک برنامه تلویزیونی، وظایف کاری یا هر چیز دیگری) نمی توانید اطلاعات زیادی در ذهن خود جای دهید. زمان مناسبی را برای درس خواندن خود انتخاب کنید که به صورت روتین انجام دهید بدون این که با مشکلاتی رو به رو شوید.

راه های تقویت درس خواندن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 605

به "چندنکته کلیدی برای تقویت درس خواندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندنکته کلیدی برای تقویت درس خواندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید