گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش مجله نماشو، گلکسی S22 اولترا قرار است در ماه فوریه سال میلادی آینده راهی بازار گردد. به همین دلیل امروز شاهد حضور آن با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در بنچمارک گیک بنچ بودیم.

گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

خبر در یک نگاه

  • گلکسی S22 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد.
  • این پردازنده باز هم نشان داد که کوالکام عملکرد پیروز تری از سامسونگ در فراوری تراشه داشته است.
  • سامسونگ به احتمال زیاد در تاریخ 8 فوریه باید از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی کند.

گلکسی S22 اولترا یا به عبارتی گلکسی S22 نوت که به نوعی محصول مشترک سری S و نوت سامسونگ به شمار میرود قرار است مجذوب کننده ترین پرچم دار شرکت کره ای در سال 2022 باشد. سامسونگ بیان کرد که دیگر خبری از گوشی های سری نوت نخواهد بود اما در عوض بری جبران نبود این سری محبوب در بازار تصمیم گرفت علت محبوبیت آن ها یعنی قلم و طراحی منحصربه فرد این گوشی ها را به حداقل یک مدل از گوشی های سری S اضافه کند که قرعه به نام مدل اولترا افتاد تا بدین ترتیب برترین پرچم دار سری S در واقع پرچم داری با تمام معینات گوشی های سری گلکسی نوت باشد.

گلکسی S22 نوت که در تمامی خبرگزاری ها با شماره مدل SM-S908B شناخته می گردد قرار است به پردازنده اگزینوس 2200، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در مدل پایه مجهز گردد. اما به نظر می رسد مدلی که قرار است به بازار آمریکا، چین و گویا کره جنوبی عرضه گردد از شماره مدل SM-S908N و SM-S908U برخوردار است که شماره اول در واقع مخصوص بازار کره جنوبی است. شاید عجیب به نظر برسد اما سامسونگ که هر سال گوشی های خود را با تراشه اگزینوس در کشور کره راهی بازار می کرد، بعد از مسائل فراوان اگزینوس 990 تصمیم گرفت محصولات خود را با تراشه ساخت کوالکام راهی بازار این کشور کند. اتفاقی که خیلی های دیگر منتظر وقوع آن هستند.

البته به نظر می رسد اگزینوس 2200 را باید با تمام کوشش های قبل سامسونگ متفاوت بدانیم چرا که این تراشه از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار است و در ساخت تراشه گرافیکی آن هم سامسونگ با AMD وارد همکاری شد. در نتیجه به نظر می رسد محصول متفاوتی را شاهد خواهیم بود که قرار است تمام خاطرات بد کاربران از گوشی های مجهز به تراشه اگزینوس را از فکر آن ها پاک کند.

البته بنچمارک مدل مجهز به تراشه اگزینوس پیش از این منتشر شد ولی نتیجه قابل قبولی را شاهد نبودیم. هرچند این می تواند به خاطر عدم کامل بودن نرم افزار یا بهینه نبودن آن باشد. در نتیجه به نظر می رسد محصول نهایی امتیاز بسیار بهتری را به خود اختصاص دهد. اما این بار بنچمارک دو مدل مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 به وسیله گیک بنچ معین شد که اطلاعات خوبی را از گلکسی S22 نوت (مدل اولترا) در اختیارمان قرار داد.

طبق اطلاعات بنچمارک، این گوشی از اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض بهره می برد اما مدل SM-S908N از 8 گیگابایت حافظه رم و مدل SM-S908U هم از 10 گیگابایت حافظه رم بهره می برند. این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که پیش تر از یک افشاگر معروف شنیده بودیم که گلکسی S22 اولترا در دو مدل با حافظه رم 12 و 16 گیگابایتی در دسترس قرار خواهد گرفت. حال باید منتظر ماند و دید خبرهایی که طی روزهای به جای مانده تا رونمایی از این محصول در رابطه با آن منتشر می گردد کدام یک را بیشتر تایید می نماید.

با در نظر گرفتن امتیازات منتشر شده از مدل مجهز به اگزینوس 2200 گلکسی S22 اولترا، به نظر می رسد مدل مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ نسخه 5 امتیاز بهتری کسب نموده است. امتیازی که تراشه ساخت کوالکام در بخش تک هسته ای کسب کرد، 1219 بود در حالی که اگزینوس 2200 توانست فقط به 691 امتیاز در این بخش برسد که معینا نشان دهنده یک مشکل یا ناهماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار است. در بخش چند هسته ای البته تفاوت زیادی را شاهد نیستیم چرا که گلکسی S22 اولترا مبتنی بر تراشه اگزینوس به امتیاز 3167 و مدل مجهز به تراشه ساخت کوالکام هم به امتیاز 3154 رسیدند. از قلم نیاندازید همان طور که گفته شد این محصولات در واقع در مرحله آزمایش و تست قرار دارند و قطعا نسخه نهایی آن ها عملکرد متفاوت تری در گیک بنچ خواهد داشت. بنابراین قضاوت نهایی خود را در رابطه با عملکرد سامسونگ و کوالکام در طراحی یک تراشه پرچم دار به همان زمان موکول می کنیم.

هنوز در رابطه با سری گلکسی S22 از سوی خود سامسونگ خبر خاصی منتشر نشده است اما با در نظر گرفتن شایعات، به نظر می رسد که باید در تاریخ 8 فوریه سال 2022 (19 بهمن 1400) شاهد رونمایی از این گوشی ها در رویدادی تحت عنوان گلکسی آنپکد باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد، حدودا 10 روز بعد یعنی 18 فوریه (29 بهمن) باید شاهد عرضه رسمی آن ها به بازار هم باشیم. البته پیش خرید این سری باید بلافاصله بعد از رونمایی شروع گردد اما باید دید برنامه شرکت کره ای چیست.

فعلا که به نظر می رسد مشکل بحران تراشه همچنان پابرجا باشد. هنوز معین نیست چه زمانی شاهد رفع شدن کامل این مشکل خواهیم بود اما هرچه که هست امیدواریم در فرایند فراوری پرچم داران سامسونگ مشکل خاصی ایجاد نکند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2002

به "گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید