10 لوکیشن عکاسی در کاپادوکیا

به گزارش مجله نماشو، کاپادوکیا منطقه ای استثنایی در ترکیه است که بسیاری از گردشگران آن را از جادویی ترین و فتوژنیک ترین منطقه ها دنیا می دانند. از پایکوبی بالن ها آسمان گرفته تا دودکش های سر به فلک کشیده جن و مناظری که شبیه سیارات دیگر است، برای عکاسان واقعا رویایی است. ما اینجا فهرستی از مکان هایی که می توانید برترین عکس ها را در آنها بگیرید، گردآوری نموده ایم تا بتوانید بیشتر از سفرتان لذت ببرید و عکس های دلخواه تان را هم بگیرید. امیدواریم این فهرست به کارتان بیاید و در تور کاپادوکیا خبرنگاران همراه ما باشید.

10 لوکیشن عکاسی در کاپادوکیا

1- سوئیت های غار سلطان

تراس پشت بام سوئیت غار سلطان یکی از برترین مکان های عکاسی در کاپادوکیه است و مسلماً برترین منظره از بالون های هوای گرم که بر فراز گورمه و دره های کاپادوکیا بالا می روند را به رخ می کشد. تراس های رنگارنگ هتل بهشت عکاسی هستند. اینجا فرش ها و کوسن های مجذوب نماینده و البته یک صبحانه ترکی که روی پشت بام پهن شده اند را دارید. حالا می توانید عکس های فوق العاده ای را در پس زمینه خیره نماینده دره ای پر از بالن، ایجاد می نماید. به علت حفظ حریم مهمانان هتل، فقط کسانی که در اینجا اقامت دارند، اجازه ورود به تراس پشت بام را دارند. پس اگر این تراس را انتخاب نموده اید در هتل غار سلطان باید یک سوییت اجاره کنید.

2- دره سرخ با نمای پانوراما

منظره پانوراما در فاصله کوتاهی از گورمه قرار گرفته است و مکان مورد علاقه بسیاری از گردشگران، در کاپادوکیا برای تماشا و عکاسی از غروب آفتاب است. منظره ها از نمای پانورامیک، باورنکردنی است و با غروب خورشید در سراسر دره، آسمان ناگهان روشن می گردد و منظره دره ها با سایه های دوست داشتنی صورتی و قرمز رنگ آمیزی می شوند. همه جای این دره زیباست، اما کافه هایی هم ساخته شده اند که در آن صندلی های خاص و کوسن هایی، روی لبه دره پیدا می کنید. این کافه ها برای سلفی گرفتن عالی هستند.

3- فروشگاه و گالری فرش یکمان

ترکیه به خاطر منسوجات رنگارنگ خود مشهور است و بسیاری از گردشگران پیش از سفر، تصاویر زیبایی را از حیاط داخلی قالی فروشی ترکیه ای Galeri Ikman را مشاهده نموده اند. از آنجا که جای قبلی این گالری تغییر نموده، برای پیدا کردن مکان دقیق، Galeri Ikman را روی نقشه جستجو کنید. این گالری با حیاط روباز، فرش ها و ملیله های رنگارنگ ترکی پوشیده شده است و البته یک دودکش جن را هم در پس زمینه به شما هدیه می دهد تا همه چیز برایتان کافی باشد.

4- دره Devrent

با رانندگی کوتاهی از گورمه می توانید به این دره برسید. اینجا دیگر خبری از کلیسا یا بالن نیست و منظرهی خیره نماینده، فضایی شبیه کره ماه را برایتان تداعی خواهد نمود. این دره به خاطر صخره هایی که اگر از تخیل خود بهره ببرید، در واقع شبیه حیوانات هستند، معروف است! مهم ترین مجسمه سنگی این دره، شبیه شتر است و بازتماشاماینده ها را هم به سمت خودش جذب می نماید! ایستگاه اصلی دره Devrent در جاده اصلی است که در اطراف کاپادوکیه قرار گرفته است.

5- قلعه اوچیسار کاپادوکیا

قلعه اوچیسار در بلندترین نقطه کاپادوکیا واقع شده است و برترین منظره ها را در اختیارتان می گذارد. زمانی بیش از 5000 نفر در قلعه اوچیسار زندگی می کردند و خانه های کنده کاری شده در کنار تپه به عنوان مدرک به جای مانده است. بعضی از برترین عکس های غار را می توانید در اینجا پیدا کنید. سعی کنید یک روز صبح برای طلوع آفتاب به قلعه اوچیسار برسید و خودتان را به یک بزم تمام عیار عکاسی دعوت کنید. اگر خواب ماندید هم نگران نباشید، غروب آفتاب نیز در اینجا شگفت انگیز است و عکس هایی خاص را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

6- دودکش های جن کاپادوکیا

دودکش های جن یا پری کاپادوکیا مجموعه ای از صخره ها هستند که زمین، میلیون ها سال برای ساخت آنها زحمت کشیده است. دودکش جن واقعا منحصر به فرد است و فرصت های عالی را برای عکاسی خلق می نماید. بیشتر دودکش ها در چند کیلومتری جاده اصلی بین گورمه و آوانوس قرار دارند، اما دره دودکش جن کاپادوکیا بزرگترین مجموعه در یک مکان است. از آنجا که این منطقه درست در کنار جاده اصلی است، در طول روز اتوبوس های تور به آن رفت و آمد زیادی دارند. اگر می خواهید عکس های خاصی بگیرید، سعی کنید موقع طلوع آفتاب یا کمی قبل از غروب، در دره دودکش جن کاپادوکیا باشید.

7- درخت چشم زخم کاپادوکیا

نماد چشم زخم مترادف با کشور ترکیه است، جایی که اعتقاد بر این است که چشم بد باعث بدبختی می گردد. در سرتاسر کاپادوکیا چند درخت چشم بد وجود دارد که با شاخه های پر از نمادهای آبی، سفید و مشکی براق، بخشی از فرهنگ و طرز تفکر مردم این منطقه را بازگو می نمایند. با یاری این درخت ها، عکس هایی مجذوب نماینده خلق کنید.

8- دره کبوتر کاپادوکیا

این لوکیشن که بین گورمه و اوشیسار واقع شده است، به علت وجود هزاران کبوتر خانه که زمانی برای جذب کبوترها، جهت بارور کردن زمین در صخره حک شده بودند، دره کبوتر نامگذاری شده است. منظره ها بسیار خوبی در این دره وجود دارد، اما اگر یک منظره خاص می خواهید، می توانید در هتل تاسوناکلار اقامت کنید. این هتل با فضای پلکانی، منظره ها باشکوهی را از دره ارائه می نماید و سوئیت غارهای بزرگش یکی از برترین هتل های کاپادوکیا محسوب می گردد.

9- تپه عاشقی

چند دقیقه از مرکز گورمه که دور شوید، تپه عاشقی را خواهید دید. اینجا می توانید منظره های پانوراما از سراسر گورمه بگیرید و بعدا از تماشا عکس هایتان حسابی لذت ببرید. از تپه عاشقی می توانید شاهد زیباترین طلوع های خورشید باشید و در ضمن عکس هایی عالی را از پرواز بالن ها ثبت کنید.

10- دره عشق کاپادوکیا

Love Valley، منطقه فرود برای بالون سواری، تا حدودی جواهری پنهان در کاپادوکیه است. دره عشق که در مسیری خاکی موازی با جاده اصلی بین گورمه و کاوشین قرار گرفته است، از جنوب تا قلعه اوچیسار امتداد می یابد. تماشای فرود بالن ها یک تجربه سرگرم نماینده است و فرصتی است که می توانید در آن عکس هایی متفاوت را از بالن سواری در کاپادوکیا ثبت کنید.

در این مطلب از 10 لوکیشن عالی برای عکاسی در کاپادوکیا گفتیم. شما تا به حال به این منطقه افسانه ای سفر نموده اید؟ فکر می کنید چه فضاهای دیگری برای عکاسی وجود دارد که در تور کاپادوکیا خبرنگاران می توانید به سراغش بروید؟ خرسند می شویم نظرات تان را برایمان در بخش کامنت ها درج کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5200

به "10 لوکیشن عکاسی در کاپادوکیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 لوکیشن عکاسی در کاپادوکیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید