5 ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از مچ بند هوشمند

به گزارش مجله نماشو، برای بسیاری از کاربران، مچ بند هوشمند جذابیت بیشتری نسبت به ساعت هوشمند دارد زیرا این گجت ها قیمت مناسبی دارند و در زمینه سلامتی و تندرستی امکانات بسیار خوبی را در اختیار افراد قرار می دهند. اما برای استفاده بهتر از مچ بند هوشمند، در ادامه به 5 ترفند می پردازیم که بهتر است از آن ها استفاده کنید.

5 ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از مچ بند هوشمند

اهداف تندرستی معقولی مشخص کنید

اپلیکیشن های مربوط به تندرستی و ساعت ها و مچ بند های هوشمند معمولا به کاربران اجازه می دهند برای تمرین و در کل سطح فعالیت ها، هدف گذاری نمایند. بنابراین اگر می خواهید برای ادامه استفاده از مچ بند هوشمند انگیزه کافی داشته باشید، در ابتدا باید هدف های کوچکی مشخص کنید. به همین دلیل نباید فکر کنید که در صورت انتخاب هدف های بزرگ، دستاورهای عظیمی خواهید داشت. منطق شکست به عنوان یک معلم ممکن است به شما بگوید که ظاهرسازی در کوشش برای رسیدن به هدف منجر به افزایش انگیزه می گردد و اگرچه شاید چنین رویکردی گاهی اوقات جواب بدهد، ولی پایدار نیست.

به عنوان مثال تصور کنید در یک روز به هدف مشخص شده رسیده اید و هنوز هم انرژی کافی برای تکرار آن را دارید. از سوی دیگر حالا فرض کنید فقط به نیمی از هدف موردنظر دست پیدا نموده اید و به شدت هم خسته هستید. در کدام سناریو انگیزه بیشتری برای ادامه دادن و در کدام سناریو انگیزه ادامه دادن را تا حد زیادی از دست می دهید؟ بنابراین جاه طلبی های شما نباید منجر به کنار گذاشتن ورزش گردد. با مشخص اهدافی که می دانید می توانید به آن ها دست پیدا کنید، انگیزه مضاعفی به دست می آورید و سپس در طول زمان، می توانید اهداف را بزرگ تر کنید.

ارائه اطلاعات به اپلیکیشن های مختلف سلامتی

در زمینه سلامتی اپلیکیشن های متنوعی ارائه شده که هرکدام از آن ها امکانات جذابی را ارائه می دهند. اما اطلاعات خام مربوط به سلامتی بدون داشتن اطلاعات کلی بی فایده هستند. بنابراین باید اطلاعات زیادی از مچ بند هوشمند را در اختیار این اپلیکیشن ها قرار دهید تا بر اساس این داده ها، نتایج دقیق تری در خصوص سلامتی در اختیار شما قرار بگیرد. به عنوان مثال یک اپ که غذای شما را آنالیز می نماید، می تواند در خصوص علت بد بودن شرایط خواب شما در شب گذشته اطلاعات بهتری ارائه دهد. بنابراین با ارائه اطلاعات زیاد به چند اپلیکیشن، با هدایت های بهتری برای بهبود سلامتی روبرو می شوید.

در پی همراه برای ورزش باشید

بدون شک افرادی که اطراف شما هستند، می توانند به شما انگیزه زیادی برای ورزش کردن و حرکت به سمت تناسب اندام ارائه نمایند. توسعه دهندگان اپلیکیشن ها هم به خوبی از این موضوع خبر دارند و به همین دلیل در اپ های خود قابلیت های زیادی برای ورزش کردن با دوستان و اشتراک گذاری نتایج ورزش ها تعبیه شده است. در این زمینه Strava یکی از مشهورترین اپ ها محسوب می گردد ولی به غیر از این گزینه، اپ هایی مانند Samsung Health و دیگر موارد هم امکانات مفیدی ارائه می نمایند.

استفاده از بند مطابق با سلیقه شخصی

این توصیه در نگاه اول هیچ ارتباطی با بهبود استفاده از مچ بند هوشمند ندارد. اما واقعیت این است که استفاده از بند های متفاوت و مطابق با سلیقه شخصی، انگیزه استفاده از مچ بند را برای ورزش کردن افزایش می دهد. بعلاوه اگر چند بند با رنگ های متفاوت بخرید، با توجه به رنگ لباس های خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

خوشبختانه در بازار ایران برای انواع و اقسام مچ بند ها، بندهای متنوعی با قیمت های مناسب به فروش می رسد و می توانید به راحتی از بین آن ها دست به انتخاب بزنید. البته بهتر است مدل های باکیفیتی بخرید تا بتوانند برای مدت طولانی روی بند موردنظر حساب کنید.

مچ بند هوشمند را بیش از حد جدی نگیرید

با وجود اینکه مچ بند های هوشمند مزایای زیادی دارند، اما واقعیت این است که اگر بیش از حد آن ها را جدی بگیرید، تاثیر منفی بر شرایط سلامت شما خواهد داشت. به عنوان مثال اگر بیش از حد نگران تجربه یک خواب عالی و بی نقص باشید، ممکن است با سندرم ارتوسومنیا روبرو شوید؛ افراد درگیر با این سندروم، به شدت نگران باکیفیت بودن خواب مناسبی هستند و همین موضوع سلامتی و خواب آن ها را بیش از پیش به خطر می اندازد. بنابراین اگر با استفاده از اطلاعات دریافتی از مچ بند هوشمند همیشه در خصوص قضاوت کردن خود هستید و رضایت کافی ندارید، جنبه تفریح این موضوع را به طور کامل از دست می دهید.

بنابراین بار دیگر باید به اهمیت هدف گذاری منطقی و سبک برای سلامتی و تندرستی اشاره کنیم. اگر مچ بند هوشمند شما را عصبی می نماید و حس بدی را به شما می دهد، وقت آن است که در خصوص اهدافی که مشخص نموده اید تجدید نظر کنید. واقعیت این است که ساعت ها و مچ بند های هوشمند برای تمام افراد گزینه مناسبی نیستند. یک ساعت یا مچ بند نمی تواند به طور معجزه آمیزی شما را سالم تر کند و ابتدا باید ذهنیت درستی نسبت به این موضوع داشته باشید تا بتوانید به سمت بهبود تندرستی گام بردارید.

منبع: HowToGeek

سوالات متداول

چرا معقول بودن اهداف مشخص شده برای تندرستی اهمیت زیادی دارد؟

اگر می خواهید برای ادامه استفاده از مچ بند هوشمند انگیزه کافی داشته باشید، در ابتدا باید هدف های کوچکی مشخص کنید. به همین دلیل نباید فکر کنید که در صورت انتخاب هدف های بزرگ، دستاورهای عظیمی خواهید داشت.

آیا مچ بند هوشمند می تواند شرایط سلامتی شما را بدتر کند؟

بله، به خصوص برای سلامت روانی. اگر نسبت به دستاوردهای به دست آمده با این مچ بند به شدت حساس باشید، این گجت می تواند سلامت روانی شما را به طور جدی به خطر بیندازد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5233

به "5 ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از مچ بند هوشمند" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از مچ بند هوشمند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از مچ بند هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید