تور ارزان استرالیا: 8 جاذبه آدلاید در استرالیا

به گزارش مجله نماشو، جاذبه های آدلاید در استرالیا

آدلاید پنجمین شهر بزرگ استرالیا، شهری زیبا و تمیز است که در استرالیای جنوبی قرار گرفته است. شهر آدلاید مفتخر به داشتن میراث فراوانی از کشور استرالیا است. این شهر که در بین کرانه جنوبی استرالیا و کوه لوفتی رنج واقع شده است، در گذشته شهر مناسبی برای مهاجرت بریتانیایی ها بود. شهر آدلاید، با فضای آرام و حس و حال یک شهر موقر، یکی از برترین شهرهای استرالیا به شمار می آید. امروزه عایدی آدلاید بیشتر بر پایه کشاورزی و معادن است. این شهر با داشتن عمارت های باشکوه مسکونی و ساختمان های بزرگ و با ابهت عمومی، در میان ساختمان های بلند و مدرن حکمرانی می نماید. برترین تجربه هایی که در این شهر می توانید داشته باشید بازدید از موزه ها، گالری ها و باغ های دیدنی آن است. اگر عاشق هنر هستید در آدلاید می توانید از سمفونی های مختلف، اپرا و اجرای زنده موسیقی لذت ببرید. در کنار این جاذبه های شهری و مدرن، می توانید از فضاهای سبز و دیدنی این شهر لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مهم ترین جاذبه های آدلاید آشنا شوید.

تور ارزان استرالیا: 8 جاذبه آدلاید در استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1- نورث تراس (North Terrace)

بلوار زیبا و سرسبز نورث تراس، با جاذبه های تاریخی و فرهنگی مزین شده است. بلوار نورث تراس، نقطه آغاز خوبی برای بازدید از شهر آدلاید است. ساختمان مجلس که در تقاطع خیابان های نورث تراس و کینگ ویلیام قرار گرفته است، با ستون های با عظمتش، باشکوه ترین ساختمان آدلاید است. کمی پایین تر، 3 جاذبه مهم فرهنگی این شهر یعنی کتابخانه ایالتی استرالیای جنوبی ، موزه استرالیای جنوبی و گالری هنری استرالیای جنوبی قرار گرفته است و می توانید در مدت زمان کمی از هر سه ی آن ها در کنار هم بازدید کنید.

2- باغ گیاهشناسی آدلاید (Adelaide Botanic Garden)

اگر نورث تراس را به سمت شرق بروید، به درهای آهنی باغ گیاهشناسی آدلاید می رسید. بنایی آهن کاری شده و خاص که در آن می توانید دنیایی از گیاهان مختلف را کشف کنید. این باغ که در سال 1855 ساخته شد، یک مکان آموزشی و تحقیقی به شمار می آید و در آن گیاهانی با خواص درمانی هم کاشته شده است. در موزه Economic Botany، می توانید در مجموعه ای از نمایشگاه های دایمی، نقش مهم و تاثیر گذار گیاهان را در زندگی روزمره انسان ها درک کنید.

3- موزه هنر استرالیای جنوبی (Art Gallery of South Australia)

گالری هنر موزه هنر آدلاید، یکی از برترین کلکسیون های هنری استرالیا را در خودش جا داده است. این ساختمان باشکوه ویکتوریایی، در سال 1881 ساخته شد. این کلکسیون شامل مجسمه، نقاشی، پارچه، فلزکاری، عکاسی، جواهرات، سرامیک و اثاثیه منزل می گردد. این گالری هنری، روزهای استعمار استرالیا را به زمان حال پیوند زده است. در نمایشگاه آسیایی این موزه، می توانید شاهد تنها نمایشگاه آثار اسلامی استرالیا باشید.

4- موزه استرالیای جنوبی (South Australian Museum)

این موزه درست در کنار کتابخانه ایالتی واقع شده است. موزه استرالیای جنوبی، یکی از مهم ترین مراکز تحقیقاتی است که برای کلکسیون های میراث بومی استرالیا معروفیت دارد. علاوه بر این کلکسیون، می توانید از آثار جزایر اقیانوس آرام جنوبی در گالری دائمی فرهنگ اقیانوس آرام و آثار باستانی مصرتماشا کنید و در گالری تنوع زیستی آن، از حیات وحش و گیاهان بومی استرالیای جنوبی تماشا کنید. این مکان از جاذبه هایی است که برای یک گردش خانوادگی به همراه بچه ها بسیار مناسب است.

5- بازار مرکزی آدلاید (Adelaide Central Market)

در غرب میدان ویکتوریا، در خیابان گروت، بازار مرکزی آدلاید واقع شده است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده دنیا و از محبوب ترین نقاط شهر آدلاید است که در سال 1870 ساخته شد. این بازار رنگارنگ، شامل میوه و سبزیجات تازه، گل ها، محصولات تازه پخته شده، پنیر و بخش هیجان انگیز غذاهای چند فرهنگی می گردد. بعد از یک خرید لذت بخش در این بازار، می توانید در یکی از کافه های متعدد و دنج این منطقه خودتان را به یک قهوه دلچسب مهمان کنید.

6- پارک حیات وحش کلیلند (Cleland Wildlife Park)

این پارک در فاصله 20 دقیقه ای از مرکز شهر واقع شده است و می توانید با تاکسی به آن دسترسی پیدا کنید. این پارک شامل تعدادی از بانمک ترین و دوست داشتنی ترین حیوانات استرالیایی است که در محیطی تقریبا طبیعی نگهداری می شوند. کانگورو، کوآلا و شتر مرغ استرالیایی تعدادی از همین حیوانات هستند که می توانید در پارک کلیلند ببینید. از آنجایی که این حیوانات در فضایی باز و آزادانه رفت و آمد می نمایند می توانید از نزدیک به آن ها غذا بدهید و نوازششان کنید. بعلاوه می توانید با پرداخت مبلغی، از عکاس های مجموعه بخواهید که این لحظات خاص را برایتان ثبت نمایند و به عنوان یک سوغاتی متفاوت با خودتان به خانه ببرید.

7- مرکز فستیوال آدلاید (Adelaide Festival Centre)

با 5 دقیقه پیاده روی از نورث تراس، می توانید به اولین محل برگزاری هنرهای چندگانه در استرالیا، یعنی مرکز فستیوال آدلاید برسید. این بنای متفاوت و منحصر به فرد که در کنار دریاچه تورنس واقع شده است، هم برای جهانگرد ها و هم برای افراد محلی جاذبه ای تماشای و هیجان انگیز به شمار می آید. علاوه بر تئاتر اصلی این ساختمان که گنجایش 2 هزار تماشاچی را دارد، تئاتر های متعدد و کوچک دیگری هم در این مجموعه واقع شده است. این مرکز بعلاوه محل برگزاری فستیوال هنر آدلاید است. علاوه بر آن در این موزه می توانید از گالری های مختلف، آمفی تئاتر و اتاق مهمانی هم تماشا کنید.

8- موزه خانه تاریخی آیرس (Ayers Historic House Museum)

این خانه یکی از برترین نمونه های معماری رنتیس در استرالیا است. این خانه در سال های 1855 تا 1878 میلادی، محل سکونت نخست وزیر استرالیای جنوبی، هنری آیرس بود. آیرس این خانه را به عمارتی 40 اتاقه و باشکوه تبدیل کرد. در حال حاضر می توانید به عنوان یک جهانگرد، به وسیله تورهایی که برگزار می گردد از این خانه بازدید کنید. در این تورها علاوه بر این که با زندگی و کار هنری آیرس آشنا می شوید، چیزهایی زیادی را درباره تاریخ اجتماعی آن دوره در استرالیا هم کشف خواهید کرد. نقاشی زیبای دیوارهای داخلی این بنا، از ویژگی های معروف آن است.

منبع: www.planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2064

به "تور ارزان استرالیا: 8 جاذبه آدلاید در استرالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان استرالیا: 8 جاذبه آدلاید در استرالیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: 8 جاذبه آدلاید در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید