8 کاری که نباید در کوالالامپور مالزی انجام دهید!

به گزارش مجله نماشو، مطالب زیادی در خصوص کارهایی که در کوالالامپور باید انجام دهید، در اینترنت و سایت های مختلف وجود دارد اما شاید کمتر بتوانید مطالبی را پیدا کنید که به شما بگوید چه کارهایی را نباید در این شهر عجیب و غریب انجام دهید! این مطلب خبرنگاران در خصوص لیست کارهایی است که نباید در این شهر بزرگ و توریستی آسیایی انجام دهید؛ پس آن را از دست ندهید!

8 کاری که نباید در کوالالامپور مالزی انجام دهید!

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

با دانستن کارهایی که نباید در کوالالامپوربعنوان پایتخت کشور مالزی انجام دهید نه تنها با فرهنگ مردم محلی آنجا آشنا می شوید، بلکه چنانچه برای بار اول به این شهر زیبا سفر می کنید از موقعیت های ناراحت نماینده و شرایط بد در امان خواهید بود و از سفرتان لذت بیشتری می برید. بطور کلی کوالالامپور شهریست که در آن احساس راحتی و صمیمیت می کنید؛ اما شهر فرهنگ های مختلف است که هنوز مردم آن برخی از آیین ها و سنت های منحصر بفردشان را انجام می دهند که توریست ها باید از آنها آگاهی داشته باشند. در این مطلب فهرستی از این نبایدها و اشتباهات معمول را برایتان ارائه نمودیم تا از آنها آگاه گشت.

1- از رستوران های محلی نترسید

رستوران های محلی و غرفه ها سر راهی در کوالالامپور شاید از بیرون محقر به نظر برسند، ولی می توانید در آنها از خوردن غذاهای قابل اعتماد محلی لذت ببرید. قیمت ها هم در رستوران های محلی خیلی کمتر از رستوران های هتل ها وسایر جاهای شیک و مدرن است. در کوالالامپور هر جا رستوران شلوغی دیدید، بدانید که یک رستوران محلی بسیار عالیست! ما به شما به شدت توصیه می کنیم به گشت و گذار در کوچه های تنگ و باریک محلی چینی ها در کوالالامپور بپردازید چون مطمئنا در این قسمت از شهر، غذاهای قابل اعتمادی مثل نودل های آسام لاکسا، نودل های گوشت گاو و پلو مرغ را پیدا خواهید کرد.

2- سوار تاکسی هایی که تاکسی متر ندارند، نشوید!

در کوالالامپور، تاکسی راحت ترین و به صرفه ترین وسیله برای رفتن به دور و اطراف است اما باید مراقب باشید که قبل از سوار شدن شما راننده، تاکسی متر را روشن نموده باشد. البته می توانید کوپن مخصوص تاکسی هم از باجه های موجود در هتل بین المللی کوالالامپور، ایستگاه مرکزی و ترمینال های اتوبوسرانی بخرید.

3- دست ندهید؛ مگر اینکه کسی دستش را برای دست دادن به طرف شما دراز نموده باشد

از آنجاییکه در کوالالامپور مانند ایران، تماس فیزیکی با جنس مخالف در میان محلی هایی مسلمانی که تعدادشان نیز زیاد است، ممنوع می باشد پس اگر کسی با شما در کوالالامپور دست نداد، ناراحت نشوید. برای اینکه چنین موقعیتی پیش نیاید، بهترین راه این است که دست های خود را اصلا دراز نکنید، لبخند بزنید و با محلی ها با تکان دادن محبت آمیز سر، احوال پرسی کنید.

4- با کفش وارد مکان های مقدس یا خانه نشوید

در کوالالامپور مانند ایران مرسوم است که قبل از وارد شدن به خانه ها و مکان های مذهبی، کفش ها را در می آورند. این کار یک نوع احترام گذاشتن معنی می گردد. توریست ها همچنین برای وارد شدن به اماکن مذهبی نظیر مسجد، معبد های هندو، غارهای باتو، ضروری است لباس مناسب بپوشند (لباس کوتاه، بدون آستین و تاپ و دامن کوتاه نپوشند).

5- زمان لازم برای رسیدن به فرودگاه را دست کم نگیرید

وقتی که قرار است به فرودگاه بروید بهتر است سرگرم تماشای یک بازی مهیج نشوید که حواستان را از همه چیز پرت می نماید؛ پس از چند ساعت قبل همه اتصالات را قطع کنید تا چیزی مانع از دیر رسیدن شما به فرودگاه نگردد. در کوالالامپور به خاطر ترافیک بسیار متراکم در ساعات اوج رفت و آمد و تعطیلات رسمی، مخصوصا در مرکز شهر، توصیه ما به شما این است که حتما یک ساعت زمان برای رفتن به فرودگاه کوالالامپور از مرکز شهر، در نظر بگیرید. افراد زیادی بخاطر دیر رسیدن به فرودگاه از پرواز برگشتشان جا مانده اند!

6- بدون چتر از خانه خارج نشوید؛ خصوصا در فصل بهار

آب و هوا در کوالالامپور در سراسر سال، گرم و شرجی (مرطوب) می باشد. در پایتخت مالزی باران گاه به گاه می بارد، اما بین ماههای مارچ و آوریل (فروردین و اردیبهشت) در کوالالامپور باران های شدید و طوفان همراه با رعد و برق را خواهیم داشت. در طول این ماههای بارانی، به حس ششم یا هواشناسی اعتماد نکنید و همواره وقتی بیرون می روید با خودتان چتر ببرید.

7- همراه داشتن یک بسته دستمال کاغذی جیبی را از قلم نیاندازید

همراه داشتن یک بسته دستمال سبک و یکبار مصرف اغلب شما را از ناراحتی های زیادی نجات می دهد. در حالیکه ظاهرا دستمال در مقایسه با کیف پول یا پاسپورت تان چیز بی اهمیتی به شمار می رود، ولی در واقع خیلی از جاها به درد می خورد؛ مثلا در توالت های عمومی کوالالامپور که دستمال توالت وجود ندارد این دستمالهای جیبی خیلی لازم به نظر می رسند، همینطور وقتی از دکه های خیابانی چیزی برای خوردن می خرید، همراه داشتن دستمال برای پاک کردن دستتان، مفید خواهد بود.

8- بغل و نوازش کردن در مکان های عمومی جایز نیست

در کوالالامپور برخلاف اکثر کشورهای خارجی، به هیچ وجه در مکان عمومی ابراز احساسات نمی نمایند. در کوالالامپور همچنین در قطارها، اتوبوس ها و تاکسی ها علائمی وجود دارد که بوسیدن را در این مکان ها منع می نمایند.

تور خبرنگاران مالزی

راهنمای سفر به مالزی

نمایشگاههای مالزی

منبع: لحظه آخری
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 574

به "8 کاری که نباید در کوالالامپور مالزی انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کاری که نباید در کوالالامپور مالزی انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید