آثار هنری داوینچی از ایتالیا به فرانسه سفر می نمایند

به گزارش مجله نماشو، مراسم رونمایی از تابلو عاشورایی مهدی فرخی در اولین روز از هفته ملی کودک در میان جمعی از تصویرگران نوجوان برگزار گردید.

آثار هنری داوینچی از ایتالیا به فرانسه سفر می نمایند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت دیلی نیوز، یکی از مشهورترین طراحی های داوینچی که به آنالیز تناسب های بدن انسان می پردازد نیز یکی از مجموعه آثاری است که پس از چندین ماه مذاکرات، برای پیوستن به نمایشگاه بزرگی که در موزه لوور برگزار خواهد شد، امانت داده شده است. این نمایشگاه بزرگ به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند چیره دست رنسانس از بیست و چهارم اکتبر شروع خواهد شد و تا فوریه ادامه خواهد داشت. نمایشگاه بزرگ داوینچی در حالی در موزه لوور برگزار خواهد شد که تابلو نقاشی سالواتور موندی - گران ترین نقاشی تاریخ- به دلیل تردیدها درباره اصالتش در این نمایشگاه ویژه حضور نخوهد داشت.

موزه لوور پاریس نیز در راستای این مبادله، تعدادی از شاهکارهای رافائل از جمله تابلو نقاشی خودنگاره با یک دوست را برای نمایشگاه آثار رافائل که در سال 2020 در رم برگزار می گردد به ایتالیا امانتمی می دهد.

به گفته مسئولان موزه لوور، دو تابلو نقاشی دیگر از داونیچی به صورت جداگانه از مجموعه آثار این هنرمند که در واتیکان نگهداری می شوند به فرانسه امانت داده خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 455

به "آثار هنری داوینچی از ایتالیا به فرانسه سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار هنری داوینچی از ایتالیا به فرانسه سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید