شروع هفته سرود و نمایش مدارس از 13 بهمن

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری هفته سرود و نمایش مدارس را گفت.

شروع هفته سرود و نمایش مدارس از 13 بهمن

علی رمضانی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سال جاری برای اولین بار هفته ای به عنوان تئاتر و سرود معین شد که مورد استقبال اساتید دانشگاهیان این حوزه قرار گرفته است، با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرایی هفته سرود و نمایش مدارس به استان ها اظهار کرد: شعار این هفته هر مدرسه؛ یک سرود، یک نمایش است.

وی اضافه نمود: طبق شیوه نامه اجرایی هفته سرود و نمایش، هنر از جمله نعمت های بزرگی است که خداوند متعال برای بروز صفات فطری، الهی انسان ها به بشر الهام نموده است تا با یادگیری، اصلاح رفتارها و ترغیب فراگیر به سوی اهداف متعالی انسانی و آموزشی گام مؤثری بردارد.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین و تمرکز بر ساحت زیبایی شناختی و هنری و به منظور گسترش مهارت های مورد احتیاج جامعه، تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده آن در همه دوره های تحصیلی و برای همه دانش آموزان برنامه هفته سرود و نمایش مدارس طراحی شده که ضروری است با مشارکت تمامی ارکان مدرسه هر چه باشکوه تر برگزار گردد گفت: هنر نمایش و سرود به عنوان یک وسیله آموزشی و پرورشی می تواند به شیوه غیرمستقیم موجب تشویق و توسعه دانایی های فردی و جمعی در قلمرو زندگی اجتماعی و تربیت اسلامی و ارتقای هویت ملی، دینی و انقلابی دانش آموزان بگردد.

رمضانی اضافه نمود: به همین منظور همزمان با فرا رسیدن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 این رویداد بزرگ فرهنگی هنری با رویکرد ترویج سیاست مدرسه محوری و توسعه فرهنگ مشارکت اجرا می گردد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای تشکیل بیش از 100 هزار گروه سرود و گروه نمایش در مدارس سراسر کشور مطرح کرد: این برنامه با توجه به اقتضائات و شرایط هر مدرسه و با تکیه بر ابتکارات و خلاقیت های همکاران و دانش آموزان برنامه ریزی و اجرا می گردد و مسئولیت آن با شورای مدرسه است.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش روزشمار هفته سرود و نمایش مدارس را نیز خاطرنشان کرد و گفت: این هفته از 13 بهمن ماه شروع می گردد. روز شنبه 13 بهمن، به عنوان روز سرود و نمایش، سرگرمی سالم، تمرین زندگی، یکشنبه 14 بهمن، روز سرود و نمایش، هویت اسلامی ایرانی، بومی و محلی، دوشنبه 15 بهمن روز سرود و نمایش، امید و نشاط در مدرسه، سه شنبه 16 بهمن، روز سرود و نمایش، مهارت های زندگی، مشارکت های جمعی و گروهی، چهارشنبه 17 بهمن، روز سرود و نمایش، رویکرد نو و خلاقانه به آموزش نامگذاری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4972

به "شروع هفته سرود و نمایش مدارس از 13 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع هفته سرود و نمایش مدارس از 13 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید