آنفلوآنزا عامل مراجعه 800 دهدشتی به بیمارستان

به گزارش مجله نماشو، فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: طی چند روز اخیر حدود 800 نفر مبتلا به آنفلوانزا به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت مراجعه کردند.

آنفلوآنزا عامل مراجعه 800 دهدشتی به بیمارستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا علیرضا اتابک در نشست اضطراری شورای سلامت با موضوع آنفلوانزا در دهدشت با بیان اینکه آمار مراجعه کنندگان آنفلوانزا در چند روز اخیر به اورژانس این شهرستان افزایش یافته است، اظهار کرد: این آمار به روزانه 800 نفر رسیده است.

فرماندار کهگیلویه خواستار همکاری همه دستگاههای مرتبط با شورای سلامت جهت انجام مراقبتهای بهداشتی و آموزش های لازم در این خصوص شد.

وی با بیان اینکه طیف بیماران آنفلوانزا زیاد نیست، گفت: باید در هر حالت آمادگی داشته باشیم که اگر اتفاقی افتاد گزینه های جایگزین آماده باشند.

اتابک شرح داد: هشدارهای بهداشتی اطلاع رسانی شود، از این قضیه ساده نگذریم و مراکز بهداشتی درمانی آمادگی های خود را بیشتر کنند.

محمدطاهر طیب زادگان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در ادامه این نشست با بیان اینکه در حال حاضر نمیتوانیم آمار خاصی ارائه بدهیم، گفت: افراد مبتلا شده انگشت شمار هستند.

وی بیان نمود: ما در شرایط بحرانی نیستیم و تبلیغات فضای مجازی کار را سخت کرده و باعث ترس و ایجاد زمینه رعب بین مردم و مراجعه آنها به مراکز درمانی شده است.

طیب زادگان اظهار کرد: انتظار داریم نهادها بر اساس پروتکل وزارت کشوری تصمیم بگیرند و اینکه خودسرانه مدارس را تعطیل کنیم باعث میشود فضا را ملتهب تر نشان دهیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما در شرایط فعلی برنامه ای برای تعطیلی مدارس نداشتیم، شرح داد: از آموزش و پرورش انتظار داریم دانش آموزان مبتلا شده را تا بهبودی کامل به خانه بفرستند و اگر طبق پروتکل وزارت کشور مبتلایان به 30 درصد رسیدند آن مدرسه تعطیل خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از افزایش پزشکان، پرستاران و اضافه نمودن شیفت های بیمارستانی به عنوان برخی اقدامات اجرا شده خبر داد و بیان نمود: بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از آمادگی کامل برخوردار است و حتی در صورت افزایش بیماران، اورژانس قدیم را آماده کرده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4134

به "آنفلوآنزا عامل مراجعه 800 دهدشتی به بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوآنزا عامل مراجعه 800 دهدشتی به بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید