اتحادیه اروپا ساز و کار اعمال تحریم ها علیه ترکیه را تصویب کرد

به گزارش مجله نماشو، اتحادیه اروپا ساز و کار تحریم های احتمالی علیه ترکیه بابت عملیات حفاری این کشور در سواحل قبرس را تصویب کرد.

اتحادیه اروپا ساز و کار اعمال تحریم ها علیه ترکیه را تصویب کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا دوشنبه در نشستی در بروکسل از تصویب ساز و کار تحریم ترکیه بابت عملیات حفاری این کشور در سواحل قبرس اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس وزرای خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه سازو کاری را تصویب کردند که بر اساس آن اعمال تحریم علیه افراد، نهادهای مسئول یا فعال در عملیات حفاری غیرقانونی ترکیه در سواحل قبرس ممکن می گردد. در این ساز و کار تاکنون مقام ها یا شرکت های ترکیه ای تحریم نشده اند.

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل کوشش های ترکیه جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله پدیدار شدن تنش های قدیمی را منجر شده است.

بر اساس این گزارش، این تحریم ها شامل ممنوعیت های مسافرتی و توقیف دارایی های افراد، نهادها، شرکت ها یا سازمان های مسئول در عملیات حفاری غیرقانونی ترکیه در سواحل قبرس خواهد بود. شهروندان و شرکت های اروپایی نیز از هرگونه داد و ستد اقتصادی با مقام ها یا شرکت های ترکیه ای منع خواهند شد.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته گفته بود که در نشست آینده شورای وزیران خارجه این اتحادیه، در خصوص اقدامات تقابلی علیه ترکیه بحث می گردد. (جزئیات بیشتر)

جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش ترک نشین در شمال و یونانی نشین در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی نشین قبرس ندارد. تاکنون نیز کوشش هایی برای اتحاد دو قبرس اجرا شده، اما به شکست انجامیده است .(جزئیات بیشتر)

رئیس شورای اروپا نیز در هفته ای گذشته با هشدار به ترکیه گفت که عملیات حفاری نفتی و گازی این کشور در سواحل قبرس به روابط اتحادیه اروپا با ترکیه آسیب می رساند.

دونالد توسک رئیس شورای اروپا در توییتی در این باره نوشت: تداوم عملیات حفاری غیرقانونی ترکیه تنها روابط خوب بین اتحادیه اروپا و ترکیه را تضعیف می نماید. اتحادیه اروپا در کنار یک قبرس واحد است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 615

به "اتحادیه اروپا ساز و کار اعمال تحریم ها علیه ترکیه را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا ساز و کار اعمال تحریم ها علیه ترکیه را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید