تازه های کرونا در دنیا، ماهاتیر محمد به قرنطینه رفت، آلمان ده ها هزار سرباز را فراخواند

به گزارش مجله نماشو، افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سطح دنیا بعضی کشورها را مجبور نموده است برای مقابله با این ویروس از ارتش های خود یاری بگیرند.

تازه های کرونا در دنیا، ماهاتیر محمد به قرنطینه رفت، آلمان ده ها هزار سرباز را فراخواند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا همچنان در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی است و هر لحظه به تعداد مبتلایان آن افزوده می گردد و کشورهای برای مقابله با تبعات انسانی و مالی آن، دست به اقداماتی زده و تدابیری را اتخاذ نموده اند.

از قاره کهن آغاز می کنیم. نخست وزیر هند امروز پنجشنبه (29 اسفند) از مردم این کشور خواست طی هفته های آینده به هیچ وجه از خانه های خود خارج نشوند مگر اینکه مجبور به بیرون رفتن باشند. نارندرا مودی گفت که ویروس کرونا به شدت در حال تأثیر بر اقتصاد هندوستان است.

به شرق آسیا می رویم. رسانه های مالزی خاطرنشان کردند که محمد ماهاتیر بعد از آنکه با یک نماینده مبتلا به کرونا تماس داشته به قرنطینه منتقل شده است. خبرگزاری رویترز از افزایش شمار مبتلایان به کرونا به بیش از 230 هزار نفر در سطح دنیا اطلاع داد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد که امارات ابوظبی، پایتخت این کشور به صورت موقت همه خیمه های صحرایی و خدمات گردشگری دریایی و صحرایی و رستوران های عمومی را جمع نموده است.

وزارت بهداشت امارات از بهبود یافتن پنج تن دیگر اطلاع داد و گفت که شمار بهبود یافته های کرونا به 31 نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا نیز به 140 نفر رسیده است.

بحرین نیز در اقدامی مشابه همه فعالیت های ورزشی را از امروز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

عربستان سعودی نیز خاطرنشان کرد که شمار مبتلایان به کرونا به 238 نفر رسیده و در این بین هشت نفر بهبود یافته اند.

فخرین الدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز از ثبت سومین فوتی کرونا در این کشور اطلاع داد. تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه نیز از مرز 200 نفر گذشت. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه هم خاطرنشان کرد که 9800 نفر نیز در قرنطینه هستند.

در قاره سبز، نیز مجلس اتحادیه اروپا نیز خاطرنشان کرد که همه جلساتی که مقرر بود در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه در استراسبورگ (فرانسه) برگزار گردد لغو شده و محدود به جلسات کوچک در بروکسل بلژیک خواهد شد.

انگلیس هم خاطرنشان کرد که شمار فوتی های کرونا در این کشور به 128 نفر افزایش یافته است. از دولت شهر دو کیلومتری موناکو (واقع در جنوب ساحل فرانسه) نیز خبر میرسد امیر این دولت شهر شاهزاده آلبرت دوم به کرونا مبتلا شده است.

آلمان نیز بعد از اظهارات دیروز صدر اعظم خود که گفته بود با بزرگترین چالش پساجنگ (جنگ دنیای دوم) روبرو است، ده ها هزار نیروی ذخیره خود را برای جنگ با کرونا فراخوانده است.

از آمریکا هم خبر می رسد که یک کودک پنج ساله در ایالت مریلند این کشور به کرونا مبتلا شده است. این در حالی است که پزشکان اعلام نموده اند میزان ابتلا بچه ها به این ویروس بسیار اندک است.

وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز خاطرنشان کرد که 2000 نیروی گارد ملی در راستای کرونازدایی در این کشور در حال اجرا وظیف و یاری رسانی هستند و شمار آن ها تا خاتمه این هفته افزایش خواهد یافت.

رسانه های آمریکایی نیز گزارش دادند که 51 نفر در ارتش آمریکا کرونا گرفته اند. این آمار دیروز هفت نفر بود.

در آفریقا نیز مقامات سودانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا به 1423 نفر اطلاع دادند. مقامات چاد نیز از ثبت اولین فوت در این کشور اطلاع دادند.

در غرب آفریقا نیز موریتانی مقررات آمد و شد وضع نموده است.این مقرررات از ساعت هشت عصر تا شش صبح اجرا خواهد شد.

در مغرب نیز شمار مبتلایان به کرونا، با ثبت سه مورد جدید 61 نفر اعلام شد.

از الجزائر خبر می رسد این کشور در یک روز نه نفر را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است. گذشته از این، در طول یک روز گذشته 82 تن به کرونا مبتلا شده اند که در مقایسه با آمار کشورهای اطراف رکورد جدیدی است.

در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3893

به "تازه های کرونا در دنیا، ماهاتیر محمد به قرنطینه رفت، آلمان ده ها هزار سرباز را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه های کرونا در دنیا، ماهاتیر محمد به قرنطینه رفت، آلمان ده ها هزار سرباز را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید